Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Navarsetes utbrudd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-11, 13:25   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navarsetes utbrudd

http://politisk.tv2.no/nyheter/her-s...n-ut-velgeren/

Ja, hva sier dere? Er det lov for en politiker å vise følelser, eller er det bare lov å vise følelser som engasjement, glede og sorg, ikke sinne? Og tror du at utbruddet til Navarsete kommer til å skade SP i forhold til den kommende valgkampen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:29   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Navarsetes utbrudd

Tror SP vinner på det. Da er saken glemt men engasjementet huskes. Veldig grasrotaktig og ekte, tipper det fenger.

Gammel 07-04-11, 13:31   #3
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja, litt uprofesjonelt når man er kommet så langt. Det inngir ikke så mye tillit.

Gammel 07-04-11, 13:32   #4
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det kan vel knat kalle utskjelling. Det må være lov å vise følelser.

Jeg stemmer ikke på henne, men i denne saken heier jeg på henne.

(Og så er jeg vel litt innhabil siden hun er en bekjent av familien)

Gammel 07-04-11, 13:33   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hun angriper jo sin egen regjering, det var mye følelser ja. Det høres nesten ut som hun er på nippet til å grine av sinne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:34   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Damen som spør snakker om SP som parti. Navarsete svarer personlig, med "jeg jeg jeg", og sinne fordi hun føler seg personlig tråkket på tærne.
Det blir helt feil.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:35   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det der var da greit det synes jeg. Hun er engasjert og har følelser for det hun driver med. Det er mye mer vanskelig å skjønne hvorfor man kjemper så hardt for å ha sykehus med små fødeavdelinger og høyere risiko synes jeg.

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:39   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Damen som spør snakker om SP som parti. Navarsete svarer personlig, med "jeg jeg jeg", og sinne fordi hun føler seg personlig tråkket på tærne.
Det blir helt feil.

Jeg er enig i det. Det er jo ingen tvil om at Navarsete har jobbet med saken, men hun nådde ikke fram, sånn er det bare. Da blir det fryktelig uprofesjonelt å ta en " er du klar over hvor mye jeg har jobbet!" når hun- ikke uventet- møter kritikk.
Jeg er derimot ikke enig med alle som mener at hun nå har vist "sitt sanne ansikt" og sammenligner henne med Sinnataggen. En politiker må også få lov til å vise sinne, men akkurat her ble det bare så veldig feil, fordi det ble så personlig, synes jeg.

Gammel 07-04-11, 13:41   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det der var da greit det synes jeg. Hun er engasjert og har følelser for det hun driver med. Det er mye mer vanskelig å skjønne hvorfor man kjemper så hardt for å ha sykehus med små fødeavdelinger og høyere risiko synes jeg.

Fordi man synes at det tross alt er er tryggere å føde på et sykehus med rimelig bra kompetanse enn i en personbil eller ambulanse bak Shell på Nordfjordeid?

Gammel 07-04-11, 13:42   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror egentlig det er en bra ting med politikere som føler litt jeg. Bare så synd at tårene jeg kommer på i farta er grått over lokalsykehus og Søviknes. :desillusjonert igjen:

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:42   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja det er lett å si når man analyserer ordene i etterkant, men der og da i en stresset situasjon skjønner jeg at det kan skje.

Ja, jo. Men hun er politiker av yrke, dette er hennes jobb.
Det er vel ikke så veldig ofte man ser folk sprekke slik i jobbsammenheng. Jeg synes det var uproft. Hun sprekker jo ikke over saken som sådan. Men over at hun føler hennes store arbeidsinnsats, som jo ikke førte til det ønskede resultatet, blir undervurdert.

Denne var morsom da, synes jeg:
"Jeg er redd jeg har vekket til live bizarro-Liv Signe" sier zen-coach Aune Röethblat. "Alt ser ut til å ha gått galt"

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:43   #12
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det var nok uprofesjonelt, men jeg er også enig i at hun tjener en del på det. Som en som ikke har fulgt så nøye med saken, var det ingen tvil at hun hadde jobbet veldig hardt med dette, men det hadde ikke gått hennes vei. Hun viser absolutt en menneskelighet og engasjement for saken som jeg ofte savner i det bildet jeg får servert av politikere.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:45   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Fordi man synes at det tross alt er er tryggere å føde på et sykehus med rimelig bra kompetanse enn i en personbil eller ambulanse bak Shell på Nordfjordeid?

Har du virkelig lyst å avspore tråden til denne diskusjonen istedet?

Gammel 07-04-11, 13:48   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har du virkelig lyst å avspore tråden til denne diskusjonen istedet?

Nei, det var nok en litt annen diskusjon, (har vi tatt den her, forresten?) men SF fikk fram litt Navarsete-sinne (Ok, irritasjon, da) i meg også.

Gammel 07-04-11, 13:52   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ja, jo. Men hun er politiker av yrke, dette er hennes jobb.
Det er vel ikke så veldig ofte man ser folk sprekke slik i jobbsammenheng. Jeg synes det var uproft. Hun sprekker jo ikke over saken som sådan. Men over at hun føler hennes store arbeidsinnsats, som jo ikke førte til det ønskede resultatet, blir undervurdert.

Denne var morsom da, synes jeg:
"Jeg er redd jeg har vekket til live bizarro-Liv Signe" sier zen-coach Aune Röethblat. "Alt ser ut til å ha gått galt"

Ingen er vel politiker av yrke, de er folkevalgte akkurat som deg og meg.
Utover det syns jeg det er bra hun la seg flat og beklaget.
Og nei, jeg tror ikke det skader SP, følser og engasjement ser viktig. Jeg synes egentlig det er rart ikke flere sprekker innimellom....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 13:53   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ministre er ikke folkevalgt, og selvsagt er det et yrke å være minister. (Og det er mulig du er folkevalgt, men jeg er det ikke. )

Gammel 07-04-11, 13:58   #17
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Huh?
Floksa, nå spør jeg deg i ærlig undring, du skriver veldig mye rart, som det her. Er det fordi du har det veldig travelt og så skriver du bam-ka-bam og springer videre og ikke ser over hva du har skrevet? Eller er du dårlig på hva ord egentlig betyr? Altså, noen ganger skriver du helt forståelige ting og andre ganger så virker du helt blåst faktisk. Veldig variasjon.

Gammel 07-04-11, 14:00   #18
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Fnis.

Gammel 07-04-11, 14:00   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, det var nok en litt annen diskusjon, (har vi tatt den her, forresten?) men SF fikk fram litt Navarsete-sinne (Ok, irritasjon, da) i meg også.

Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:01   #20
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner egentlig godt at hun ble irritert. Hun hadde jo jobbet hardt for dette, og så få det i fleisen at hun hadde sveket saken.

Vel det er det vel på en måte velgerne som har gjort. SP er et knøttlite nisjeparti, og de kan ikke vedta ting alene, regjeringssamarbeid eller ikke. Det er jo realiteten.

Men - som så ofte før - så har jo media blåst dette noe voldsomt opp. Det var ikke så ille synes jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.