|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Matentusiast
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
![]() Sv: OksestekHvilken del av oksen er det?
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: OksestekTja, du kan jo lage sursteik på stavangersk vis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
One of These Days
|
![]() Sv: OksestekTa sellerirot, løk og hvitløk. Del i litt store biter og legg i en ildfast form. Krydre oksesteken med litt salt og pepper, lukk den godt i stekepanna og legg den over grønnsakene, sett den i stekeovnen på 170 grader. Pass på gradene slik at den blir rosa og ikke gjennomstekt. Ta den ut og la den hvile. Lag rødvinssaus med hvitløk og sjalottløk og server med f.eks. råstekte poteter eller fløtegratinerte poteter og stekt sopp og bacon f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: OksestekSteketermometeret er din venn! Jeg synes 65 C er fin temperatur. Og at den får hvile lenge og vel.
![]() |
#8 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: OksestekFikk et tips fra en matflink mann om at man fikk den saftigste steika ved å ha vann i bunnen av stekeformen, etter å ha brunet den i panna noen minutter.
![]() |
#9 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Oksestek
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: OksestekTakk for svar, jeg får prøve å se om jeg klarer å koke ihop noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Opp og ned
|
![]() Sv: OksestekJeg steker oksesteken på alle siden i stekepanna for å lukke porene.
![]() |
|
|