|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du avhengig av nesespray? | |||
Ja, må ha nesespray i hvertfall en gang om dagen, om ikke fler |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 14,62% |
Nei, bruker det sjelden. Evt bare ved forkjølelse |
119 | 69,59% |
Annet |
27 | 15,79% |
Dustepoll |
0 | 0% |
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
passer i nissedrakt
|
![]() Avsporing: Er du avhengig av nesespray?En liten test av situasjonen blant FP'ere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing; Er du avhengig av nesespray?Nei, ikke nå lenger. Jeg var avhengig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Avsporing; Er du avhengig av nesespray?Nei. Det har jeg aldri vært og det kommer jeg aldri til å bli.
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Avsporing; Er du avhengig av nesespray?Nei, jeg bruker når jeg er forkjølet og når jeg skal ut og fly. Det har heldigvis aldri vært noe problem å slutte når jeg har blitt frisk, jeg har sannelig nok laster om jeg ikke skal pådra meg en til.
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Avsporing; Er du avhengig av nesespray?Nei, det tar jeg bare i ytterste nødsfall. Dette nødsfallet varte i ei uke her i november, men den forkjølelsen var virkelig ekstrem, og det var ikke noe problem å slutte med nesesprayen da den ikke trengtes lenger.
![]() |
![]() |
#8 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Avsporing; Er du avhengig av nesespray?Er avhengig, ja. Men har klart og holde meg borte i nesten 10 mnd. Håper bare det varer. Jeg stemte annet.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Jeg tror jeg har prøvd nesespray bare én gang, eller i alle fall ved bare én forkjølelse.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Nei, det er jeg ikke, og har jeg heller aldri vært.
![]() |
#11 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Nei, jeg er ikke avhengig. Jeg prøver å bruke saltvann og neseskylling når jeg er forkjølet, men når det er tett, så er det TETT. Jeg er meget påpasselig med å ikke bruke nesespray (eller -dråper som jeg synes virker bedre) mer enn den foreskrevne perioden på ti dager. Det er vel sånn at slimhinnene i nesen etter hvert blir påvirket av nesesprayen så den virker mot sin hensikt, og dit vil jeg virkelig ikke.
![]() |
#12 |
villende
|
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Jeg bruker det ved kraftig forkjølelse for å slippe bihulebetennelse. Hvis jeg ikke bruker nesespray ved kraftig forkjølelse så er jeg nesten garantert at det utvikler seg. Saltvann duger ikke annet enn som ekstrahjelp. Men jeg har aldri hatt noe problem med å slutte med spray så snart den verste tettheten gir seg og kan ikke huske å ha brukt spray lenger enn den angitte tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Ja, akkurat nå er jeg det.
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Nei, jeg bruker knapt nesespray i det hele tatt. Ikke i noen særlig grad når jeg er forkjølet heller. Jeg synes ikke det hjelper i særlig grad.
![]() |
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Nei, jeg bruker det ytterst sjelden, kun et par ganger da jeg var veldig tett i bihulene. Når jeg er forkjølet er som regel problemet at nesa renner og renner, ikke at den er tett. Jeg tror folk bruker for mye nesespray, ja. Og jeg syns det har veldig liten effekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Ja, jeg er nok det. Begynte i svangerskap nr 1 og har deretter vært et on-off kjærlighet/hatforhold..
![]() |
#17 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Nei. Det brukes kun når nesa er potte tett ved forkjølelse. Kanskje 1-2 ganger pr. år, og da kun et par dager.
![]() |
#18 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Nei, jeg synes nesespray er ekkelt og bruker det så godt som aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Jeg stemte annet - for jeg har vært avhengig av nesespray. Det var et lite Helv(piip) å bli kvitt skitet igjen, og nå bruker jeg det kun om jeg er potte tett og saltvann ikke fungerer. Livredd for å bli avhengig igjen.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avsporing: Er du avhengig av nesespray?Så og si aldri, da skal jeg være veldig, veldig, veldig tett... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|