Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-11, 17:34   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?

Niåringen og jeg har lyst til å finne på noe. Kino kanskje? Alle barnefilmene startet klokka fem. "Vann til elefantene" - kan den gå an å se med en gutt på ni år (som er relativt avansert når det gjelder bøker og filmer)?
Det er elleveårsgrense.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:49   #2
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?

Vanskelig å si, min 9-åring hadde ikke fått mye ut av den, men han er nå heller ikke spesielt avansert når det gjelder bøker og film.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:50   #3
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg så traileren,og min 11-åring skal ikke se den. Jeg syntes den var litt røff og velger å ikke ta med verken 11 eller 12-åringen på kino for å se den. Kan hende jeg kjøper den når den kommer for salg og vurderer den på nytt,men ikke før jeg har sett den alene først.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:52   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så også en trailer, men syntes ikke den så så røff ut. Kanskje det fins flere. Men sikkert best å la være.

Gammel 01-05-11, 17:53   #5
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Kommer jo alt an på hvilke kategorier han liker,men jeg syntes ikke den traileren jeg så var veldig barnevennlig.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:14   #6
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Vanskelig å si, min 9-åring hadde ikke fått mye ut av den, men han er nå heller ikke spesielt avansert når det gjelder bøker og film.

Signerer denne.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:16   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har de laget film av boken med samme tittel?
I så fall skal ikke mitt barn se den med det første, den er ganske drøy til tider.

Gammel 01-05-11, 18:19   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva legger dere i drøy?

Gammel 01-05-11, 18:21   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg vet ikke heller hva dere mener med drøy, men nå har vi altså ikke gått på den heller.

Gammel 01-05-11, 18:25   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmen vet jeg ingenting om, men boken inneholder både kone- og dyremishandling. Blant mye annet. Og det er drøy kost for mange.

(Med drøy mener jeg altså grovt/røfft innhold. Eller noe sånnt. Det er jo derfor jeg bruker ordet drøy. )

Gammel 01-05-11, 18:40   #11
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Jeg synes ikke det var en barnefilm, av samme grunn som Ru nevner.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 19:27   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Medietilsynet sier:

Begrunnelse: Truende scener og skildringer av vold mot dyr og mennesker gjør at filmen får 11-årsgrense.

Gammel 01-05-11, 19:52   #13
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vil ikke anbefale å se den med et barn. Mange sterke voldsskildringer og andre ubehagelige scener.

Gammel 01-05-11, 19:56   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Takk for svar. Vi ble hjemme og så noen gamle Narnia-episoder.

Gammel 01-05-11, 20:10   #15
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Takk for svar. Vi ble hjemme og så noen gamle Narnia-episoder.

Like lurt tror jeg.

Jeg har sett den, og vil ikke anbefale den til barn nei.

Gammel 02-05-11, 11:39   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest boka og ville definitivt ikke anbefalt den til en niåring. Ut fra boka vil jeg si at det ikke er en barnefilm.

Nå har du jo ikke tatt med niåringen heller så da er vel case closed uansett.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 13:57   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Case closed ja. Det var jo derfor jeg spurte her - fordi jeg ikke visste noe om filmen eller historien. Han kan ellers ofte se filmer med 11-årsgrense, også uten at det er direkte barnefilmer, men man må jo ha sett eller vite litt om filmen på forhånd da.

Gammel 02-05-11, 14:07   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utfra boka så syns jeg ikke nødvendigvis historien passer for en elleveåring heller. Det er en flott historie, men vold mot dyr og mennesker har stor plass, så jeg syns det er en voksenfortelling. Det kan jo hende at filmen fokuserer mer på rammefortellingen som handler om det sagnomsuste sirkuslivet i USA på 20-30-tallet, og en persons eventyraktige reise med slikt sirkus, enn på den indre fortellingen om et trekantdrama mellom to menn (hvorav den ene er veldig voldelig) og en kvinne. At det er derfor 11-årsgrensen har blitt satt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 14:08   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Nei, elleveårsgrense kan være satt veldig forskjellig syns jeg. Noen ganger kunne det like gjerne vært tillatt for alle, og andre ganger syns jeg det heller burde vært femtenårsgrense.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.