|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Er helt blank, jeg altså. Vi har spart lenge, og har omsider spart ca 100 000 til nytt kjøkken (eller knuget sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Vinyl med tekstilbakside (f eks Tarkett Texline) er mykt og oppleves som varmt selv uten varme, og tåler uendelig med vann. Ekstra fordel: Kan brettes opp langs vegg bak kjøkkeninnredningen, slik at lekkasje fra vask eller kjøleskap renner frem på gulvet i stedet for ned langs veggen hvis nå uhellet skulle være ute.
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work. Sist redigert av Mauser : 24-05-11 kl 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Må dere ha rørlegger og elektriker i tillegg? Da flyr fort tusenlappene.
![]() |
#5 |
Licence to thrill
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?
Mauser høres UHYYYRE kompetent ut!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Vi gjorde det meste selv. Bortsett fra litt elektrisk hjelp av bekjent. Byttet vegger, tak og gulv. IKEA kjøkken og benkeplate i stein. Endte på ca 100 tilsammen.
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Ok, vi hadde rørlegger til å bytte vannrør og avløp til kjøkken fra boden under, koble på armatur, nytt avløp og oppvaskmaskin (anslår ca. 10.000 av totalt 20.000 i rørleggerregning), også fikk vi trukket om alle ledningene til kjøkkenet og lagt opp 3 nye kurser, flyttet om på og noen nye stikk (anslår ca. 10-20.000 av totalt 60.000). Jeg klarer ikke å skille ut prisene eksakt, siden vi trakk vannrør til vaskerom og fikk koblet til ny dusj, vask og vaskemaskin, og vi fikk flere nye kurser i huset og nytt sikringsskap og trukket om en drøss med ledninger.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Jeg har bestemt at det skal gå holde med 75 000 hjemme hos oss. Det skal nok holde hardt, men likevel være gjennomførbart. Ikke minst etter at vi sparte 10 000 på platetoppen.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Vi la nytt golv, malte, satte inn ei skyvedør, fikk lagt opp et par nye kurser, byttet hele kjøkkeninnredningen og satte inn nye hvitevarer og avtrekksvifte. Jeg har ikke regnet på det helt eksakt, men det kom nok på rundt 100 000. Vi har IKEA-kjøkken og gjorde alt selv. Kjøkkenet vårt er ganske stort, da, 3,5 x 5 meter, med 20 skapstammer og benkeplate i heltre.
![]() |
![]() |
#10 |
Licence to thrill
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Blomster sendt til alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Jeg hadde valgt vinyl eller gummi hvis jeg skulle lagt nytt kjøkkengulv i dag, av samme grunn som Mauser nevnte. (Vi har eikeparkett nå, og det har fungert utrolig dårlig, av samme nårsak som du nevner med laminaten.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva koster det egentlig å renovere kjøkken?Jeg ville IKKE valgt tregulv. Vi har pr i dag parkett og det er ikke pent etter 3 års bruk. Vi pusset opp vårt forrige kjøkken, og vi gjorde alt selv med unntak av skifergulvet som ble lagt av en proff (svart)+ at vi hadde rørlegger (hvitt) til å kople på vask og oppvaskmaskin. Jeg husker jo ikke hvor mye penger det kostet, da, men det er mye å spare på å gjøre en del selv (som f.eks. så sette sammen kjøkkenet - det er er overkommelig oppgave).
![]() |
|
|