|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Skal dere være med på Coca Cola-boikott?http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10082507
Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg boikotter sjelden noe, og jeg føler egentlig at i de aller fleste saker vet jeg for lite til å kunne kaste meg med i en boikott. Jeg forundrer meg derimot over mennesker som boikotter alt mulig til enhver tid, og spør jeg inngående om saken de boikotter, vet de gjerne ikke så mye om det.
![]() |
#2 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg har forstått det slik at faren til den drapssiktede i Martine-saken er eneforsyner av Coca-Cola til Yemen, og at boikotten er for å presse Coca-cola til å revurdere avtalen de har med ham. Jeg boikotter en del varer og vet hvorfor jeg gjør det. Nestlè-produkter og Israelske varer kommer ikke inn i vårt hjem og jeg støtter gjerne boikotten av Coca-cola, skal bare lese meg litt ekstra opp først.
![]() |
#3 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg har aldri boikottet noe og når det gjelder sånne store konsern som coca cola eller nestle så tror jeg ikke at det nytter heller (det blir som en dråpe i havet).
Blir det ikke veldig slitsomt å boikotte feks nestle? De eier eller har en fot med i det meste. Da må man hele tida sjekke da og virkelig sette seg inn i hva slags selskaper som eier hva? Jeg leste her på FP at Nestle faktisk eier en del av diplom is. Boikotter du dem også? Jeg spør fordi jeg lurer altså. Jeg vet om Nestles markedsføringsmetoder i fattige land og mener selv at dette er avskyelig, men har ikke tro på at de endrer seg om jeg slutter å kjøpe smarties og nesquick.
![]() |
#4 |
Pauset
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?
Ok, men bør faren til en drapsmann få lide altså? Jeg bør kanskje sette meg mer inn i saken men sånn umiddelbart så hører dette rart ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg kan for lite om Martine-saken til å kunne ta stilling til en boikott. Ikke at jeg bruker colaprodukter i utgangspunktet, så det spiller heller ingen rolle.
![]() |
#6 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I dette tilfellet er det slik at faren hjelper sønnen å holde seg skjult og dermed ikke lar seg avhøre eller være del av etterforskningen - dermed oppfordres det til boikott.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Jeg har boikottet Coca-Cola før, og gjør det lett igjen. Det virker helt klart, Coca-Cola har allerede gått ut og sagt at de jobber med Yemen-saken.
![]() |
#9 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Det Ru sa. Det er heller ikke salgssvikten som er målet så mye som det negativet buzzet kampanjen starter. Omtalemessig er nok dette en meget delikat sak for Coca Cola, særlig om det når internasjonal presse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
Koster ikke meg en kalori (tvert om, kan en vel si) å boikotte Coca Cola på denne bakgrunnen. Jeg boikotter sjelden noe, men den saken der er utrolig provoserende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tøff
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Det å ikke boikotte fordi en tror det ikke hjelper, er jo som å slutte å spise fordi du overlever uansett ikke.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Hilton-hoteller i Norge? Hvor da?
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Nei, jeg boikotter ikke. Jeg føler det ikke har noen hensikt å boikotte noe man tror er et enkelt produkt mens man i virkeligheten ville få et svare slit med å få oversikt over alt man egentlig bør boikotte i TILLEGG TIL dersom man f.eks. boikotter Coca Cola eller Nestlè.
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
Snakker du til meg? Ja, jeg kildesorterer, og nei, jeg boikotter ikke fordi jeg tror det ikke hjelper, men fordi jeg 1) liker Cola-glasset mitt hver lørdag, og 2) ikke har satt meg ordentlig inn i saken.
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
Nettopp.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Hiltonboikotten er jo litt komisk. Norske LO satte i gang en boikott av Hiltonhotellene fordi de var sinte på dem fordi DE boikottet Cuba.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
Undervurderer du ikke folk her inne et par millioner hakk her, nå?
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skal dere være med på Coca Cola-boikott?Elin: i dette tilfeller tror jeg virkelig det monner, altså. Coca-cola er var på omdømmet sitt, OG det er ikke sikkert det koster dem mange kaloriene å bytte til en annen samarbeidspartner heller.
![]() |
|
|