|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg tror jeg ville valgt vindu for å kunne sove i fred, men følger med her for å se om noen har gode argumenter for midtgang siden jeg snart er i samme situasjon selv.
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg velger alltid vindu. Fordi da kan jeg sitte i fred uten at noen skal forbi meg, og kan lene meg til veggen og sove. Eller bare sitte og glane ut på landskapet (dersom det ikke er skyer). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Hater å klatre over noen for å gå på do, og tar helst midtgangen på langtur..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Vindu. Det er så pes å reise seg for folk som skal forbi. Jeg vil mye heller være til bry for andre.
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Det kommer litt an på. Om jeg planla å dope meg ned og sove hele veien hadde jeg valgt vindu. I tillegg liker jeg å titte ut innimellom. Om jeg trodde jeg måtte på do søtten ganger og strekke på bena nå og da, så hadde jeg valgt midtgang. Jeg er for øvrig ganske flink til å klatre over sovende personer via armlenene. Den plassen man kanskje blir aller minst forstyrret på er ut mot midtgang på midtrekka. Da har man fri passasje, og kan evt breie seg slik at vedkommende ved siden av klatrer over den på andre siden i stedet.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg ville tvilt lenge og vel, men ville vel landet på midtgang – jeg har ganske stort behov for å rusle rundt på lange flyturer, og min erfaring er at de aller fleste sover noe helt utrolig mye på sånne flighter og kan være vanskelige å komme forbi.
![]() |
#11 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Fordelen med midtgang må være hvis man har en stor person ved siden av seg som tar halve ditt sete også. Jeg kom plutselig på en kjip tur jeg hadde.
![]() |
#13 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?
Oh. Klaustrofobi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Javel
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg drar "over dammen" i morgen og har bestilt vindu begge veier. Trives av en eller annen grunn best der.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Alltid vindu. Sitter det feite folk ved siden av meg så gjør det meg ingenting. |
![]() |
![]() |
#18 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Midtgang, definitivt. Det er pyton å sitte innerst og måtte på do når det sitter to stk utenfor deg som sover eller har fanget fullt og må reise seg for at du skal komme forbi. Eller hvis naboen bestemmer seg for å snakke høl i huet på deg uansett hva du signaliserer. Eller er ubehagelig full. Det er bedre å sitte ved midtgangen hvor det er lettere å bevege seg og ta seg små turer.
![]() |
#20 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vindu eller midtgang på 14-timers flytur alene?Jeg ville valgt midtgang, jeg får litt klausfølelse av å sitte innerst og ikke enkelt-penkelt komme meg ut. Jeg liker å kunne strekke på bena, og kunne rusle litt når det passer meg. Vindu er ok, men midtgang er best!
![]() |
|
|