|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Ja, det er altså min siste lille "fantasi". Vi har i og for seg plass nok, ungene hadde antagelig forgudet oss herfra og til evigheten for det, det hadde vært fint for svømmeopplæringen, og vært en hyggelig familiegreie. Tenker jeg.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Ja, du vet jo hva _jeg_ mener - løp og kjøp! Tenker du forresten sånn digert grav-i-bakken-svært et, eller et sånt rundt stort et av den mer "mobile" typen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Man mener at man har skikkelig lyst på, men det kommer aldri til å skje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Naboen til foreldrene mine har utendørs basseng som er ganske stort. Han har rør som ligger utenfor bassenget i solskråningen på nedsiden som vannet går gjennom og varmes opp. Det synes jeg ser veldig lurt ut. Alternativt finnes det "drivhus" som kan bygges over og skyves vekk når man skal bade. Med tanke på hvor varmt det blir i et drivhus synes jeg det ser smart ut.
![]() |
#5 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Svigerforeldrene mine har basseng i hagen, av typen som står over bakke. (Men de har byttet terrasse rundt.) Det går jo litt strøm, spesielt om du har det oppvarmet, og det er en del arbeid når det skal klargjøres for sesongen. Duker må eventuelt skiftes, det skal vaskes og fylles (det tar tre dager). Men det er enstemmig vedtatt at det er mer enn verd både arbeid, tid og penger. Ungene tilbringer hele dager oppi bassenget, og vi voksne bytter på å være oppi med dem. De leker, svømmer, dykker, og koser rett og slett rompestompene av seg. Og vi voksne også.
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Jeg syns det er en god idé, og hadde undersøkt ulike miljøvennlige måter å varme det opp og renses på.
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Et slikt glasstak tenkte jeg på.
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Jeg vil ikke ha.
![]() |
#10 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Vi har venner med stort basseng og flott uteområde rundt med badehus med tv og peis, eget boblebadhus også. Det er jo helt fantastisk og de har også alltid over 30 grader i vannet, så man kan fint bruke det på overskyede dager. De har elektrisk/automatisk trekk over bassenget og da trykker man på en knapp hver kveld eller når man skal bort, praktisk og sikkert litt dyrt. Jeg vet ikke hva slags rensesystem de har, det er nok mange forskjellige på markedet og de beste er selvfølgelig dyrest. De bruker flere uker på våren for å varme opp hele bassenget som man kan gå oppå, men i tillegg gjennom sommeren bruker de et egetkomponert system med soloppvarming av slanger. Det som er pes er å vaske hele bassenget, det tar en hel dag og er ganske slitsomt og kaldt, som regel.
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Jeg hadde ikke giddet. Tenk for en rengjøringsjobb, strømsluk og badevaktjobb dere pådrar dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Her er en produsent av bassengtak. http://www.termatec.se/no
![]() |
#13 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Jeg hadde fått sånn angst for at noen skulle drukne i bassenget mitt at jeg hadde aldri tatt sjansen på noe annet enn innendørs basseng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Man har 18 kvadratmeter hage, og fastslår at plaskebasseng av liten type er det ungene må ta til takke med her i huset, derved får ikke mor fukte annet enn tærene...
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Jeg tenkte varmepumpe til oppvarming, i hvert fall.
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?
:dulter: og :abbonerer:
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Hvis jeg først skulle hatt et stort basseng, og det ble jo seriøst vurdert ifm nyhus forrige gang vi kjøpte, skulle jeg hatt et oppvarmet helårsbasseng hvertfall. Med mulighet for å ha taket åpent også, det finnes mange gode løsninger. Og det finnes mange gode vaskeløsninger, mer og mer automatisert. Men det er jo en jobb ja (som man kjøpe seg fri fra), og mye penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?
Himmel, det har jeg ikke tenkt på engang.
![]() |
![]() |
#19 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Jeg vil ikke ha ansvaret for hverken sikkerheten eller rengjøringen av et svømmebasseng. Jeg ville latt være å kjøpe et hus med basseng.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hva mener man om svømmebasseng i hagen?Jeg har også alltid drømt om svømmebasseng i kjelleren eller hagen. Samtidig kjenner jeg en familie der et av barna druknet etter å ha klart å komme seg over sikkerhetsgjerdet og ut i bassenget på egenhånd, så jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av med å ha ansvaret for sikkerheten. Miljøaspektet (strømforbruk) og arbeidet er også klart med på neisiden.
![]() |
![]() |
|
|