|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Førstehjelp for rhododendron?Rhododendronen min er vanskjøttet, og bærer preg av det. Det er brune blader på den ene siden, lite vekst osv. Hva kan jeg gjøre for å få den kraftig igjen? Kan den bli frisk og fin igjen? Krever den mye gjødsel? Vanning? Kan det være jorden er for skrinn når den blir slik? For sterk vårsol? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Førstehjelp for rhododendron?Ikke kalke plenen. |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Førstehjelp for rhododendron?Kalkfattig jord. Vi hadde en i hagen på Møre, og den var høyere enn meg, og sikkert 3 m i diameter. Diiiiiiiiger, og det eneste min gode far gjorde der, var å klippe den HELT ned. Jeg tror kanskje ikke det er det som blir anbefalt å gjøre, men han ville egentlig ha den bort. Funka dårlig. Den er nå større enn noen gang. |
![]() |
![]() |
#5 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førstehjelp for rhododendron?Rododendron trives best i halvskygge. Vårsola er sterk og fort ta knekken/tørke den ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Førstehjelp for rhododendron?
![]() |
#8 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Førstehjelp for rhododendron?Mine foreldres rhododendron, som er veldig flott, er svært glad i kaffegrut, og jeg kjenner til iallefall en pjusk rhododendron som kom seg etter at den ble satt på kaffegrutkur. Dette forutsetter naturligvis at man produserer kaffegrut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Førstehjelp for rhododendron?Ja, du må bare ha på spesialjord og spesialgjødsel. Det fikset biffen hos oss helt uten klipp. Vær obs på at røttene til rhododendron ligger helt i overflaten av jorda, så ikke krafs for mye der. Det er bare ph det er snakk om - og næring. Vi legger (kald) aske fra ovnen under buska på snøen, så går det i jorda når det tiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Førstehjelp for rhododendron?Kaffegrut ja.
![]() |
|
|