|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireNå har endelig Treme startet, om livet i New Orleans etter flommen. Akkurat nå ser jeg på piloten som gikk i midten av april, og det lover godt. Den føles veldig ekte, jeg får helt vondt i magen av "hjemlengsel" og sitter bare og ser etter steder jeg kjenner. I motsetning til True Blood så er locations og dialekter riktige, så jeg slipper å irritere meg over det.
![]() |
#2 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireÅ! Mer info!
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireNei, HBO. Det er nok en liten fordel å være litt stø i New Orleans-amerikansk, jeg måtte konsentrere meg litt i begynnelsen. Ellers tar den for seg mange lokale skikker som sikkert virker litt rare om man ikke kjenner til dem. Den er på et vis litt intern. Elvis Costello har gjesterolle.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireÅh!
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireDen greier å fortelle hvor jævlig hele den perioden må ha vært uten å være direkte, bare gjennom dagliglivet. Jeg har foreløpig kjent igjen en cafe og en platebutikk!
![]() |
#7 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The Wire
Kult! Jeg vet ikke hvor stødig jeg er i sørstatsamerikansk.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireDu blir fort vant til det, Bille! Piloten var 80 minutter lang og introduserte egentlig bare karakterene. Episodene er en time lange. Veldig mye fin musikk.
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
Høres utrolig bra ut! Spennende.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireFor musikknerder: http://newsroom.mtv.com/tag/treme/
Sist redigert av Tallulah : 27-04-10 kl 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireDa har jeg sett de to første episodene, og jeg gleder meg til fortsettelsen. De var litt stillestående, og har egentlig bare bygget opp historien rundt karakterene. Så får vi se om de greier å gå videre herifra. Musikken er fantastisk, og de bruker mange kjente, lokale musikere. (Kilde: youtube.com)
Sist redigert av Tallulah : 27-04-10 kl 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireJeg begynte å se denne i går og jeg sliter med dialekten altså.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Ja, det skjønner jeg. Jeg som har bodd der slet skikkelig de første 20 minuttene av piloten. Etterhvert begynte det å gå seg til, og den andre episoden gikk helt greit.
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ny sørstatsserie - Treme, fra skaperne av The WireTror jeg foretrekker litt innavlsirsk eller noe.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Hver sin smak. (Kilde: youtube.com)
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Nei, det er en slags blandig av gammelfransk og amerikansk. Det er ganske kult å høre på. Cajunfolket er franskmenn som først flyktet til Canada pga religionsforfølgelse, og ble deretter pælmet ut derifra av engelskmennene, slik at de dro sumpene i Louisiana hvor det var fransk styre. Kommer av navnet Acadia, som er i Canada.
![]() |
|
|