|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Hmmm, slapper dere av når dere farter rundt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Me enda på Barcelona.
![]() |
#4 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Jeg har ikke vært noen av stedene, men hvis målet er fred og ro tror jeg ikke disse storbyene er ideelle.. Drar man til en millionby for å få fred og ro altså??
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Enig med Pelen, i Roma må man gå litt og få med seg de største attraksjonene vel..
![]() |
#6 |
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Vi har kost oss masse i Roma. Man kan velge å ta med seg pledd, litt drikke, skinke, godt brød og oliven på busstur. Ta sightseeingbuss rundt hele Roma, mens man sitter rolig og nyter utsikten og får med seg de viktigste severdighetene. Hoppe av ved f.eks. Colosseum, titte litt, slenge seg ned i en park og spise medbrakt lunsj. Busse videre til man ikke gidder mer. Resten av dagen og de andre dagene bare henger man på cafeer, sover lenge og slapper av. Anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Nå har jeg ikke vært i Roma. Men i Barcelona kan du sitte timesvis på tapasrestaurant, gå i parkene eller på stranden hvis dere bare vil slappe av. Flott utsikt fra Montjuïc (det går bane/taubane opp). Også fint å tusle i gamlebyen/El Born-distriktet. Parc Güell bør man også få med seg.
![]() |
#8 |
Hvor: Akershus
![]() Sv: Roma eller Barcelona?But of course, Barcelona
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Jeg synes Roma var helt fantastisk, vi elsker å bare gå og gå, se på kart, finne severdighetene, slappe av på en fortausrestaurant osv. Roma som storby er så liten at du kan gå nesten over alt og t-banesystemet er veldig enkelt. Det er så utrolig mye å se, dumpe innom en gammel storslagen kirke, spanske trappa f.eks og alle de kjente stedene. Vatikanmuseumet er jo noe for seg selv, du var helt mettet når du kom ut igjen. Jeg har også vært i Barcelona, men på jobbtur, så det ble nok litt annerledes og ble ikke så sjarmert, selv om det er en flott by å rusle rundt i og der har man strand og promenade og fancy restauranter nede ved stranda, pluss parker osv...Må jo selvfølgelig se La sagrada Familia. Shopping er vel ok begge steder.
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Begge byene må oppleves, men jeg heller mot Roma. Grand hotel de carpegna anbefales. Hotellet har tidligere vært et kloster. Liker du å gå, så er en spasertur på 30-60 minutter tiden det tar å komme seg til gamlebyen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Har ikke vært i Roma, men Barcelona var fantastisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Roma eller Barcelona?For en helgetur ville jeg nok valgt Barcelona. Har ikke vært der skikkelig selv, men tror det er et bedre valg hvis det ikke er en masse en "må" se. I Roma er det masse, vi var der i fem dager i sommer og gikk og gikk og gikk. Det er gøy og avslappende på sitt vis, men hadde blitt hektisk på en vanlig helg.
![]() |
#14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Roma er en fantastisk by, men på ingen måte noe jeg forbinder med avslapning. Masse gåing fordi det er så mye spennende å se på. Og som seg hør og bør i Italia - masse trafikk og støy, ikke noen rolige gågater nei... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Roma eller Barcelona?Jeg ville heller reist til en liten by i italia hvis det er ro og fred dere er ute etter. Roma er kjempefint og jeg hadde garantert klart å slappe av der, men nå slapper jeg når jeg går.
![]() |
|
|