Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har elevene på ungdomsskolen hos dere tilgang til kantine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 23:06   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Har elevene på ungdomsskolen hos dere tilgang til kantine?

Ungdomsskolen vår har innført midt-time. 1 time fri til å spise,tilgang til leksegjøring i stillerom og andre aktiviteter. I denne timen har de adgang til kantinen på sykehjemmet som ligger tvers over parkeringsplassen.
Vi har inngått en avtale hjemme, han gjør lekser og spiser matpakke mandag til torsdag, og går i kantinen på fredag. "Heldigvis" er de en god gjeng som gjør lekser sammen i den timen.
Er det vanlig med kantine for elever på ungdomsskolen?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:10   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har elevene på ungdomsskolen hos dere, tilgang til kantine?

Vi hadde det ihvertfall da jeg gikk på ungdomsskolen for 15 år siden. Vet ikke hvordan det er på ungdomsskolen her, men barneskolen har egen kantine for elevene. Her kan man ha skolematabonoment, eller klippekort.

Gammel 23-08-12, 23:11   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Der jentungen går er det kantine på skolen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:13   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der jeg gikk siste året var det kantine, der jeg gikk de to første var det elevrevet kantine en gang i uken eller noe sånt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:15   #5
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Ok, da er det mer vanlig enn jeg trodde.
Hvor ofte får deres håpefulle handle da?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:15   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er lagt opp til kantine på ungdomsskolen der eldste går, men den er ikke i drift. (nybygd skole) Det kommer uansett ikke på tale å kjøpe mat i kantinen hver dag, den regelen gjelder også for oss voksne.

Gammel 23-08-12, 23:22   #7
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

De har kantine på guttungens skole. Han handler når han vil, da må han bruke av egne lommepenger. Sender med han penger hvis jeg ikke har passet på at vi har brød.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:42   #8
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er kantine på ungdomsskolen som min datter går på. Hun får lov til å handle der når hun har penger.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 23:47   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

3 dager i uken på skolen. Handler når hun har penger.

Gammel 23-08-12, 23:54   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det hos oss, selv om de stengte den i våres pga tullball. Nå er den åpnet igjen med ny og fresh profil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 00:12   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet hvertfall at det var kantine for 10 år siden på skolen der vi bodde før. De solgte påsmurte brødskiver, yoghurt og sånn, og varm mat på fredagen, vet jeg.

Gammel 24-08-12, 08:07   #12
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har elevene på ungdomsskolen hos dere tilgang til kantine?

Han får lov til å handle hver fredag.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 08:11   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er ingen kantine på U-skolen der vi sogner til men det er en butikk rett over veien..

Gammel 24-08-12, 08:40   #14
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Først hadde jeg tenkt til å si nei, men når jeg tenker meg om så er det vel kantine der tror jeg. Gutten min bruker den ikke så vidt jeg vet - han har aldri bedt om penger i alle fall, og jeg har ikke tenkt på det før nå. Hehe, stakkaren går i niende klasse, så det er mulig jeg burde fulgt bedre med. Uansett, han smører seg matpakke hver morgen, så da satser jeg på at han er fornøyd.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:24   #15
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, de har kantine. Men jeg vet ikke hva de selger der, mine barn er fortsatt på barneskolen.

I "min tid", for hundre år siden, på samme skole solgte de milkshake og vaffel. Mulig de hadde noe annet også, men det er det jeg husker.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:25   #16
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er kantine der, men de selger kun juice, youghurt o.l, ikke full lunch.

Gammel 24-08-12, 09:27   #17
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De har kantine med pizza og sjokolademelk.

Trois er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:28   #18
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Mine har skolematabonoment. Da spiser de i kantinen 4 dager i uken. De får velge selv mellom brød, rundstykker og pålegg som egg, ost, skinke osv. Dette gjelder 1. trinn.

Eldste som nå går i 4. har mat på skolen hver dag. Da får de vanlig mat som i 1. trinn, men har også salatbar + varmmat et par dager i uken. Dette med varmmaten er nytt av året så er spent på å se hvor ofte og hva slags mat det blir

Gammel 24-08-12, 11:57   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er kantine på ungdomskolen her. Nå er den bygget sånn at man kan sitte der, men når jeg gikk der var det bare et hull i veggen. Da fikk vi rundstykke med ost eller skinke til 5kr stk. Og melk og yughurt. Hva det er nå vet jeg ikke.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 12:30   #20
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

På skolen her er det kantine. Der selges det påsmurte rundstykker, God morgen og annen yoghurt, juice osv. På torsdager er det pizza. Elever på mellomtrinn får lov til å kjøpe seg mat i kantina, men må spise på klasserommet, mens elever på ungdomstrinnet kan sitte i kantina.
Min gutt som går i 5. klasse får lov til å kjøpe seg mat i kantina 1 dag i uka.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.