Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roma eller Barcelona?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 17:43   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Roma eller Barcelona?

Når målet er en helt i fred og ro.

Barcelona kan vi dra direkte til da, positivt sånn sett. Men det er kanskje mer å se i Roma?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:46   #2
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma eller Barcelona?

Hmmm, slapper dere av når dere farter rundt?

I Roma er det så mye mer å se på og det er nesten synd å ha vært der uten å ha sett en del av disse fantastiske stedene.

Barcelona og at vannet er der er kanskje mer rolig sammenlignet. Men begge er jo storbyer med trafikk og full fart, men det er jo deilig å sitte og se på alt som skjer på et kafé også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 18:07   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me enda på Barcelona.

Gammel 14-03-11, 18:23   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke vært noen av stedene, men hvis målet er fred og ro tror jeg ikke disse storbyene er ideelle.. Drar man til en millionby for å få fred og ro altså??

Men jeg vil mye heller se Roma enn Barcelona.

Gammel 14-03-11, 18:24   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Enig med Pelen, i Roma må man gå litt og få med seg de største attraksjonene vel..
Vi gikk og gikk og det var utrolig masse vi bare måtte få med oss i Roma på en kort helg.
Barcelona har jeg ikke vært i.

Gammel 14-03-11, 19:29   #6
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har kost oss masse i Roma. Man kan velge å ta med seg pledd, litt drikke, skinke, godt brød og oliven på busstur. Ta sightseeingbuss rundt hele Roma, mens man sitter rolig og nyter utsikten og får med seg de viktigste severdighetene. Hoppe av ved f.eks. Colosseum, titte litt, slenge seg ned i en park og spise medbrakt lunsj. Busse videre til man ikke gidder mer. Resten av dagen og de andre dagene bare henger man på cafeer, sover lenge og slapper av. Anbefales!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 20:41   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg ikke vært i Roma. Men i Barcelona kan du sitte timesvis på tapasrestaurant, gå i parkene eller på stranden hvis dere bare vil slappe av. Flott utsikt fra Montjuïc (det går bane/taubane opp). Også fint å tusle i gamlebyen/El Born-distriktet. Parc Güell bør man også få med seg.

Gammel 15-03-11, 11:48   #8
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

But of course, Barcelona

Gammel 15-03-11, 13:11   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Barcelona.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:05   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes Roma var helt fantastisk, vi elsker å bare gå og gå, se på kart, finne severdighetene, slappe av på en fortausrestaurant osv. Roma som storby er så liten at du kan gå nesten over alt og t-banesystemet er veldig enkelt. Det er så utrolig mye å se, dumpe innom en gammel storslagen kirke, spanske trappa f.eks og alle de kjente stedene. Vatikanmuseumet er jo noe for seg selv, du var helt mettet når du kom ut igjen. Jeg har også vært i Barcelona, men på jobbtur, så det ble nok litt annerledes og ble ikke så sjarmert, selv om det er en flott by å rusle rundt i og der har man strand og promenade og fancy restauranter nede ved stranda, pluss parker osv...Må jo selvfølgelig se La sagrada Familia. Shopping er vel ok begge steder.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 23:15   #11
Enjoy
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
Enjoy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Begge byene må oppleves, men jeg heller mot Roma. Grand hotel de carpegna anbefales. Hotellet har tidligere vært et kloster. Liker du å gå, så er en spasertur på 30-60 minutter tiden det tar å komme seg til gamlebyen.

Enjoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:29   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke vært i Roma, men Barcelona var fantastisk!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:55   #13
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

For en helgetur ville jeg nok valgt Barcelona. Har ikke vært der skikkelig selv, men tror det er et bedre valg hvis det ikke er en masse en "må" se. I Roma er det masse, vi var der i fem dager i sommer og gikk og gikk og gikk. Det er gøy og avslappende på sitt vis, men hadde blitt hektisk på en vanlig helg.

Gammel 16-03-11, 23:00   #14
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Roma er en fantastisk by, men på ingen måte noe jeg forbinder med avslapning. Masse gåing fordi det er så mye spennende å se på. Og som seg hør og bør i Italia - masse trafikk og støy, ikke noen rolige gågater nei...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 07:10   #15
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville heller reist til en liten by i italia hvis det er ro og fred dere er ute etter. Roma er kjempefint og jeg hadde garantert klart å slappe av der, men nå slapper jeg når jeg går.

Mannen og jeg reiste til Pisa for noen år siden og det var en kjempefin tur. Tok toget til andre byer i nærheten, blant annet Firenze, Lucca og Viaraggio. Gikk langs kysten fra Marina di Pisa til Tirrenia. Kjempeflott tur. Anbefales virkelig hvis man ønsker en stille og rolig tur uten mas. Man gjør akkurat så mye ut av det som man orker. Vi tok alt som det kom og storkoste oss hele veien.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.