Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-11, 18:54   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?

Noen som husker disse?

Stor hit på 80-tallet, eller så. Og siden er det visst få andre enn mannen min som har brukt dem (sammen med en liten skare av tilhengere som har smakt fårikålen hans, muligens).

Nå har den gamle gått i stykker, og vi trenger en ny. Men hvem selger slike nå? Ingen i Trondheim, kan det virke som.

Hvis din mor har en slik på loftet, kan jeg også være interessert i å kjøpe en brukt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:57   #2
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?

Her: Traktøren

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:57   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Clas Ohlson har en leigryte iallefall.

Gammel 12-04-11, 18:57   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er drøssevis av dem på loppis har jeg sett. Jeg fikk heldigvis overtatt mammas gamle (ubrukte). Om du legger inn annonse på Finn får du nok også tak i.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:58   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan kjøpe min. Jeg fikk en til jul i fjor, tenkte jeg skulle bruke den, men har ennå ikke helt funnet ut til hva. Jeg synes det er stress å måtte legge den i vann og sette den i kald ovn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:59   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte på Clas Ohlson for ikke så lenge siden. Har dere slike butikker i provinsen?

Gammel 12-04-11, 18:59   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Her: Traktørenhttp://www.traktoren.no/05_01.htm

Er det mulig? Jeg ringte jo Traktøren i formiddag, jo.

Gammel 12-04-11, 18:59   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Traktøren er dårlig på service og informasjon.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:02   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers kan jeg anbefale Crock pot som en erstatning for leirgryte. Vi er foreløpig kjempefornøyd. Har kjøpt poser til fra USA, slik at selve gryta holder seg ren og pen.

Gammel 12-04-11, 19:02   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du kan kjøpe min. Jeg fikk en til jul i fjor, tenkte jeg skulle bruke den, men har ennå ikke helt funnet ut til hva. Jeg synes det er stress å måtte legge den i vann og sette den i kald ovn.

Du kan bruke den til dette. Det er ikke stress i det hele tatt; bare enkelt og selvlagende.

Gammel 12-04-11, 19:13   #11
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Eg kjøpte mi Schlemmertopf på Fretex for omtrent ingenting. Var ganske sikker på at dei hadde på Jernia men ser ikkje slik ut alikavel no når eg søker. Har ikkje heilt skjøna forskjellen på Römertopf og Schlemmertopf, det eg les meg fram til er at den eine er glasert inni medan den andre ikkje er, utan at eg veit om det har noko å seie for matlaginga. Minner meg forøvrig på at det er lenge sidan eg har laga noko i leirgryta.

Gammel 12-04-11, 19:14   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

Eg kjøpte mi Schlemmertopf på Fretex for omtrent ingenting. Var ganske sikker på at dei hadde på Jernia men ser ikkje slik ut alikavel no når eg søker. Har ikkje heilt skjøna forskjellen på Römertopf og Schlemmertopf, det eg les meg fram til er at den eine er glasert inni medan den andre ikkje er, utan at eg veit om det har noko å seie for matlaginga. Minner meg forøvrig på at det er lenge sidan eg har laga noko i leirgryta.

Det er et poeng at den ikke er glasert, men jeg husker ikke hvorfor, på stående fot.

Gammel 12-04-11, 19:18   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mums, her.

Har ikkje heilt skjøna forskjellen på Römertopf og Schlemmertopf, det eg les meg fram til er at den eine er glasert inni medan den andre ikkje er, utan at eg veit om det har noko å seie for matlaginga.

Nei, det er bare to merkenavn. Har ikke noe med glasur å gjøre.
Jeg har en Schlemmertopf som jeg fikk for noen år siden.

Kjøpte en stor leirgryte i julegave sist desember, på en hipp & kul kjøkkenbutikk her i byen, så det finnes.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:22   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har både med og uten glasur på Mekk, av alle steder. Jeg så der for en tid tilbake (i år). Eller muligens den butikken har blitt Jernia, så du kan jo sjekke der også?!

Gammel 12-04-11, 19:36   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De uten glasur trekker til seg vann når den legges i bløt før bruk, og gir dermed en slags dampeffekt under steking. Jeg er definitivt i fanklubben og har ikke lagd fårikål på annen måte siden jeg smakte den varianten.

Jeg så nettopp leirgryter på Jernia, min ble kjøpt på Coop OBS.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:40   #16
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg inbiller meg at jeg har sett en leirgryte på IKEA, men jeg kan ha drømt det.

Jeg har arvet mammas gamle, og den blir masse brukt - nesten hver helg om vinteren, litt mindre i grillsesongen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:41   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig Fårikål i leirgryte? Fortell, fortell - samme oppskrift som vanlig?

Gammel 12-04-11, 19:46   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Forøvrig Fårikål i leirgryte? Fortell, fortell - samme oppskrift som vanlig?

http://www.foreldreportalen.no/forum...2&postcount=13

Gammel 12-04-11, 20:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan bruke den til dette. Det er ikke stress i det hele tatt; bare enkelt og selvlagende.

Så deilig ut! Takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:27   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Det skal prøves! Nesten så jeg skulle ønske det var høsten!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.