|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underEr det noen som har gjort dette selv og kan si noe om hvordan det kan gjøres pent? Vi har et stygt teppebelegg på trappen i tillegg, og jeg kunne tenke meg å få vekk dette på en eller annen måte. Jeg ser for meg at furutrappen skal blit helhvit.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underEr teppet limt? I så fall kan det bli en helsikes pussejobb med å få vekk limrester osv. Vi fjernet limt vinylbelegg i trappen vår (som var lukket fra før) og endte med å legge sisalteppe i trinnene fordi at det var helt håpløst å fjerne limrestene.
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underDet er nok limt, ja. Går det an å legge noe oppå, kanskje? Og trappen ender vel strengt tatt opp 180 grader ifht der den starter, når jeg ser etter.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underDu kan få røsket løs teppet (slik at det du evt. legger nytt ikke bygger dobbelt) også kan du legge parkett eller teppe oppå).
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring under
Det er jo en løsning. Er dette noe selv en fersking kan klare pent, tror du? Trappen skal jo også lukkes. Jeg starter ikke på noe som er veldig komplisert hvis det er liten sjanse for at jeg får det pent uten å bruke et år på det. Da hyrer vi en snekker.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underÅ legge parkett (eller teppe for den del) i trapp som svinger er ikke lett. Vi har trapp som svinger 180 grader, men svingene er i toppen og bunn (ikke repos) og dvs at ingene av trinnene er like. Vi klarte å legge sisal i trinnene, men det var en skikkelig pirkejobb. Om alle trinnene er firkanter er det mye enklere.
![]() |
#9 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underDet kommer jo an på hvor nevenyttig og tålmodig du er. Jeg brukte snekker.
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Jeg tok en kjapp oppmåling på trinnene, og det er selvsagt mange ulike størrelser.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underVi hadde oppbevaringsplass under trappa et annet sted vi bodde, og der kledde vi igjen trinnene fra innsiden, og hadde ei hylle på hjul, laget etter mål, som vi stengte igjen åpningen med. |
![]() |
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underÅ lukke en sånn trapp er en skikkelig pirkete og pesete jobb, med mindre du er erfaren snekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
Det med knirking tror jeg på. Nå er vår trapp lukket og var det fra før, men den knirker som et uvær.
![]() |
#14 |
frakoblet
|
![]() |
#15 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underMin knirker ikke. Om trappen har svikt, blir det sikkert knirking når man sammenføyer den med noe som ikke beveger seg.
![]() |
#16 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underVår trapp knirket mer med en gang, men så har det gått seg til. Det er enkelt å lukke trinnene fra "yttersiden". Det så i alle fall enkelt ut når mannen gjorde det, |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underVi fjernet teppe i trappa der vi bodde før. En drittjobb med masse skraping og sliping, men resultatet ble bra til slutt. Vi lakket trappetrinnene og malte resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
er her
|
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underVi har planer om å fjerne teppet og legge parkett i trappen, men vi tror det vil bli en møkkajobb og har derfor utsatt prosjektet i lang tid, det haster sikkert ikke. Heldigvis er trappen lukket fra før.
![]() |
#20 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lukking av trapp + lure løsninger for oppbevaring underVi har lagt eiketrinn i vår trapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|