|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() 8. marsHvilke paroler ville dere valgt til toget i 8. mars? Skal vi laget et 8. mars-tog her inne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: 8. marsJeg synes ikke det er noen motsetning mellom å feire 8. mars som kampdag her i Norge og samtidig kjempe for bedre forhold for kvinner i andre land? Jeg har vel gått i 8. mars tog rundt tjue ganger, de aller fleste bak "internasjonale" paroler.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: 8. marsJeg har aldri gått i noe 8.mars-tog, og føler meg langt fra undertrykt. |
![]() |
![]() |
#4 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 8. marsEr, og har aldri vært, engasjert i kvinnedagen. Satt litt på spissen så er det en dag jeg prøver å unngå å lese aviser og se nyheter på TV, for Ottar-damene o.l. har jeg lite sansen for (mulig de er snille og greie og saklige, men ikke på en sånn dag).
![]() |
#5 |
anglofil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 8. marsJeg synes 8 mars er mer relevant å markere en på veldig lenge. Det lever veldig mange "norske" kvinner her til lands som lever svært begrensede liv hva angår frihet til å velge det liv de selv ønsker. Vold innenfor husets fire vegger er fortsatt den mest vanlig type form for vold og det er i de aller fleste tilfeller menn som utøver vold mot kvinner. Vi er langt fra målet om lik lønn for likt arbeid og krisesentere for kvinner har ikke kapasitet til å ta imot alle som søker hjelp ..... nei, det er mer en nok å ta tak i både her til lands og internasjonalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: 8. marsKvinnedag er det viktig å markere, ikke minst på grunn av internasjonal solidaritet. :Nikker:
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: 8. mars
Overhodet ikke. Jeg sier bare at jeg gidder ikke gå i tog mot kvinners undertrykking i Norge når jeg ikke føler meg undertrykt, og heller ikke ser noe undertrykking. |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
Vel, menn og kvinner får ikke lik lønn for likt arbeid, f.eks. Langt ifra, faktisk. Synes du ikke det kunne være en idé å gjøre noe med dette?
![]() |
#11 |
Passiv
|
Jo, sikkert. Men gidder ikke gå i tog for det. Jeg er veldig fornøyd med det meste. I enkelte saker stiller jo menn dårligere enn kvinner og, så vi er vel stort sett skuls. Syns jeg da. |
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: 8. marsJeg mener vi er langt fra skuls, og at dette er vel verdt å gå i tog for. Du må selvsagt gjøre akkurat som du vil, men jeg synes det er ganske naivt å tro at likestillingsjobben i Norge er fullført.
![]() |
#13 |
Passiv
|
Ja, men det er greit, jeg har ikke noe imot det, jeg. Kos deg i tog. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
Jeg sa det stort sett var det. Jeg ser ikke noe problem med saken. Men om du gjør det, så må du selvfølgelig stå på for saken. |
![]() |
![]() |
#15 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: 8. marsOg så kaller du deg pippilotta? Alle feministers store forbilde, liksom? Morsomt.
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: 8. marsPippilotta, da foreslår jeg at du siden du heller vil gjøre noe for å hjelpe kvinner i andre deler av verden finner noe konkret å gjøre, og gjør det i morgen.
![]() |
#19 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() Sv: 8. marsHvorfor er det om å gjøre at alle kvinner skal "rope høyt og være sinna" akkurat i morgen? Det har jo blitt så ille at veldig mange folk ikke gidder å høre på fordi det blir for mye rop og skrik og leven osv...synd på mange måter....
![]() |
|
|