Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva mener man om svømmebasseng i hagen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-11, 10:33   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener man om svømmebasseng i hagen?

Ja, det er altså min siste lille "fantasi". Vi har i og for seg plass nok, ungene hadde antagelig forgudet oss herfra og til evigheten for det, det hadde vært fint for svømmeopplæringen, og vært en hyggelig familiegreie. Tenker jeg.

Men, er det noen med negative erfaringer? Styr å rengjøre? Er sikkerhetsdekslene sikre nok? Er det forkastelig å bruke strøm på slikt? Vanskelig å ivareta sikkerheten til barn som kommer og går? Andre aspekter?

(Det kan godt hende det aldri blir aktuelt - jeg har det med å leke med denne typen tanker, og ca. 1 av 10 materialiserer seg...).

Gammel 06-06-11, 10:34   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?

Ja, du vet jo hva _jeg_ mener - løp og kjøp! Tenker du forresten sånn digert grav-i-bakken-svært et, eller et sånt rundt stort et av den mer "mobile" typen?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:35   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Man mener at man har skikkelig lyst på, men det kommer aldri til å skje.

Svømmebasseng er nok høyt på ønskelisten, men langt nede på prioriteringslisten. Men vannspreder og plaskebasseng har vi

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:36   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naboen til foreldrene mine har utendørs basseng som er ganske stort. Han har rør som ligger utenfor bassenget i solskråningen på nedsiden som vannet går gjennom og varmes opp. Det synes jeg ser veldig lurt ut. Alternativt finnes det "drivhus" som kan bygges over og skyves vekk når man skal bade. Med tanke på hvor varmt det blir i et drivhus synes jeg det ser smart ut.

Foreldrene mine bygger nå innendørs basseng etter å ha vurdert frem og tilbake. De skal bruke det til trening for seg selv også (motstrøm) og konkluderte dermed med at det var greiest å ha det inne.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:41   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Svigerforeldrene mine har basseng i hagen, av typen som står over bakke. (Men de har byttet terrasse rundt.) Det går jo litt strøm, spesielt om du har det oppvarmet, og det er en del arbeid når det skal klargjøres for sesongen. Duker må eventuelt skiftes, det skal vaskes og fylles (det tar tre dager). Men det er enstemmig vedtatt at det er mer enn verd både arbeid, tid og penger. Ungene tilbringer hele dager oppi bassenget, og vi voksne bytter på å være oppi med dem. De leker, svømmer, dykker, og koser rett og slett rompestompene av seg. Og vi voksne også.

Angående sikkerhet så har svigers løst det med at de har gjerde med bort rundt bassengområdet, og de har investert i et sånt deksel som tåler at en unge ramler oppå uten at ungen går under. Man må selvsagt følge med, men det må man jo med plaskebassenger også. Det kan nok lønne seg med gjerde rundt, da kan man slappe av frem til ungene lærer å klatre over.

Ca slik ser det ut hos svigers:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:43   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er en god idé, og hadde undersøkt ulike miljøvennlige måter å varme det opp og renses på.

Sikkerheten er jo selvsagt et issue, man må passe på at tilgjengeligheten alltid er låst, og stole på at barna overholder bassengreglene når de er alene hjemme, også etter press fra kamerater.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:43   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et slikt glasstak tenkte jeg på.

minibolle mai 2012
Gammel 06-06-11, 10:45   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke ha.
a) Fyttirakkern for et arbeid
b) Sikkerheten! Jeg hadde vært på jobb som badevakt 24/7
c) Det er ikke varmt nok her til at solen kan varme vannet, så vi måtte hatt oppvarmet basseng - strømsluk.

Gammel 06-06-11, 10:45   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, det var faktisk ganske stilig. Det funker vel litt som et drivhus også, med tanke på oppvarming.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:47   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har venner med stort basseng og flott uteområde rundt med badehus med tv og peis, eget boblebadhus også. Det er jo helt fantastisk og de har også alltid over 30 grader i vannet, så man kan fint bruke det på overskyede dager. De har elektrisk/automatisk trekk over bassenget og da trykker man på en knapp hver kveld eller når man skal bort, praktisk og sikkert litt dyrt. Jeg vet ikke hva slags rensesystem de har, det er nok mange forskjellige på markedet og de beste er selvfølgelig dyrest. De bruker flere uker på våren for å varme opp hele bassenget som man kan gå oppå, men i tillegg gjennom sommeren bruker de et egetkomponert system med soloppvarming av slanger. Det som er pes er å vaske hele bassenget, det tar en hel dag og er ganske slitsomt og kaldt, som regel.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:49   #11
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke giddet. Tenk for en rengjøringsjobb, strømsluk og badevaktjobb dere pådrar dere.

Det er vel ikke såå mange år til de eldste av barna deres skal ha sine første hjemme alene fester heller. Og himmel så bekymret jeg hadde vært for kombinasjonen alkoholuerfarne tenåringer + badebasseng i hagen

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:51   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Her er en produsent av bassengtak. http://www.termatec.se/no

minibolle mai 2012
Gammel 06-06-11, 10:51   #13
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde fått sånn angst for at noen skulle drukne i bassenget mitt at jeg hadde aldri tatt sjansen på noe annet enn innendørs basseng.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:51   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Man har 18 kvadratmeter hage, og fastslår at plaskebasseng av liten type er det ungene må ta til takke med her i huset, derved får ikke mor fukte annet enn tærene...

Gammel 06-06-11, 10:53   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte varmepumpe til oppvarming, i hvert fall.

Typen jeg har myst på er ferdigstøpte, til å bygge ned i en terasse. Som dette, men altså ned i terassen.http://www.bassengkonsulenten.no/ind...senger&2=ovale

Gammel 06-06-11, 10:53   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det er altså min siste lille "fantasi". Vi har i og for seg plass nok, ungene hadde antagelig forgudet oss herfra og til evigheten for det, det hadde vært fint for svømmeopplæringen, og vært en hyggelig familiegreie. Tenker jeg.

:dulter: og :abbonerer:

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:53   #17
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg først skulle hatt et stort basseng, og det ble jo seriøst vurdert ifm nyhus forrige gang vi kjøpte, skulle jeg hatt et oppvarmet helårsbasseng hvertfall. Med mulighet for å ha taket åpent også, det finnes mange gode løsninger. Og det finnes mange gode vaskeløsninger, mer og mer automatisert. Men det er jo en jobb ja (som man kjøpe seg fri fra), og mye penger.

Men samtidig, når man ser hva folk legger inn i båt og hytte, og evt. sydenferie... vel.

Og selvsagt ordentlige sikkerhetstiltak i form av låsbart sikkerhetsdekke (det finnes), låsbare dører og evt. høyt og lovlig gjerde rundt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:55   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

J
Det er vel ikke såå mange år til de eldste av barna deres skal ha sine første hjemme alene fester heller. Og himmel så bekymret jeg hadde vært for kombinasjonen alkoholuerfarne tenåringer + badebasseng i hagen

Himmel, det har jeg ikke tenkt på engang.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:56   #19
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil ikke ha ansvaret for hverken sikkerheten eller rengjøringen av et svømmebasseng. Jeg ville latt være å kjøpe et hus med basseng.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:58   #20
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også alltid drømt om svømmebasseng i kjelleren eller hagen. Samtidig kjenner jeg en familie der et av barna druknet etter å ha klart å komme seg over sikkerhetsgjerdet og ut i bassenget på egenhånd, så jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av med å ha ansvaret for sikkerheten. Miljøaspektet (strømforbruk) og arbeidet er også klart med på neisiden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.