|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Noen som husker disse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Det er drøssevis av dem på loppis har jeg sett. Jeg fikk heldigvis overtatt mammas gamle (ubrukte). Om du legger inn annonse på Finn får du nok også tak i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Du kan kjøpe min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Jeg kjøpte på Clas Ohlson for ikke så lenge siden. Har dere slike butikker i provinsen?
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?
Er det mulig? Jeg ringte jo Traktøren i formiddag, jo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Ellers kan jeg anbefale Crock pot som en erstatning for leirgryte. Vi er foreløpig kjempefornøyd. Har kjøpt poser til fra USA, slik at selve gryta holder seg ren og pen.
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Du kan bruke den til dette. Det er ikke stress i det hele tatt; bare enkelt og selvlagende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
wizzzard
|
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Eg kjøpte mi Schlemmertopf på Fretex for omtrent ingenting. Var ganske sikker på at dei hadde på Jernia men ser ikkje slik ut alikavel no når eg søker. Har ikkje heilt skjøna forskjellen på Römertopf og Schlemmertopf, det eg les meg fram til er at den eine er glasert inni medan den andre ikkje er, utan at eg veit om det har noko å seie for matlaginga. Minner meg forøvrig på at det er lenge sidan eg har laga noko i leirgryta.
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Det er et poeng at den ikke er glasert, men jeg husker ikke hvorfor, på stående fot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
heimføing
|
Nei, det er bare to merkenavn. Har ikke noe med glasur å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?De har både med og uten glasur på Mekk, av alle steder. Jeg så der for en tid tilbake (i år). Eller muligens den butikken har blitt Jernia, så du kan jo sjekke der også?!
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?De uten glasur trekker til seg vann når den legges i bløt før bruk, og gir dermed en slags dampeffekt under steking. Jeg er definitivt i fanklubben og har ikke lagd fårikål på annen måte siden jeg smakte den varianten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Jeg inbiller meg at jeg har sett en leirgryte på IKEA, men jeg kan ha drømt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har diplom
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Forøvrig Fårikål i leirgryte? Fortell, fortell - samme oppskrift som vanlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har diplom
![]() Sv: Hvor får man kjøpt en Römertopf? Eller tilsvarende leirgryte?Det skal prøves! Nesten så jeg skulle ønske det var høsten! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|