Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tøyservietter til hverdags - hvilket stoff?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-11, 21:20   #1
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Tøyservietter til hverdags - hvilket stoff?

Jeg har lyst til å sy meg hverdagsservietter av stoff, men har ikke peiling nok til å velge et bra stoff å sy serviettene i. Jeg har en god del tøyservietter allerede, men de som er i lin og sånn er typisk litt vanskelige å stryke. Dessuten ser jeg at gjester ikke tør å bruke dem, de er liksom redde for å skitne til tror jeg.

Derfor har jeg tenkt at jeg vil ha mer hverdagslige tøyservietter, som er laget i et stoff som er lett å stryke, og som er i et mønster og i farger som ikke så lett tar flekker som de hvite jeg har. Ser på kopphåndklærne jeg har at de er lette å stryke, og kunne tenke meg klassisk kopphåndduk ruter/striper på serviettene. Jeg kunne selvfølgelig kjøpe noen kopphåndduker og klippe opp, men det blir litt ugunstike fasonger av det, så jeg vil heller kjøpe stoff i metervis.

Problemet er bare at jeg har så lite peiling at jeg ikke vet hvilket stoff jeg da skal kjøpe, så jeg håper noen kan hjelpe meg med tips.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.