|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ikke bare inkompetanse..men tydeligvis ren svindel.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJa, leste det der. Tragisk når folk begir seg ut på slikt. Vi hadde vel en i odontologien her i landet for noen år siden. Tragisk med snarveier når man har gått så langt avsted og grenen man sager av er så nærme toppen...
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg kan forstå foreldre som gjerne vil "legge skylda" på noe fordi barna får en sykdom som er ganske tøff, spesielt for foreldrene.
![]() |
#4 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseMMR er ikke alene årsak til autisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanse
Jeg håper dette blir et eksempel som faktisk får som resultat at man ikke hiver seg på bølger med useriøs og lite dokumenterte påstander som påstås å være forskning inntil man faktisk har fått påstandene bekreftet. Men jeg frykter at neste gang en eller annen gjøk slenger frem en påstand så vil fortsatt masse foreldre gamble med ungenes helse og egen helse - "for sikkerhets skyld". :desillusjonert: |
![]() |
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg er helt enig. Og har mange ganger tent det samme, feks nårnnoen mennesker kaster seg på dietter hvor man skal spise mengder med fett, fordi en eller annen sier at h*n har gått mye ned i vekt. Selv om summen av all annen forskning (det jo sånn man lager kostholdrådene til offentlige myndigheter) sier at det er farlig og assosieres med både kreft og hjertesykdommer. Men nei, DET tror man ikke på.
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseEllers syntes jeg denne var fin: fantasiforskning |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ASD
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg omtaler ikke autisme som en enkelt sykdom. JEg bruker autistisk atferd da autisme bare er en beskrivelse av personen oppførsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseDu fremstår litt annerledes nå. |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseKamp: har du sett noen studier noe sted som har vist økt forekomst av autisme hos barn som får vaksiner sammenlignet med de som ikke får det?
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg er helt enig med Katta. Jeg tar disclaimer om kilden min, som jeg mener var tabloidene, men jeg leste at over 300 uvaksinerte barn har dødd av meslinger i Nederland siden midten av 90-tallet, der det var en spesielt sterk bevegelse i etterkant av denne såkalte undersøkelsen. Hvis det er riktig, er dette en ren forbrytelse. Det er det vel uansett.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
For ikke å snakke om - de som har barn som er blitt syke, rett etter vaksinasjon, de kan fort bebreide seg selv. Jeg "kjenner" en mor som gjør nettopp dette. Er medlem av et forum for foreldre/pårørende til barn som har samme genfeil som Lillemann. En av mødrene der er hellig overbevist om at årsaken til at barnet hennes har denne genfeilen, er at det ble trigget av vaksinen barnet fikk, og hun bebreider seg noe voldsomt, at hun "ikke hørte på de som visste, men vaksinerte barnet likevel."
![]() |
#18 |
ASD
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg er ikke i mot vaksinering bare så det er sagt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ASD
![]() Sv: Ikke bare inkompetanseJeg vet om akkurat like mange barn som fikk autisme regresjon/medfødt før mmr som etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
Jeg har ikke noe problemer med det du skriver. Det er slik man tenker rundt all multifaktoriell sykdom og spesielt der man ikke har helt 100% oversikt over sykdomsmekanismene. Men spørsmålet mitt er egentlig ganske enkelt. Er det eller er det ikke påvist noen forskjell mellom for eksempel 5-åringer som har fått vaksiner etter skjema og de som ikke har det med tanke på autisme? For hvis det ikke er påvist noen sånn sammenheng, eller det er påvist at det ikke er noen slik sammenheng, kan man ikke snakke om vaksiner som årsaksfaktor. Selv om vaksiner modulerer immunforsvaret og på den måten i teorien kan være en risikofaktor for enkelte sykdommer.
![]() |
|
|