|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Niåringen og jeg har lyst til å finne på noe. Kino kanskje? Alle barnefilmene startet klokka fem. "Vann til elefantene" - kan den gå an å se med en gutt på ni år (som er relativt avansert når det gjelder bøker og filmer)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Vanskelig å si, min 9-åring hadde ikke fått mye ut av den, men han er nå heller ikke spesielt avansert når det gjelder bøker og film. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Jeg så traileren,og min 11-åring skal ikke se den. Jeg syntes den var litt røff og velger å ikke ta med verken 11 eller 12-åringen på kino for å se den. Kan hende jeg kjøper den når den kommer for salg og vurderer den på nytt,men ikke før jeg har sett den alene først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Kommer jo alt an på hvilke kategorier han liker,men jeg syntes ikke den traileren jeg så var veldig barnevennlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?
Signerer denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Har de laget film av boken med samme tittel?
![]() |
#10 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Filmen vet jeg ingenting om, men boken inneholder både kone- og dyremishandling. Blant mye annet. Og det er drøy kost for mange.
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Jeg synes ikke det var en barnefilm, av samme grunn som Ru nevner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Medietilsynet sier:
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Jeg vil ikke anbefale å se den med et barn. Mange sterke voldsskildringer og andre ubehagelige scener.
![]() |
#15 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?
Like lurt tror jeg.
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Jeg har lest boka og ville definitivt ikke anbefalt den til en niåring. Ut fra boka vil jeg si at det ikke er en barnefilm.
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Case closed ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Utfra boka så syns jeg ikke nødvendigvis historien passer for en elleveåring heller. Det er en flott historie, men vold mot dyr og mennesker har stor plass, så jeg syns det er en voksenfortelling. Det kan jo hende at filmen fokuserer mer på rammefortellingen som handler om det sagnomsuste sirkuslivet i USA på 20-30-tallet, og en persons eventyraktige reise med slikt sirkus, enn på den indre fortellingen om et trekantdrama mellom to menn (hvorav den ene er veldig voldelig) og en kvinne. At det er derfor 11-årsgrensen har blitt satt.
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vann til elefantene - kan den gå an for en niåring?Nei, elleveårsgrense kan være satt veldig forskjellig syns jeg. Noen ganger kunne det like gjerne vært tillatt for alle, og andre ganger syns jeg det heller burde vært femtenårsgrense. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|