Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken kaffemaskin? (ikke kapsler)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-11, 20:29   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken kaffemaskin? (ikke kapsler)

Mannen har falt for en innebygget kaffemaskin av denne typen

Men desverre blir det ikke plass til en slik på kjøkkenet.

Jeg lurte derfor på å kjøpe en frittstående kaffemaskin til han i bursdagsgave. Vi lager ikke espresso, trenger ikke melkesteamer, men vil kun lage en god kopp kaffe.

Kan jeg finne en maskin som lager god kaffe, til rundt 5000 kr?

Tips taes i mot med takk!

Gammel 27-04-11, 20:32   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin? (ikke kapsler)

Den du har lagt ut bilde av lager sykt god kaffe!

Foreldrene mine hadde en maskin fra krups som lagde veldig god kaffe.

Gammel 27-04-11, 20:50   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en fra Krups, som man kverner bønner. Mannen min elsker maskinen og er veldig fornøyd.

Gammel 27-04-11, 21:06   #4
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Den du har lagt ut bilde av lager sykt god kaffe!

Foreldrene mine hadde en maskin fra krups som lagde veldig god kaffe.

Mannen min var altså ytterst fornøyd med den integrerte, etter å ha fått testet den hos leverandør, men den er ikke forenlig med kjøkkenet vi har tegnet.

Den koster jo drøye 17000 kr, så derfor er jeg usikker på om en kaffemaskin til en tredjedel av prisen kan bli like bra?

Gammel 27-04-11, 21:10   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Har man ikke plass så har man ikke plass og jeg tror så absolutt man kan bli like fornøyd med en benkmodell

Er bare sabla pent og veldig praktisk med en integrert

*Nipper til billigste nespressokapselmaskinkaffe og er misunnelig på svoger som har siemens*

Gammel 27-04-11, 21:19   #6
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er også fornøyde med en helautomatisk sak fra Krups.
Det er en 08-modell som ligner denne.

Gammel 27-04-11, 21:28   #7
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Vi har Gaggia Brera....Er kjempefornøyd med den. Kostet ca 4000 hos komplett.no. Stilig på benken og tar ikke så stor plass. Enkel i bruk og lager kjempegod kaffe.Bra steamefunksjon også. Bruker den også til tevann, rett i koppen. Har prøvd mange ulike kaffebønner, de fleste blir det god kaffe av. Vi drikker mye kaffe, bruker litt over 1 kg bønner i uka.

VisiliA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 22:53   #8
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Takk for alle tips, men må jeg altså finne bilder og produktnavn selv eller?

Gammel 29-04-11, 23:19   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.elkjop.no/product/hus-hje...espressomaskin

Denne er helt lik inni, men har display og melkesteamer (finnes sikkert billigere andre steder): http://www.elkjop.no/product/hus-hje...espressomaskin

Greie maskiner, med eksakt samme innmat som Jura-maskinene til halve prisen. Forholdsvis lette å reparere når de blir gamle, og lett å få tak i deler til. Vi har forgjengermodellen fra 2004, og den har traktet over 8000 kopper nå med bare bytte av et par pakninger.

Gammel 29-04-11, 23:33   #10
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

VisiliA er litt kul
Standard

Ser at den koster 4990,- nå.

Gammel 29-04-11, 23:35   #11
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

VisiliA er litt kul
Standard

Uuups, ble visst et veldig lite bilde...Håper du har en lupe i nærheten for jeg har visst ikke datakunnskaper nok til å få det større. Men hvis du går inn på komplett.no og ser under helautomatiske kaffemaskiner så finner du flere opplysninger...

Gammel 29-04-11, 23:50   #12
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Supert, det hjalp visst å sutre litt! (Jeg driver å lærer datteren min akkurat det motsatte om dagen!)

Krups er altså en sikker vinner. Den ser helt lik ut som Siemens sine frittstående, mulig de er ganske like da? Hadde jo kanskje vært stilig med noe i samme serie som resten av hvitevarene. (Jeg drikker jo ikke kaffe, og bryr meg mer om at maskinen ser bra ut, enn at den brygger god kaffe!

Gammel 30-04-11, 01:49   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Rancilio Silva. Jeg kjenner ingen bedre kaffemaskiner i den prisklassen. Du trenger en kaffekvern i tillegg, dog, for den er aldeles manuell.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 01:51   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

(Jeg drikker jo ikke kaffe, og bryr meg mer om at maskinen ser bra ut, enn at den brygger god kaffe!

i så fall kan du jo vurdere en FrancisFrancis X1

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 07:28   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Rancilio

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 08:47   #16
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er veldig, veldig fornøgd med vår Siemens.

Lurer på om det er den samme som denne, men vår er kvit:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580317

Der er steam her da, noko du seier du ikkje treng, men trur at mange av desse maskinene vil ha steam. Eg brukar den ofte, men mannen min aldri. Ungane bestiller gjerne varm melk, og så rører vi sjokopulver i

Veldig god kaffe!

Edit: her er den: http://www.elkjop.no/product///TK520...ns-kaffemaskin

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 22:16   #17
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Supert med tips, takk alle!

Jeg ser at jeg har en leverandør på jobb som kanskje kan ha noe, etter denne tråden å dømme, skal sjekke der først, før jeg drar på shopping andre steder. Men da blir det nok kaffemaskin til bursdagen, enten han ønsker seg det eller ikke!

Gammel 02-05-11, 10:30   #18
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jernia.no har Gaggia Brera til 2990 nå. Jeg sliter...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:39   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Har samme som Siritk: http://www.elkjop.no/product////TK52...spresso-15-bar

Har hatt den i 1.5 år nå, og den har oppført seg aldeles eksemplarisk.

Gammel 02-05-11, 14:26   #20
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi har en Rancilio Silva. Jeg kjenner ingen bedre kaffemaskiner i den prisklassen. Du trenger en kaffekvern i tillegg, dog, for den er aldeles manuell.

♥Miss S♥

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.