|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fri
|
![]() (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Jeg har en lang skråning mot naboen som jeg ønsker å plante noe som skjuler skråningen for meg, men som ikke er så bred eller som koster allverdens å kjøpe, for det er et ganske langt stykke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Jeg hadde kjørt på stein og laget steinbed med diverse planter. |
![]() |
![]() |
#3 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Hva med sånn krypmispel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
fri
|
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?
Jeg tenkte opprinnelig det først, men det er snakk om iallfall 15 meter, om ikke mer, og mye av tomta tilhører naboen. Han har sagt det er helt greit at jeg planter hva jeg vil, men jeg vil ikke bruke for mye penger på det. Dessuten så vil jeg ha det enklest mulig, og med bed så blir det unektelig ganske mye luking. Så jeg heller mer mot en slags kryphekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?
Denne har jeg et stykke av, men den er bare fin når den er hvit. Blomstrene visner fort også står det bare brunt igjen.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Ja, du bør tenke på at det som ser fint ut på bilde visner og så er det kiipt se på resten av året...
![]() |
#12 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Hvis det er deres skråning som vender mot dere så ville jeg laget et fantastisk bed. Hvis det er deres skråning mot naboen så ville jeg kjørt på med krypmispel til å starte med og så kanskje plante litt i høyden etter hvert. Hvis det er naboens skråning som vender mot dere så ville jeg plantet en hekk i grensen som skjuler skråning.
![]() |
#13 |
fri
|
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Flotte roser GinaK. Jeg er veldig glad i roser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Hvis du planter søtmispel så er det en smal, søyleformet hekk som ikke tar mye plass, altså. (Men hvis naboen synes det er OK at du planter i skråningen sin og du synes det er OK å legge igjen penger på naboens tomt så er vel det helt greit, også.)
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?GinaK: jeg har falt helt for The Fairy etter at du har fortalt om den her inne. Har du erfaring med den selv? Hva krever den av stell og beskjæring? Hvor fort vokser den? Skal ha den i en skråning (skal rive ut det som er der nå først) bør jeg legge ugresduk rundt rosene og bark oppå? elller er det greit å bare plante de, så gjør de resten av jobben selv?
![]() |
#16 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: (Hage) Hva plante i lang skråning mot naboen?Rosene er kjempefine og villige. Løp og kjøp.
![]() |
|
|