|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Stort sett alle i hele verden har myke,gode håndklær bortsett fra meg. Hvorfor det?
![]() |
#2 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Niks, mine blir stive og harde de også. Alt var undertøy og håndklær går i tørketrommelen her i huset.
![]() |
#3 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Min tørketrommel er ødelagt og mine er mye stivere enn før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Våre blir ikke myke uten tørketrommel, nei. Vi bruker ikke tøymykner heller forresten, mulig det har noe å si? (vi kan ikke pga allergi) Min tørketrommel døde i sommer og jeg savner den desperat.
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Jeg kjøpt nylig noen billige håndklær på Kid for å bruk på trening. Damen i butikken sa at de skulle vaskes uten tøymykner. Jaja, gratis peeling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Leser
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Nei. Helt nye håndklær kan bli det på grunn av tilsetningsstoffer i tøyet. (Du vet, slike håndklær som er så myke, fluffy og deilige og når du tørker deg er du like våt som før du tørket deg.
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Nei, jeg har akkurat brettet klesvask og det ene håndkleet som har hengt på stativet og tørket er så hardt at det kommer til å peele grundig.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Nei, harde som papp. Og jeg er glad til, for myke håndklær er jo ubrukelige, som him påpeker.
![]() |
![]() |
#10 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Nei.
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Bruker ikke tøymykner, unntatt til noen utvalgte ting som ellers blir ille statiske. Men tørketrommel. Blir kanskje litt mykere i trommel, til gjengjeld blir der veldig, veldig slitt. ( det ser man i lofilteret... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Nei, stive og harde. Har en unge som hater myke håndklær, så et par lufttørkes til han hver uke, ellers går alt i trommelen.
![]() |
#13 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Håndklær som tørkes ute i vinden blir mykere enn de som tørkes innendørs. Om du har anledning til å tørke ute selv om du ikke har plass til tørketrommel. Ellers kan du riste dem godt et par ganger under tørkingen, det hjelper litt det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Mine er mjuke og eg trur hemmeligheten er at dei blir lagt sammen og rett i skapet omtrent i det øyeblikket dei er tørre. Om dei blir hengende blir dei stive.
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Jeg tror Tussa har et poeng. :grubler:
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Jeg liker ikke at de blir veldig myke.
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?Ja, våre er myke og gode. Sentrifuge med heftig omdreing + å riste håndukene før de henges opp er mitt stalltips.
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Blir håndklærne deres myke uten tørketrommel?
Ja. Man monterer en list rund slik at den står stødig. Det er vel det som er mest vanlig på et vaskerom tenker jeg - å ha de i tårn, tenker jeg.
![]() |
|
|