Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har byttet trekk på Karlanda sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-11, 10:34   #1
Left
Passiv

Standard

Noen som har byttet trekk på Karlanda sofa?

Det er forgjengeren til Karlstad, men så vidt jeg kan se er det ikke veldig stor forskjell.
Man får kjøpt nye trekk i hvilken farge og mønster som helst, og jeg lurer på hvor enkelt det er å bytte disse trekkene?
Blir sofaen like fin etterpå? Da tenker jeg på om man klarer å dra på trekkene stramt nok osv.

Hvordan blir disse trekkene når man vasker dem? Hvis man skal vaske, må man ta av alle og vaske, eller kan man ta av bare den puten som er skitten, i forhold til om det farger av osv. slik at det vil vises etterpå?

Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:43   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har byttet trekk på Karlanda sofa?

Vi solgte vår bare

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:52   #3
Left
Passiv

Standard

Haha - ja jeg ønsker å kjøpe en brukt en, men vil vite hvordan det funker med trekk og sånt først, for det trekket som sitter på er ikke spes. fint. Gråblått - og det passer ikke noe særlig i heimen.

Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:54   #4
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Vi har en Karlanda som vi har byttet trekk på, og den ble så god som ny! Var ikke noe problem å få dratt de ordentlig på. De trekkene vi har hatt til sofaen vår har ikke vært vaskbare, så jeg bare kastet det gamle trekket da vi byttet.

Har du tenkt å kjøpe nytt trekk på bemz.com? Jeg vurderer nemlig å gjøre det...

Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:55   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Karlstad, og det jeg synes er knotete med trekkene her er at du må demontere deler av sofaen for å skifte trekk på armlenene. Ellers har jeg vasket en og en pute, men vi har et beige og et lyseblått trekk og det har ikke blitt synlig der. Jeg har tidligere hatt mørkere stoff på sofaer fra IKEA, og da har det blitt nyanseforskjeller. Ikke store, men litt.

Ellers er det greit å skifte trekk på putene, det er veldig enkelt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:56   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nå aner jeg ikkenoe om Karlanda, men vi har en Klippan sofa som jeg har tatt av og vasket trekket på noen ganger.
Det er greit å sette det på igjen. Litt jobb er det jo, men ikke verre enn at man greier det liksom.
Jeg ser dog at stoffet ikek er helt svart lengre, så det har nok blitt litt avfarget.
Så, hvis du vasker en og en pute vil jeg tro at stoffet vil avfarges noe etterhvert.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 10:57   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Vi har en Karlanda som vi har byttet trekk på, og den ble så god som ny! Var ikke noe problem å få dratt de ordentlig på. De trekkene vi har hatt til sofaen vår har ikke vært vaskbare, så jeg bare kastet det gamle trekket da vi byttet.

Har du tenkt å kjøpe nytt trekk på bemz.com? Jeg vurderer nemlig å gjøre det...

Det var det jeg tenkte ja. Der har de veldig mange fine trekk. Ikke avskrekkende dyrt heller egentlig. Vel 3000 for ny sofa er jo ikke så galt synes jeg

Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:00   #8
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det var det jeg tenkte ja. Der har de veldig mange fine trekk. Ikke avskrekkende dyrt heller egentlig. Vel 3000 for ny sofa er jo ikke så galt synes jeg

Det er absolutt ikke så galt, nei! Hold oss oppdatert, da! Er veldig spent på hvordan de trekkene er.

Man behøver forørvig IKKE demontere armlener for å bytte trekk på Karlanda.

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 12:31   #9
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippa, her.

Man behøver forørvig IKKE demontere armlener for å bytte trekk på Karlanda.

Da er jo ikke det et problem. Jeg synes det er litt styrete på Karlstad, og hadde jeg visst det hadde jeg nok valgt annerledes.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 13:59   #10
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har kjøpt nytt trekk til min Karlanda fra Bemz - det gikk alldeles utmerket, og sofaen ble mye finere. Det var deilig å slippe å kaste den.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 14:16   #11
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Vi har kjøpt trekk til vår Karlstad på Bemz, og jeg vil bare advare mot å kjøpe trekk i stoffet Panama Cotton. Det suger til seg alt av støv og er like stygt bare minutter etter støvsuging. Fargen bleknet også ganske mye i vask. Vi skal nå få igjen pengene og kjøpe trekk i en av de andre stoffkvalitetene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.