Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lampekjøp til besvær

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-14, 15:04   #1
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Lampekjøp til besvær

Mulig dette er feil underforum, må gjerne bytte sted om det er tilfellet.

Saken er som følger. Impulsiv Vianne kommer over rosa PH 5/5 i en av Bartebyens interiørforretninger. Hun bestemmer seg for å kjøpe. De har ikke på lager, men jeg blir tilbudt å kjøpe den som henger i utstillingen. Jeg takker ja til det, betaler full pris for varen og får den med hjem.
Når lampen skal henges opp over stuebordet lørdags ettermiddag (etter at vi har revet ned den gamle og ledninger henger og dingler), oppdager vi at den er skadd. Den har hakker på innerste skjerm og er skjev. Dessuten er kolben man skrur lyspæra i også skjev/trykt inn. Dette er såpass kjipt på en lampe til den prisen at vi bestemmer oss for at vi vil returnere den. Jeg vil ha en hel og feilfri lampe.
Ringer påfølgende dag og forklarer problemet for butikkens ansatte. Daglig leder er ikke inne, men hun skal ringe på oss når hun får anledning..
Dagen går og vi mottar ikke telefon, vi tar derfor med oss lampen og leverer den tilbake i butikken. Vi får da beskjed om at de ikke kan gi ut så store summer kontant, men at det vil bli overført på konto og at daglig leder vil kontakte oss neste dag.
Neste dag går uten at vi hører noe. Hele forrige uke går uten at noen penger kommer på kontoen eller at vi hører noe. Ringer tilbake på mandag og daglig leder er ikke inne, men skal kontakte oss. Hører ingenting. Ringte i går (tirsdag). Daglig leder ikke inne, skal ta kontakt. Hører nada. Ringer igjen i dag og får snakke med en mann. Han er ikke i butikken akkurat nå, men vil at vi skal sende en mail "for å få ting skriftlig" da saken fra deres side "høres litt merkelig ut". Han lurer på om vi fikk kvittering for bytte av lampen (noe vi ikke fikk, derimot tok medarbeideren deres som tok i mot lampen en kopi av vår kvittering).
Jeg aner at de kommer til å insistere på at lampen var uskadd da de sendte den ut fra butikken og at vi kommer til å få problemer med å få tilbake pengene. Grunnen til dette er at jeg egentlig vet at de er håpløst uproffe på den forretningen. Såpass at jeg som regel aldri handler der lengre fordi de ikke evner å følge opp en eneste kunde og alt bare er kaos.
Nå er jeg sur, mest sur på meg selv som gikk inn dit og lot med blende av muligheten til å unngå bestillingstid.
Så hva vil jeg med denne tråden? Vite hvor jeg står rent rettighetsmessig, om de slår seg vrang. I verste fall kan de sikkert finne på å si at de aldri har tatt i mot noen lampe fra oss(*paranoid*)og hva gjør vi da??

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.