Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva kan jeg plante?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-11, 10:53   #1
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan jeg plante?

Bak huset har vi en skråning.
Planen er etterhvert å sette opp en lavere mur mot den, og så lage bed oppi. Mur har vi ikke råd til i år, ei heller neste år, så når vi får gjort det aner jeg ikke. Derfor vurderer vi en midlertidig løsning med å legge på duk og bark og så plante noen planter. Bla kryptujaer.

I ene enden av skråningen så har vi en stor stein, den har litt "hulrom" under seg og jeg lurer litt på hva som kan egne seg å plante der. Jeg vil gjerne ha noe som skjuler litt hulrommet ved steinen. Noen tips?
Det vises kanskje ikek så godt på bildene, men her er et par bilder:

Første bilde er fra før vi la belgningsstein i fjor:

Andre bilde er etter steinlegging, men her kan skyggen gjør det litt vanskelig å se:

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 13:31   #2
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg plante?

Ingen som har noen gode tips? Jeg er helt håpløs når det kommer til planter.

Gammel 14-05-11, 13:33   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Kryproser!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 14:30   #4
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Kryproser!

Roser liker jeg.
Hvordan ser kryproser ut da? Er de lettstelt? (Har ikke spesielt grønne fingre)

Gammel 14-05-11, 14:53   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bregner ved steinen var det første eg tenkte. Sånne ville altså, eller ein grøn busk av eitkvart slag.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.