|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Urteting som fungererVi driver og diskuterer ting og tang i vennegjengen. For noen dager siden snakka vi om erfaring med urtete og ulike urtemedisiner - hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Hva som gir energi, hva som får ut litt oppsamlet avfallsstoffer, hjelper mot uvi, bihuler, søvnløshet osv.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Urteting som fungererHvordan vet man at noe "får ut litt oppsamlete avfallsrester"? Hvordan er det mulig å kjenne at det skjer, liksom? Bare lurer jeg, altså |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Urteting som fungererTranebær (kapsler, saft og juice) er veldig bra for urinveiene og fungerer også på UVI
![]() |
#6 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Urteting som fungererTe brygga på fenikkel og karve fungerer utmerka mot luftsmerter. Eg var dødelig fornærma da sjukepleiar gav meg te istaden for real dose med morfin for luftsmertene eg hadde etter ein operasjon. Men jammen fungerte det!
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Urteting som fungererPeppermynte mot magesmerter, Ingefær mot kvalme.
![]() |
#9 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Urteting som fungererFemicur eller Femal Balans for PMS. Min venninde sider den er veldig effektiv... Femicur hjelper best, - men det er jo individuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Urteting som fungererFenu-max (bukkehornfrø) er slimløsende og hjelper vedlig godt når bihuler er vonde og tette.
![]() |
#14 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Urteting som fungerer
Smaker høy, rett og slett. Krever store mengder søtningsstoff og evt sitronsaft. (Sitronsaft skal visst også være bra mot uvi, har jeg hørt.) Men at det funker, skal jeg skrive under på. Jeg hadde så kraftig uvi at jeg tisset blodrødt og gråt mine modige tårer. Et døgn og halvannen liter kjerringrokkte senere var jeg så og si helt bra igjen.
![]() |
![]() |
|
|