|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Kyst til kyst i USA - tips og vink!Vi planlegger aa kjoere fra kyst til kyst i USA i paasken 2013. Starte i Miami og ende opp i San Francisco.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Jeg har bodd i Orlando og har i alle fall tips ifm den biten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Vi kjørte H1 fra SF - LA og over til Mexico og brukte faktisk 3 uker bare på den turen. Vi var noen dager som turister på flere steder igjennom ruten og dagene flyr. Vi tenker å ta med ungene fra Las Vegas - LA - SF m/Grand Canyon (mange steder mellom SF og LA som skal oppleves)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 20-02-11 kl 02:30. Årsak: Kløner med iPod... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Strekningen mellom LA og SF bør kjøres fra San Fransisco og mot LA. Vi kjørte motsatt vei, og måtte stoppe bilen for å skummelt nyte utsikten.
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!
Har kjørt temmelig nøyaktig strekningen beskrevet, to ganger, men da på tidlig høst. En gang med barn, en gang uten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Vi vurderer om vi skal ta ca samme turen sommeren 2013, men er usikker på om vi orker all kjøringen. Hvor mange mil er det? Jeg har veldig lyst, men problemet er at ingen av oss er glad i å kjøre bil.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Org beskrev det som så fint at de kunne røre seg i en bobil, i motsetning til i en vanlig bil. Litt googling viser for øvrig at det er vanskelig å plassere barneseter i bobilene som er til utleie, fordi de ofte må stå på seter som er på skrå, og dette er ikke setene godkjent for. I tillegg er ofte disse setene i plywood, og løsner helt i kræsj. Det varierer fra stat til stat hvor store barna må være før de kun kan sitte i bilens seler også, virker det som, jeg leste alt fra 6 til 8 år.
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Bobil er uaktuelt - ikke trygt nok i det hele tatt, paa flere omraader!!
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Takk for tips dere, saa langt! Vil gjerne hoere mer om Orlando, millact - og andre steder du eller andre maatte vaere bekjent med.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 20-02-11 kl 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Jeg vil bare anbefale et hotell i Miami: http://www.catalinahotel.com/index.htm. Kjempelekkert og komfortabelt, og prisen var heller ikke verst da vi var der. Vi bestilte for øvrig gjennom Expedia. Ellers foreslår jeg et stopp i Atlanta på veien. Den fordums sørstatsstorheten sjarmerte meg.
![]() |
#14 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Spennende, abonnerer, vi skal på en lignende tur i 2013 håper jeg!
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
Ja, der er det mye aa se paa. Naa skal vi til LA, Las Vegas med Grand Canyon og San Diego naa denne paasken, saa vi trenger derfor ikke bruke allskens tid paa dette naar vi skal kjoere i 2013.
![]() |
#16 |
Aktiv
![]() |
Vet ikke hvordan du tolker røre seg, om du da automatisk mener gå rundt? I så fall var det altså ikke snakk om det, men at man f eks hadde et bord mellom seg, og kunne leke - og bevege seg både sidelengs og over bordet i den forbindelse.
Hadde slett ikke problemer med å finne bil som tilfredsstilte alle krav, men tar man første og enkleste mulighet, så er det meget mulig du har rett. Husker vi måtte avskrive en bil pga slike ting du nevner, så da var det bare å lete noen minutter til. Og et par telefoner (eller e-poster) må man regne med og bør man ta seg tid til før man trekker kortet og betaler depositum...
Riktig, men det er også ulikheter mellom personbil og bobil noen steder. Var i alle fall tidligere. Derfor viktig å sjekke hele regelverket. Man skal heller aldri stole på utleiers kunnskap her, man skal sjekke selv. Det er nemlig ikke utleier, men en selv som får problemer om noe skjer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Aktiv
![]() |
Gjerne for meg. Det er ikke min tur, og vil man (i mine øyne) drive selvplaging under påskuddet ikke trygt nok, så skal ikke jeg legge meg mer borti det. Jeg har gitt et råd basert på erfaringer med begge deler, men det er aldri, aldri en rådgiver som skal velge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
www.bomulls.no
|
Vi kjoerte MANGE mil paa en uke i sommer; NYC - Atlantic City - Philadelphia - Washington - Baltimore - NYC, i en GMC. Det gikk straalende. Vi hadde DVD-spiller bak i bilen og masser av plass. Barna koste seg og klaget aldri!!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 20-02-11 kl 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Flotte steder dere kjørte i sommer og et godt stykke det også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kyst til kyst i USA - tips og vink!Absolutt. Og rett over en tredjedel av strekningen kyst til kyst, omtrent - lurer paa om ikke vi tilbakela rundt 1 200 miles. Det var i allefall en knall tur. Likte oss alle plassene vi var, men foruten NYC saa kan jeg trygt si at jeg skal tilbake til DC og Baltimore.
![]() |
|
|