|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Slutt på frimerker?Å samle på frimerker er en populær aktivitet på sfo, men å få brev i sin postkasse med frimerker på er en sjelden opplevelse. Går vi frimerkedøden i møte?
![]() |
#2 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Slutt på frimerker?Tja, jeg får og sender brev med frimerker fortsatt; både gjennom jobb og privat, så jeg har egentlig ikke tenk på det faktum at frimerkene kan forsvinne.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Slutt på frimerker?Eg prøver iherdig å oppmuntra storesøster til å senda brev, og få seg brevvenn, men har ikkje lykkast endå. Men no har ho visst begynt å samla på frimerker då, har allerede 1.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutt på frimerker?Dette har jeg tenkt på også. Ja, det er frimerker fortsatt, men det er jo klistremerker. Ikke helt det samme. Men samler man på disse også på samme måte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Slutt på frimerker?På julekorta vi fekk var det "slikke-på" frimerker, og det er dette storesøster ønsker å samle på. Om ho går på posten og kjøper 1 frimerke, får ho klistre eller "slikke på" då?
![]() |
#7 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutt på frimerker?
Jeg får bare klister frimerker på posten her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Det kan hun velge. Alle postkontor har et stort utvalg frimerker i ulike prisklasser og med både slikkelim og klistremerkelim.
![]() |
#9 |
... med mjuke pigger...
Det er kanskje noe annet i jobbsammenheng? All post vi får hjemme har stempel eller ferdig trykket frakt, bare unntaksvis vanlig frimerke.
Problemet er å finne et postkontor!
![]() |
#10 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: Slutt på frimerker?Dere som har barn som samler på frimerker; Hvordan gjør de det? Her samles det i serier og det er motivene som er det interessante, ikke årstall eller nasjonalitet.
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Slutt på frimerker?Det er mange forskjellige måter å samle frimerker på. Motiv er en kategori ( f.eks. Blomster, skuter, kongehoder). Et spesielt land, en tidsperiode. Noen samler visse typer frimerker ( slikkemerker, spesialutgivelser, klistremerker, hel- eller halvark). Noen samler " blokk" - jævlig upopulært på posten, de vil ha de 4 merkene i midten av arket hvor det er et serienummer i midten (" f.. Ødelegger frimerkeregnskapet mitt, tenker postekspeditøren..". ) så kan man samle stempler, det lages ulike typer spesialstempler som brukes en viss periode ( f.eks. Noen få dager ifbm et jubileum, et idrettsarr.- eller f.rks. Et evet julestempel). Og førstedagsbrev og spesialkonvolutter, det er litt mer påkostede filateliprodukter med egen spesialkonvolutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
... med mjuke pigger...
Jeg er glad han samler på enkleste måte, enn så lenge. Spørs om samleperioden varer til han finner en ny samlestil. Høres ikke ut som om frimerker er ut enda, godt er det.
![]() |
|
|