Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

8. mars

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 17:59   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

8. mars

Hvilke paroler ville dere valgt til toget i 8. mars? Skal vi laget et 8. mars-tog her inne?

Er 8. mars nødvendig for oss norske damer? Burde vi kanskje heller kjempe for våre "søstre" som blir undertrykt i andre land i stedet eller i tillegg?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:07   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8. mars

Jeg synes ikke det er noen motsetning mellom å feire 8. mars som kampdag her i Norge og samtidig kjempe for bedre forhold for kvinner i andre land? Jeg har vel gått i 8. mars tog rundt tjue ganger, de aller fleste bak "internasjonale" paroler.

Gammel 07-03-07, 18:09   #3
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg har aldri gått i noe 8.mars-tog, og føler meg langt fra undertrykt.
Ville heller satt fokus på kvinner i andre land, for enkelte der har det virkelig ille.

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:12   #4
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er, og har aldri vært, engasjert i kvinnedagen. Satt litt på spissen så er det en dag jeg prøver å unngå å lese aviser og se nyheter på TV, for Ottar-damene o.l. har jeg lite sansen for (mulig de er snille og greie og saklige, men ikke på en sånn dag).

Gammel 07-03-07, 18:40   #5
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes 8 mars er mer relevant å markere en på veldig lenge. Det lever veldig mange "norske" kvinner her til lands som lever svært begrensede liv hva angår frihet til å velge det liv de selv ønsker. Vold innenfor husets fire vegger er fortsatt den mest vanlig type form for vold og det er i de aller fleste tilfeller menn som utøver vold mot kvinner. Vi er langt fra målet om lik lønn for likt arbeid og krisesentere for kvinner har ikke kapasitet til å ta imot alle som søker hjelp ..... nei, det er mer en nok å ta tak i både her til lands og internasjonalt.

Jeg håper ikke morgendagen blir ødelagt av idiotiske tabloid debatter slik den ble i fjor.

IMDI har forresten en fin markering av dagen (for de som bor i Oslo)
http://www.fortelldetvisuelt.no/imdiProgrammet02/

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 18:42   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

Ville heller satt fokus på kvinner i andre land, for enkelte der har det virkelig ille.

Er det noen grunn til at man ikke kan gjøre begge deler?

Gammel 07-03-07, 18:51   #7
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kvinnedag er det viktig å markere, ikke minst på grunn av internasjonal solidaritet. :Nikker:

Jeg går som regel i tog, og synes det er mindre viktig å velge seg ut en av parolene. Det er mange viktige paroler!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:12   #8
Solstråla
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2007
Solstråla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har aldri gått i noe 8.mars-tog, og føler meg langt fra undertrykt.

Signerer denne.

Solstråla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:28   #9
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Er det noen grunn til at man ikke kan gjøre begge deler?

Overhodet ikke. Jeg sier bare at jeg gidder ikke gå i tog mot kvinners undertrykking i Norge når jeg ikke føler meg undertrykt, og heller ikke ser noe undertrykking.
Er det ikke stort sett likestilling i dette landet?

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:34   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke stort sett likestilling i dette landet?

Vel, menn og kvinner får ikke lik lønn for likt arbeid, f.eks. Langt ifra, faktisk. Synes du ikke det kunne være en idé å gjøre noe med dette?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:36   #11
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vel, menn og kvinner får ikke lik lønn for likt arbeid, f.eks. Langt ifra, faktisk. Synes du ikke det kunne være en idé å gjøre noe med dette?

Jo, sikkert. Men gidder ikke gå i tog for det. Jeg er veldig fornøyd med det meste. I enkelte saker stiller jo menn dårligere enn kvinner og, så vi er vel stort sett skuls. Syns jeg da.

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:38   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener vi er langt fra skuls, og at dette er vel verdt å gå i tog for. Du må selvsagt gjøre akkurat som du vil, men jeg synes det er ganske naivt å tro at likestillingsjobben i Norge er fullført.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:40   #13
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg mener vi er langt fra skuls, og at dette er vel verdt å gå i tog for.

Ja, men det er greit, jeg har ikke noe imot det, jeg. Kos deg i tog.
Jeg hadde sikkert gåt i tog for mine fanesaker... Likestilling og sånt er ikke et tema hos oss.

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:41   #14
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg mener vi er langt fra skuls, og at dette er vel verdt å gå i tog for. Du må selvsagt gjøre akkurat som du vil, men jeg synes det er ganske naivt å tro at likestillingsjobben i Norge er fullført.

Jeg sa det stort sett var det. Jeg ser ikke noe problem med saken. Men om du gjør det, så må du selvfølgelig stå på for saken.

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:51   #15
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og så kaller du deg pippilotta? Alle feministers store forbilde, liksom? Morsomt.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:53   #16
Pippilotta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Og så kaller du deg pippilotta? Alle feministers store forbilde, liksom? Morsomt.

Jaha? Har jeg ikke tenkt over. Jeg får vel vurdere å skifte nick igjen da.

Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:55   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Pippilotta, da foreslår jeg at du siden du heller vil gjøre noe for å hjelpe kvinner i andre deler av verden finner noe konkret å gjøre, og gjør det i morgen.

Gammel 07-03-07, 20:00   #18
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min hijab - mitt valg, ett fritt valg. Evnt niqab, stryk det som ikke passer.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:00   #19
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor er det om å gjøre at alle kvinner skal "rope høyt og være sinna" akkurat i morgen? Det har jo blitt så ille at veldig mange folk ikke gidder å høre på fordi det blir for mye rop og skrik og leven osv...synd på mange måter....
Er helt sikkert mange flotte saker som taes opp i morgen, men jeg foretrekker å jobber for de sakene året rundt istedetfor å være intens denne ene dagen.

Gammel 07-03-07, 20:02   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet hva jeg skal bruke kvinnedagen til.

Oversette en haug med korte historier om islams kvinner, fra Eva fram til i dag.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.