|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når mailen begynner å spy spam …hva gjør jeg da?? plutselig var det mange mailer som kom i retur på innboksen min, og når jeg kikket på en ser jeg at mailen min tydelig hadde sendt spam ut til alle gamle lærere, veiledere, bankdamen osv..
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam...Du har garantert virus på pc og bør kjøre virusscan med en oppdatert virustjeneste.
![]() |
#3 |
priiiima donna
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam...Okei... Ja det jeg gjorde i går var å trykke på en sånn film på facebook der en jente hadde blitt fotografert hver dag i 10 år.. ejg trodde det var en youtube video, men det var det IKKE.... så det er nok den som lurte meg
![]() |
#4 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam...1. Kjør denne: http://housecall.trendmicro.com/
![]() |
#5 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam...Det Mauser sa. Men reinstaller Windows først. Det kan selvsagt være at antivirusprogrammet klarer å finne & fjerne alt av uhumskheter, men jeg ville ikke stolt på det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam...
![]() |
#7 |
priiiima donna
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam …Mauser: kjører AVG i dag også (gjorde det i går også). Og har skiftet passord på div.
![]() |
#9 |
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam …
Hvis du har fått slemvare[*] på maskinen din, må du regne med at uvedkommende har fått tilgang til den. Det er primært dette som ligger «kompromittert». |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam …Det trenger forøvrig ikke være din maskin som er kompromittert.
![]() |
#11 |
priiiima donna
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam …Nå har jeg fulgt alle råd og de finner ittno, men jeg sender visst fortsatt ut mail :-/ Skal skifte passord på hotmailen min nå, men går det ann å kjøre viruskontroll på selve hotmailen?
![]() |
#12 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam …For en stund siden skjedde det samme med min hotmail. En venn av meg fant ut at det sto noen skumle skumle kinesere bak. Jeg skiftet bare passord på hotmailen, og problemet var løst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
priiiima donna
![]() Sv: Når mailen begynner å spy spam …nå har jeg skiftet passord, så da håper jeg det hjelper!
![]() |
|
|