|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lys/hvit farge til panelte stuevegger?Vi har stue og kjøkken i ett stort åpent rom på ca 60 kvm. Dette rommet har gammel panel både i tak og på vegger. Taket er malt i helt hvit matt maling. Jeg har i utg.pkt håp om å slippe å male det på nytt nå, men tar det selvsagt med hvis jeg må. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lys/hvit farge til panelte stuevegger?Jeg valgte fargene Skandinavisk lys og Luft når jeg malte gammelt panel i et eldre hus vi restaurerer. Begge er lyse nøytrale farger, som hverken går særlig mot gult eller rødt. I taket og på listene har jeg Egghvit, og jeg ønsket farget som skiller seg fra denne, men fortsatt er veldig lyse. Med helt hvitt tak, finner du kanskje enda lysere farger enn de jeg har valgt, men som fortsatt vil skille seg fra taket (dersom du ønsker forskjell på vegg og tak da).
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Lys/hvit farge til panelte stuevegger?Chi er fin, og den bruker vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lys/hvit farge til panelte stuevegger?0502y eller skumring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Lys/hvit farge til panelte stuevegger?Vi har skumring på veggene og Chi i tak/lister - alt av panel. Det er ikke varme farger, men uten grønt og gult hvertfall. Jeg er kjempefornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lys/hvit farge til panelte stuevegger?Helt hvitt uten noe som helst tull i!
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lys/hvit farge til panelte stuevegger?0500-N er den fineste hvitfargen jeg vet om. Den er brukket med litt sort for å ikke bli helt blendende hvit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
![]() Sv: Lys/hvit farge til panelte stuevegger?Setter inn en stemme på chi:-) Har den på flere vegger, både panel og slett. Helt hvit på lister, karmer og tak:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|