Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Smykkelaging] Hvordan få til wireklemme?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 14:51   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

[Smykkelaging] Hvordan få til wireklemme?

Jeg har fått et Pandurosett for å lage armbånd. Det er med dobbel wiretråd, og wireklemmer i begge ender for å lage "løkker". Men klemmene er jo mye større en wirene, og de kan i praksis glippe ut uansett hvor flat jeg klemmer klemma. Hva er cluet her - hva er det jeg ikke har skjønt?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:48   #2
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Smykkelaging] Hvordan få til wireklemme?

Nja, de må klemmes veldig hardt da. Jeg har en stor tang ("vanlig" fra jernvarehandel) som jeg bruker til å klemme ekstra hardt til. Klem med den flateste delen av tangen. Har ikke hatt problemer med at de løsner til nå.

Gammel 22-05-11, 18:51   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker en spesialtang som ser sånn ut:

http://jewelrymaking.about.com/od/fi...s/100408_2.htm

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:07   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du kan bruke slik tang allium viser til, men også flat tang. Klemma holder uansett den, men jeg synes det blir penest når den blir rundere.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:39   #5
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Nja, de må klemmes veldig hardt da. Jeg har en stor tang ("vanlig" fra jernvarehandel) som jeg bruker til å klemme ekstra hardt til. Klem med den flateste delen av tangen. Har ikke hatt problemer med at de løsner til nå.

"Knekker" de ikke hvis de klemmes så hardt?

Gammel 23-05-11, 12:17   #6
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

"Knekker" de ikke hvis de klemmes så hardt?

Jeg går ut fra at det er slike wireklemmer du mener?
De knekker ikke siden de er ganske myke.. blir flate da (som er litt av vitsen), men jeg synes ikke det gjør noe at de blir flate. Etter litt trening får du det til å se veldig pent ut.

Gammel 23-05-11, 20:45   #7
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

ja, jeg tror det er sånne, men de er knøttsmå, nesten som et knappenålshode.

Gammel 24-05-11, 08:59   #8
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Standard

Ja, de er bittesmå og ikke alltid like lett å få til å være akkurat der man ønsker.
Etter litt trening så finner du din egen teknikk for å få det bra.

Jeg pleier å tre den på wiren og så enden ned igjen. Så holder jeg litt løst rundt wiren rett under klemmer og skyver den "utover" til jeg får den størrelsen på løkken som jeg ønsker. Deretter holder jeg litt hardere og bruker tangen til å klemme den sammen. Jeg bruker først en liten tang (som får plass inne i hånden) til den sitter fast og så bruker jeg en stor tang til å klemme den hardt sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.