Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken historisk rekvisitt kunne du tenke deg å eie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 20:42   #1
Albertine
Passiv

Standard

Hvilken historisk rekvisitt kunne du tenke deg å eie?

Staven som Oddvar Brå brakk?
Giftbegeret Sokrates måtte tømme?
Pennen som ble brukt til å skrive under Grunnloven?
Drakten Armstrong hadde på seg da han gikk på månen?

Eller er det andre du kunne tenke deg?

Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:43   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken historisk rekvisitt kunne du tenke deg å eie?

Gralen?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:43   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den mest verdifulle som finnes. Og så hadde jeg solgt den og levd livets glade dager.

Gammel 05-01-11, 20:45   #4
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Utrolig vanskelig! For meg hadde de nok bare blitt til Ting I Kjelleren uansett. Men jeg tenker.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:48   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skatten på Sjørøverøya
Kista ved gull ved regnbuens fot

... Eller vent, dette er vel bare historiske rekvisitter i litteraturen?

Gammel 05-01-11, 20:50   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen. Faktiske historiske rekvisitter eller skatter kommer mer til sin fulle rett på et museum enn nedstøvet i min kjeller. (men jeg hadde nok ikke sagt nei takk til smykkene som de fant i de egyptiske pyramidene )

Gammel 05-01-11, 20:50   #7
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Skatten på Sjørøverøya
Kista ved gull ved regnbuens fot

... Eller vent, dette er vel bare historiske rekvisitter i litteraturen?

Hvis vi skal ha med det der vil jeg ha Ånden i lampen. Men jeg tror ikke det teller?

Gammel 05-01-11, 20:50   #8
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Enkeltpenkelt, piratskipet til Sir Francis Drake, The Golden Hind:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:52   #9
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Enkeltpenkelt, piratskipet til Sir Francis Drake, The Golden Hind:

Fin båt. Men hva skal du med den?

Gammel 05-01-11, 20:54   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ettersom jeg nå sitter og ser på "death masks" på Nat Geo (tror jeg det er), så må jeg si at det hadde vært kult å eie en slik. Julius Cæsar, George Washington eller Jesus hadde vært stas. Tror neppe det finnes av Jesus da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:56   #11
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er heilt på linje med Palmen her! Og som arkeolog er eg vel porgramforplikta til det også

Men litt spennande å høyre kva folk verdsetter da!
Var nyleg ei sak om ein runestein som blei funnen her i Norge. Finnaren solgte den på Ebay til ein pen sum, og skraut av det på eit forum. Saka blei etterforska, men nettstaden slapp å oppgi ip-adresse til politiet (blei prøvd i domstolen). Eg kjenner på meg at eg blir opprørt over slikt. Skulle gjerne visst kva som sto på steinen, og nå er den i private hender -utan at nokon andre får vite det. Nuvel. Avsporing.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:57   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at det er moralskt feil å eie noe sånt, men det betyr ikke at det ikke hadde vært kult.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:58   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noen manuskripter jeg kunne tenkt meg, altså. Men naturligvis hører de mer hjemme på og har det bedre på museum/bibliotek, så egentlig ønsker jeg meg mer fritt leide i visse manuskriptsamlinger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:58   #14
Albertine
Passiv

Standard

Her drømmer vi bare, vøttø.

Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:59   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gralen var faktisk det første som slo meg. Ellers er jeg ikke en person som er spesielt glad i nips. Men en orginalkopi av en av Aristoteles eller Platons skrifter hadde vært kult. (Selv om jeg neppe hadde hatt faglig samvittighet til å bli sittende på dem. Til det er de klimatiske forholdene hjemme alt for ustabile for oppbevaring av slike skjøre skatter.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:01   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Darwins notater kanskje.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:04   #17
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mona Lisa !

Gammel 05-01-11, 21:05   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, for all del, drøm i vei!

Eg har forresten kopi av ein etruskisk statue, kalla "skyggen", og den er eg veldig glad i! Funnen i Volterra, Toscana.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:05   #19
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Fin båt. Men hva skal du med den?

Seile de syv hav, selvsagt. Med et frivillig crew som ordner opp mens jeg ligger i hengekøya, og så leder jeg slaget hver gang vi ser noen spanske galleoner. :skjøntenokikke helt spørsmålet:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:06   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Oi, ja hva skulle det vært?

Kanskje Anne Franks dagbok? Eller hva med Michelangelos malerier i det Sixtinske kapell? Skal man først drømme kan man jo gjøre det skikkelig.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.