Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 18:12   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10082507

Sitat:

De 30.000 forbrukerne har registrert seg som deltakere i boikotten via Facebook. Boikotten skal vare i to uker og er støttet av Martine-stiftelsen, skriver Aftenposten.

Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg boikotter sjelden noe, og jeg føler egentlig at i de aller fleste saker vet jeg for lite til å kunne kaste meg med i en boikott. Jeg forundrer meg derimot over mennesker som boikotter alt mulig til enhver tid, og spør jeg inngående om saken de boikotter, vet de gjerne ikke så mye om det.

Gammel 01-03-11, 18:24   #2
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?

Jeg har forstått det slik at faren til den drapssiktede i Martine-saken er eneforsyner av Coca-Cola til Yemen, og at boikotten er for å presse Coca-cola til å revurdere avtalen de har med ham. Jeg boikotter en del varer og vet hvorfor jeg gjør det. Nestlè-produkter og Israelske varer kommer ikke inn i vårt hjem og jeg støtter gjerne boikotten av Coca-cola, skal bare lese meg litt ekstra opp først.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:43   #3
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har aldri boikottet noe og når det gjelder sånne store konsern som coca cola eller nestle så tror jeg ikke at det nytter heller (det blir som en dråpe i havet).

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg har forstått det slik at faren til den drapssiktede i Martine-saken er eneforsyner av Coca-Cola til Yemen, og at boikotten er for å presse Coca-cola til å revurdere avtalen de har med ham. Jeg boikotter en del varer og vet hvorfor jeg gjør det. Nestlè-produkter og Israelske varer kommer ikke inn i vårt hjem og jeg støtter gjerne boikotten av Coca-cola, skal bare lese meg litt ekstra opp først.

Blir det ikke veldig slitsomt å boikotte feks nestle? De eier eller har en fot med i det meste. Da må man hele tida sjekke da og virkelig sette seg inn i hva slags selskaper som eier hva? Jeg leste her på FP at Nestle faktisk eier en del av diplom is. Boikotter du dem også? Jeg spør fordi jeg lurer altså. Jeg vet om Nestles markedsføringsmetoder i fattige land og mener selv at dette er avskyelig, men har ikke tro på at de endrer seg om jeg slutter å kjøpe smarties og nesquick.

Jeg er så kjedelig at jeg kjøper det som jeg synes har grei kvalitet til den prisen jeg er villig til å betale. Mulig jeg er uansvarlig og navlebeskuende men sånn blir det nå bare.

Gammel 01-03-11, 18:45   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, men bør faren til en drapsmann få lide altså? Jeg bør kanskje sette meg mer inn i saken men sånn umiddelbart så hører dette rart ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:51   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan for lite om Martine-saken til å kunne ta stilling til en boikott. Ikke at jeg bruker colaprodukter i utgangspunktet, så det spiller heller ingen rolle.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:56   #6
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ok, men bør faren til en drapsmann få lide altså? Jeg bør kanskje sette meg mer inn i saken men sånn umiddelbart så hører dette rart ut.

I dette tilfellet er det slik at faren hjelper sønnen å holde seg skjult og dermed ikke lar seg avhøre eller være del av etterforskningen - dermed oppfordres det til boikott.

Det er ikke vanskelig å holde seg unna Nestlè-produkter - det finnes gode oversikter over selskaper som eies av Nestlè.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 18:58   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har boikottet Coca-Cola før, og gjør det lett igjen. Det virker helt klart, Coca-Cola har allerede gått ut og sagt at de jobber med Yemen-saken.
Å tro at det ikke nytter, bare fordi det er store selskaper, er helt feil. Det viser denne saken, og det viser boikotten av Hilton-hoteller i Norge for et par år siden.

Gammel 01-03-11, 19:16   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg er med ja.
Som Ru sier, det virker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:22   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Ru sa. Det er heller ikke salgssvikten som er målet så mye som det negativet buzzet kampanjen starter. Omtalemessig er nok dette en meget delikat sak for Coca Cola, særlig om det når internasjonal presse.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:23   #10
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er med ja.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:41   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dette tilfellet er det slik at faren hjelper sønnen å holde seg skjult og dermed ikke lar seg avhøre eller være del av etterforskningen - dermed oppfordres det til boikott..

