|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Hvis katten må være hjemme alene ...Vi reiser bort i helga, og har tydeligvis glemt at vi har katt.
![]() |
#2 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Ikke noe problem for vår katt ihvertfall, men den er jo en innekatt..
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Så lenge den har nok mat og vann så vil jeg tro det går bra. Dere får ta "gjøre-fra-seg"-uhell med i beregninga. Ikke så lett å være renslig katt, og plutselig måtte gjøre ting inne igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
nygift
|
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Vi har hatt åpent et vindu nede i kjelleren (lite vindu) og døra ned til kjelleren åpen slik at pus har kunnet komme og gå som den ville.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Det går sikkert fint - vis han doen og sett fram rikelig med vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Ta fram doen allerede i dag, og hold ham inne for å sjekke at han husker å bruke den. Ellers klarer en katt seg alene halvannet døgn helt fint, bare sørg for ekstra skål med vann og nok tørrfor.
![]() |
![]() |
#7 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Det kommer til å gå helt supert ja.
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...
Overhodet ikke! Så lenge en katt har tilgang på nok mat, nok rent vann, et egnet sted å gjøre fra seg og en viss bevegelsesfrihet tar den ingen skade av det, verken for 1,5 døgn eller 1,5 til. Kanskje med et lite forbehold om en katt som er vant til å fly 100 % fritt inn og ut når det måtte passe, den vil nok være en smule frustert ved hjemkomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Aktiv
![]() |
Dette er vel tenkt, men absolutt ikke like vel gjort. En katt som hører stemmer, men ikke klarer å se det den forbinder stemmer med (mennesker), føler seg ikke med selskap. Den føler seg truet. Det er noe som ikke stemmer, og den kan ikke rømme... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
![]() |
Det er det, men sjansen for uhell er forsvinnende liten for en katt som har et egnet kattetoalett til rådighet. En normal katt vil nemlig helst gjøre fra seg der det er sand, og vil naturlig søke kattetoalettet om det er (nok) egnet sand der. Hvorfor har jeg nevnt i annet innlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Vi har ingen problomem med å reise fra våre katter i et drøyt døgn. De klarer seg fint. Men pass på å vis katten kattedoen så husker han det til han trenger det.
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Jeg tror heller ikke at katten vil bæsje rundt om i huset, så hvis det er den eneste årsaken til å ev. stenge han inne på badet, så gjør jeg ikke det. Han må få lov til ågå litt fritt rundt.
![]() |
#14 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Når katten vår er alene så lukker vi døra til stua nede (veldig glad vi har den muligheten). For der er de nyeste møblene osv, som man er mer redd for. Så da har katten rommet sitt
![]() |
#15 |
Aktiv
![]() |
Det er ikke uvanlig at en katt sover på badet om den har muligheten. Et gulv med gulvvarme passer de fleste katter utmerket. Bare tykke tepper av ren ull virker til å ha større tiltrekningskraft... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Ja det tror jeg så gjerne
![]() |
#17 |
Aktiv
![]() |
Neida, ikke gal i det hele tatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvis katten må være hjemme alene ...Jeg tror det vil gå helt greit å sette fram en kattekasse til pusen deres, Divine.
![]() |
|
|