|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() BuksestørrelserJeg blir forvirret når det ikke står vanlige størrelser (som 40 eller L) i buksene. Nå opererer flere og flere med tommer, og det sier meg lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: BuksestørrelserHvis du trekker 21 fra størrelsen i tommer, så får du den amerikanske størrelsen. Dvs at 30 tommer blir en US 9. Videre trenger du sammenhengen (i den grad det er en entydig sammenheng |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: BuksestørrelserBegge størrelsesskalaene går på tommer, men forskjellen er at i systemet der 34-36 tilsvarer str. S er det hoftemålet som gjelder. I olabukser etc., der kanskje 26-27 eller noe sånt tilsvarer S, er det midjemålet som gjelder. Ifølge måltabellen til Ellos svarer str. 40 til et midjemål på 76 og et hoftemål på 99. 99 delt på 2,5 = ca. 40 (altså den "vanlige" konfeksjonsstørrelsen), og 76 delt på 2,5 = 30,4 - altså mellom 30 og 31 i olabuksestørrelse.
![]() |
![]() |
#4 |
Halloen!
![]() Sv: BuksestørrelserTakker! (Selv om jeg fremdeles er litt forvirret av alle tallene...:innrømmer: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Buksestørrelser
Og så ser jeg at alle ikke konverterer ens. Jeg har kjøpt mye på Ebay, og da har det vært:
![]() |
#8 |
Halloen!
![]() Sv: Buksestørrelser
Er det ikke 12 som tilsvarer 40? Jeg bruker 40, og har aldri funnet en bukse i 10 som passer. Kan virke som om det tilsvarer 38? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: BuksestørrelserJa, det tror jeg er engelske størrelser ja (altså 12=40)
![]() |
|
|