Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan vil du oppfattes av andre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-11, 15:29   #1
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan vil du oppfattes av andre?

Eksempelvis på et forum som dette, er det viktig for deg å fremstå som ´prektig´(i mangel av et bedre ord ...)?
Vil du gjerne oppfattes politisk korrekt, eller er du den du er, uavhengig av hva andre, både på forumet og i samfunnet forøvrig, måtte mene om det?

Ta alkohol foreksempel.
Tar du et glass selv om barna er tilstede?
Sier du at du ikke gjør det, men gjør det allikevel?

Er det viktig å oppfattes som en som alltid gjør ´det riktige`?

Og om andre har andre meninger om feks alkohol enn deg, hvordan er det da evt med fordommer?

Det trenger ikke være snakk om kun alkohol, men hva som helst, egentlig ...

Gammel 27-05-11, 15:35   #2
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hvordan vil du oppfattes av andre?

Dersom noen er opptatt av hvordan de fremstår på forum i den grad at de lyver om slike ting vil jeg tippe at du ikke får noen svar fra dem det gjelder?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:39   #3
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er ikke viktig for meg å fremstå som "prektig", for det er jeg ikke. Jeg kan sikkert dra det lengre i den upolitiske retningen, fordi jeg synes det er morsommere (og opprøreren i meg forsvinner visst aldri). Men jeg lyver ikke heller. Derfor skriver jeg både at jeg drikker alkohol med barna til stede (sant), at jeg ikke synes det er noe galt med pannekaker til middag (sant) og at jeg lager nesten all mat fra bunnen (sant).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:39   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nå er jeg virkelig spent på svarene!

Gammel 27-05-11, 15:43   #5
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, nå er jeg virkelig spent på svarene!

Ja, det blir kjempespennende!

Men jeg tror de færreste bretter ut hele sjela si på (åpent) forum, det betyr ikke nødvendigvis at det er fordi de bevisst ønsker å fremstå på den ene eller andre måten? Samtidig er det sikkert ulik kultur på ulike fora (jeg har ikke så enorm erfaring), og da blir det vel en avveining.

Springer spørsmålet ut fra noe spesifikt forresten? :nysgjerrig:

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:57   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser overhodet ingen grunn til å lyve på meg noe som helst, heller ikke prektighet. Dessuten er prektige folk kjedelige.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:59   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er viktig for meg å framstå som en person som bryr seg om barn, fordi jeg bryr meg veldig mye om dem, og reflekterer mye rundt hvordan man opptrer i forhold til dem. Men bortsett fra det så "skjuler" jeg ikke noe direkte. Kanskje svarer jeg ikke noe særlig i tråder som ikke interesserer meg, men sånn blir det jo. (drikker ikke alkohol med barna, lager ofte pannekaker, lager generelt nada av mat fra bunnen, drikker 2-4 liter brus hver dag, og når jeg slanker meg er det kun for å bli penere - ikke sunnere).

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:02   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor er man opptatt av å "fremstå som om man bryr seg om barn" (f.eks) holder det ikke at man bare gjør det?

Gammel 27-05-11, 16:03   #9
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg er vel mest opptatt av å bli oppfattet riktig. Jeg liker ikke å bli misforstått, tillagt meninger osv. men har etterhvert innsett at det noen ganger lønner seg å se mer på egen kommunikasjon enn noe annet når det skjer. Og være bevisst på at det gjerne er litt "skyggeboksing" ute og går når diskusjoner blir i overkant krasse, sårende osv.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:05   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jepp, enig, Kie. Å bli oppfattet riktig er jo et poeng.

Gammel 27-05-11, 16:07   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hvorfor er man opptatt av å "fremstå som om man bryr seg om barn" (f.eks) holder det ikke at man bare gjør det?

Nei ikke framstå direkte, men jeg tenkte vel at hvis jeg skulle velge hva jeg ønsket andre skulle vite om meg/tenke om meg, så måtte det være at jeg er tydelig på det område i forhold til mine verdier. Men ikke på en tilgjort måte. På en tydelig måte.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:20   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine - det spørres om hvordan man ønsker å bli oppfattet av andre, og man ønsker jo gjerne at folk skal få øye på det man opplever som positivt ved en selv og viktige saker i eget liv.

Jeg vil gjerne oppfattes som empatisk, morsom og klok. Kanskje fordi det er disse tre egenskapene jeg setter høyest hos andre?

Jeg ønsker ikke at folk skal synes at jeg er prektig, pirkete, selvgod, smålig og humørløs.

Det er ikke viktig for meg å være "flink", og jeg synes ikke dette med å jobbe veldig hardt hele tiden, alltid foreta fornuftige valg (jobb først - så moro ) eller veldig rigide kostholds- eller generelle husregler er Viktige Saker, og jeg blir mindre og mindre opptatt av å prestere for å bli beundret av andre og mer og mer opptatt av å gjøre ting fordi jeg selv finner glede og utvikling i det.

Gammel 27-05-11, 16:20   #13
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Dersom noen er opptatt av hvordan de fremstår på forum i den grad at de lyver om slike ting vil jeg tippe at du ikke får noen svar fra dem det gjelder?

Det er vel ikke noe i veien å innrømme eller fortelle at man feks moderer meningene sine?? Man trenger jo ikke nødvendigvis si om hva ...

Gammel 27-05-11, 16:25   #14
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Springer spørsmålet ut fra noe spesifikt forresten? :nysgjerrig:

Ikke annet enn at det er et enormt sprik mellom forskjellige folk i forskjellige spørsmål.

Tenker kanskje noen kan ha et ønske om å provosere frem utsagn, og deretter tillegge andre meninger, som igjen kan føre til at de oppfattes på en-eller-annen måte ..., om du skjønner hva jeg mener.
Usikker på hvordan jeg skal forklare det, altså ...

Gammel 27-05-11, 16:28   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Mener du at man står for en ting i en tråd og fronter et helt annet syn i en annen? Jeg kan gjerne si ting for å provosere litt, men jeg tror ikke jeg skifter så veldig mening hvis tema i to tråder er det samme.

Gammel 27-05-11, 16:47   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lyver om at jeg drikker foran ungen min. Og om at jeg er redd for å fly selv, så derfor får ikke han lov alene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:52   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør meg sjelden bedre enn jeg er (etter mine utallige interiør bilder ville vel det vært umulig uansett ), men vil jo gjerne framstå som klok, kunnskapsrik og reflektert. Dessverre framstår jeg nok mest som rar, bråsint og ikke så rent lite forvirret

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:52   #18
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er som jeg er. Men, jeg har i løpet av årene endret syn på en del ting. Dels fordi jeg har blitt eldre, og dels fordi jeg tar til meg ting herfra.

Jeg har ikke noe behov for å fremstå på noen som helst måte, jeg driver ALDRI show offs.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:55   #19
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg gjør meg sjelden bedre enn jeg er (etter mine utallige interiør bilder ville vel det vært umulig uansett ), men vil jo gjerne framstå som klok, kunnskapsrik og reflektert. Dessverre framstår jeg nok mest som rar, bråsint og ikke så rent lite forvirret

Gammel 27-05-11, 17:02   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha! Hvis jeg skulle lyve på meg noe, så måtte det heller vært omvendt. Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt, men både på forum som dette og i RL er det lettere å si at man drikker litt. For folk blir så masete av at man ikke drikker i det hele tatt.

Jeg tror jeg fremstår nokså sånn jeg er. På godt og vondt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.