|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hvordan kan jeg planere ut hagen?Vi har et område i hagen som heller bratt nedover. Vi ønsker å få dette "hullet" på nivå med resten av hagen. Hullet heller ned mot kommunal vei, med nettinggjerde nederst i søkket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg planere ut hagen?Litt avhengig av hvor stor høydeforskjellen er, men det kan være mulig dere trenger å lage en støttemur nederst?
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg planere ut hagen?Her ser du et snitt gjennom en støttemur. Rundingen nederst er drensrør.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg planere ut hagen?Litt mer info:
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan kan jeg planere ut hagen?Avhengig av hvor høy støttemuren skal være, jo mer kritisk er geunnarbeidene. Er det ikke sønn? Dvs når det er en lav mur på jeg-husker-ikke-hvor-høy så kan man sette opp uten å grave så dypt ned, mens det ved høyere murer krever større grunnarbeider?
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg planere ut hagen?Og det er ikke alle kommuner som automatisk godtar murer over 1 m. Men i hagen, så tror jeg det beste vil være støttemur og planering. Evt så lager dere et lite platå inn fra der hvor naboeiendommen er, og lager en mur litt lenger inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan kan jeg planere ut hagen?Ja, også det som annemede skrev, mulig du må søke om tillatelse. Ring kommunen og forklar så svarer de på det.
![]() |
|
|