Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

13-åringen vil være med når jeg tatoverer meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-11, 09:05   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

13-åringen vil være med når jeg tatoverer meg

Jeg skal tatovere meg igjen, og 13-åringen har spurt om hun får være med når jeg gjør det.
Jeg er litt usikker.

Jeg har ikke noe i mot at ungene velger å tatovere seg når de blir gamle nok til det, men jeg vil ikke at de skal få et inntrykk av at det er helt risikofritt og greit. Og jeg vil ikke at de ser på meg og tenker at det er slik de vil bli.
13-åringen sier selv at hun vil være med for å få et inntrykk av hvor vondt det er og hva de egentlig gjør.
Jeg vet ikke om det er så lurt? Om hun blir med så er egentlig målet mitt å få henne til å droppe tanken om tatovering (for nå). Men resultatet kan jo like gjerne bli det helt motsatte.

Jeg har lyst til å ta henne med, fordi det bygger opp under det forholdet vi har som er litt spesielt. Og jeg kan få henne til å glemme tatoveringstankene en stund. Det å ha henne med i en så "privat setting" gjør at vi knyttes sterkere sammen.
Jeg har ikke lyst til å ta henne med, fordi det kan påvirke henne i en retning som hennes mor virkelig ikke vil sette pris på. Og fordi jeg ikke får til å snakke sånn supernaturlig med tatovøren med en 13-åring på slep.

Hva ville dere gjort? Hadde det vært annerledes om det var 6-åringen som ville være med? Jeg er tilbøyelig til å mene at det er mindre problemfylt å ha med 6-åringen enn 13-åringen.

(For ordens skyld så er det ikke avgjørende for meg hva dere ville gjort, men kanskje jeg finner flere argumenter for det ene eller det andre, hvis noen av dere har noe fornuftig å komme med.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.