|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2010
![]() |
![]() DigiPostNoen som har tatt det i bruk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
fri
|
![]() Sv: DigiPostJeg har ikke fått registrert meg ennå, men har helt klart tenkt å gjøre det. Det kommer ikke til å koste noe for vanlige, de kommer til å ta seg betalt av firmaer. Dessuten synes jeg det er både greier og tryggere (i forhold til ID-tyveri) å få tilsendt offentlig post elektronisk enn i en postkasse som hvem som helst kan snoke i. Kjenner flere som har blitt utsatt for tyverier fra postkassa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DigiPostJepp.
![]() |
#6 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DigiPostEr på vurderingsstadiet,ser ikke helt gleden med det foreløpig,men. Fikk reklame om det igår,så skal kikke innom der og se hva det egentlig dreier seg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ekvilist
|
![]() Sv: DigiPostJeg meldte meg sånn halvveis inn, men så kom jeg til å tenke på at jeg synes det er tungvint å dra fram den bankdingsen bare for å sjekke post jeg kan få på enklere vis. Hafslundregningen f.eks kan jeg i grunn fortsette å få rett i nettbanken. Det jeg ønsker meg mest av et elektronisk postvesen er sortering av reklame. Og ingen reklame i postkassa.
![]() |
#8 |
En Som Trener
|
![]() Sv: DigiPostDet er jo 10 sider med avtalevilkår der jo, hvorav jeg reagerer på disse punktene:
Jeg trodde poenget var at dette var en veldig sikker løsning jeg!?
Man kan altså reservere seg, men om man ikke gjør det selges adresser og andre data over en lav sko? Men igjen, det gjør de vel kanskje allerede i dag?
Det var da voldsomt hva de skulle ta vare på og vite, men alle andre nettsider lagrer vel også sannsynligvis samme infoen om meg uten at de explisitt sier det? Kanskje det bare er første gangen jeg har lest avtaleteksten og faktisk skjønner alt som står der?
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: DigiPost
Offentlig post? Det kan du da få på minside.no
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: DigiPostHar ikke registrert meg og tror faktisk ikke jeg kommer til å gjøre det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: DigiPostNei det skal jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: DigiPostUff, jeg orket ikke lese brevet en gang, jeg....
![]() |
#13 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DigiPostE-post er i utgangspunktet horribelt usikkert og kan ikke brukes til noe av det som dette skal brukes til. Så dette er noe helt annet enn e-post.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: DigiPostJeg har ikke registrert meg enda, men det skal jeg definitivt gjøre.
![]() |
#16 |
|
Bruker kommuner og sykehus DigiPost da? Jeg ville trodd at om de skulle fått en eller annen form for digital post fra også dem, at de heller ville blitt en del av minside.no enn DigiPost. Sånn jeg forsto reklamen mannen fikk, er DigiPost for firmaer.
![]() |
![]() |
#18 |
fri
|
![]() Sv: DigiPostDet står inne på DigiPost at man vil få post fra offentlige instanser som kommuner og sånt. Jeg synes også at dette systemet er enklere enn Min Side, siden jeg kan bruke Bank-ID og ikke drive og lete meg fram til kodene som står på et brev som jeg fikk for flere år siden fra Likningskontoret (ok, jeg har registrert meg så jeg kan få kode på sms, men allikevel...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
Djeez. Jeg får tydeligvis ikke med æøå i dag.
![]() |
|
|