Koster ikke meg en kalori (tvert om, kan en vel si) å boikotte Coca Cola på denne bakgrunnen. Jeg boikotter sjelden noe, men den saken der er utrolig provoserende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:46   #12
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det å ikke boikotte fordi en tror det ikke hjelper, er jo som å slutte å spise fordi du overlever uansett ikke.

Litt satt på spissen, ok, men det at noe virker som Davids kamp mot Goliat er ikke et argument for å ikke bry seg.

Kildesorterer du?

Jeg bare lurer.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:46   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Å tro at det ikke nytter, bare fordi det er store selskaper, er helt feil. Det viser denne saken, og det viser boikotten av Hilton-hoteller i Norge for et par år siden.

Hilton-hoteller i Norge? Hvor da?

Gammel 01-03-11, 19:55   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg boikotter ikke. Jeg føler det ikke har noen hensikt å boikotte noe man tror er et enkelt produkt mens man i virkeligheten ville få et svare slit med å få oversikt over alt man egentlig bør boikotte i TILLEGG TIL dersom man f.eks. boikotter Coca Cola eller Nestlè.

Er man klar over at denne faren til morderen, Shaher Abdulhak, sikkert ikke bare leverer Coca Cola, men selvsagt også Fanta, Sprite, Bonaqua, Minute Maid m.m.?

Gammel 01-03-11, 19:56   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Det å ikke boikotte fordi en tror det ikke hjelper, er jo som å slutte å spise fordi du overlever uansett ikke.

Litt satt på spissen, ok, men det at noe virker som Davids kamp mot Goliat er ikke et argument for å ikke bry seg.

Kildesorterer du?

Jeg bare lurer.

Snakker du til meg? Ja, jeg kildesorterer, og nei, jeg boikotter ikke fordi jeg tror det ikke hjelper, men fordi jeg 1) liker Cola-glasset mitt hver lørdag, og 2) ikke har satt meg ordentlig inn i saken.

Gammel 01-03-11, 19:59   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hilton-hoteller i Norge? Hvor da?

Nettopp.
Scandic-hotellene var en del av Hilton-gruppen.
Det er de ikke lenger, blant annet på grunn av en massiv boikott den gang en kubansk handelsdelegasjon ikke fikk bo på Edderkoppen hotell pga. USAs handelsboikott av Cuba.
Det holdt på å gå nedenom og hjem med flere av Scandic-hotellene, fordi blant annet LO boikottet dem fullstendig.

Gammel 01-03-11, 19:59   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiltonboikotten er jo litt komisk. Norske LO satte i gang en boikott av Hiltonhotellene fordi de var sinte på dem fordi DE boikottet Cuba.

Men jeg er dritforbannet på familien til Martines morder og at de hjelper en drapsmann med å unnslippe rettergang, og ville gjerne brukt markedsmakt for å presse coca-cola i denne saken. Dessverre drikker jeg ikke cola, så de vil nok ikke merke mye til det om jeg protesterer.

Gammel 01-03-11, 20:00   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er man klar over at denne faren til morderen, Shaher Abdulhak, sikkert ikke bare leverer Coca Cola, men selvsagt også Fanta, Sprite, Bonaqua, Minute Maid m.m.?

Undervurderer du ikke folk her inne et par millioner hakk her, nå?
Eller for å si det mindre pent: Hvor dum tror du folk er?

Gammel 01-03-11, 20:00   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dessverre drikker jeg ikke cola, så de vil nok ikke merke mye til det om jeg protesterer.

Nei, forbruket mitt er nok ikke heller akkurat noe som svir.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 20:02   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin: i dette tilfeller tror jeg virkelig det monner, altså. Coca-cola er var på omdømmet sitt, OG det er ikke sikkert det koster dem mange kaloriene å bytte til en annen samarbeidspartner heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.