|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Hva må vi ha med oss?ja da begynner det å nærme seg ferietur.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Vi har vært i Albena i Bulgaria. Det var finkornet sandstrand, og ikke nødvendig med badesko til hverken liten eller stor.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Jeg pleier som oftest å ta med de fire dårligste badehåndklærne vi har, og så blir de igjen når vi drar hjem. Det koster uansett ikke stort å fixe 4 nye. |
![]() |
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Hvis dere skal reise nå snart ville jeg tatt med meg litt varme klær, Bulgaria kan fort være kaldt på denne tiden.
![]() |
#5 |
Det kommer seg
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Jeg bruker også å ha med et halvt apotek.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Jeg er glad i håndklær, så vi har kjøpt noen tynne, store badelaken som vi alltid har med. Solkrem tas alltid med hjemmefra.
![]() |
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Vi skal reise første uka i juli...) Må vi ha langerma på kvelden da tror dere? Tar dere og barna noe mageregulerende før og under reisa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Det kommer seg
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Vi var der midt i fellesferien. Det var godt med langermet ja. Det er ikke som på feks Kypros eller i Tyrkia etc. Det blir kjørlig på kvelden akkurat som hjemme.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?En langermet jakke eller genser er alltid greit å ha. |
![]() |
![]() |
#10 |
Det kommer seg
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Vi har aldri blitt dårlige på tur. Jeg tåler ganske lite, men har ikke hatt problemer på de turene vi har hatt. I fjor var vi i Tunisia, da var jeg litt skeptisk. Men det gikk fin fint.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Jeg bruker å ha med ganske lite egentlig, litt avhengig av hvor langt ut i bushen vi skal. Det meste kan skaffes. Faste medisiner er viktig. Og så har jeg med litt plaster, strips (etter å ha vært lykkelig over at noen andre hadde det da poden kutta opp fingeren sin), antibac våtservietter, sårvask og kompresser. Paracet i barne- og voksendose, ofte også ibux 200mg. Såkalt mageregulerende har jeg aldri hatt bruk for, så det har gått ut av mitt sortiment. Gem har jeg heller aldri tenkt på å ta med. Men helt klart kjekt hvis man skulle komme ut for en skikkelig magesjau, det har jeg dog aldri opplevd på tur. Det jeg angret mest på at jeg ikke hadde sist, var hydrokortison. Det har jeg så å si alltid med i tilfelle solbrenthet. Skulle jeg skikkelig ut i bushen ville jeg tatt med meg endel mer.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?GEM har jeg aldri vurdert å ta med. Skulle vi få bruk for det, så har de vel noe tilsvarende dit vi kommer tenker jeg. |
![]() |
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Vi skal til Albena..Gleder oss masse |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det kommer seg
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?GEM er et pulver som røres ut i vann og som retter opp væskebalansen i kroppen.
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Hva må vi ha med oss?Og takk for de fine tipsene Bloppy.. Ja vi ska bo på Flamingo ja...Ja vi tenkte på å dra til Golden Sands.. Er det ikke et badeanlegg og der? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|