|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det greit å bruke mobilen lydløst på kino? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 19,48% |
Nei, kun diskret sjekking av klokka |
77 | 50,00% |
Tjah, om filmen er skikkelig dårlig så |
5 | 3,25% |
Nja, en tekstmelding eller to burde gå greit |
40 | 25,97% |
Ja, absolutt. Man må jo la verden vite hvor man befinner seg og hva man gjør til en hver tid!? |
2 | 1,30% |
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg har gått mer på kino i det siste, og registrerer en forskjell fra sist jeg gikk mye på kino, noen år tilbake. Mobiltelefonen er tilbake - men nå uten lyd. Det tekstes og surfes og twitres og hva har du. Min sidemann på kveldens forestilling sjekket/oppdaterte/surfet på facebook hvert femtende minutt. Sidekvinnen på andre siden av mitt følge holdt også på med telefonen sin titt og stadig, i lengre tid enn det tar å sjekke klokka. Sist jeg var på barnefilm var det en far rett foran oss i salen som surfet på mobilen gjennom hele filmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg syns det er sjenerende når folk fingrer med mobilen sin i nærheten av meg på kino |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg blir forbanna! Jeg synes det må være greit å sjekke mobilen en sjelden gang feks. om man har barnevakt, man vet jo aldri om man MÅ nås, men sånn fikling av mobilen "bare fordi" synes jeg er respektløst overfor de andre som har betalt for å se en film. Jeg har også hatt sånne folk ved siden av meg, og det evige lyset fra mobilen (noen har til og med lyd på tastene) svir i sidesynet og er så irriterende at jeg kjenner det koker. Fatter ikke hva folk tenker med. En gang jeg var på kino var jo halve salen foran meg opplyst av små skjermer overalt. :gaaaaah:
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Bortsett fra ledende spørsmål så har jeg aldri lagt merke til hva sidemannen gjør på kino. Jeg har vært på en barnefilm som var dørgende kjedelig og da kunne jeg tenkt meg å surfe, men så var det ikke dekning.
![]() |
#5 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg synes det er en uting og forstyrres av det. Det hender jeg tar opp mobilen for å sjekke klokken, men det er det. Hvis man vil være på Facebook kan man gå et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg synes det er forstyrrende og ugreit.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg sjekker mobilen innimellom, har den på lydløs selvfølgelig og sjekker diskret.
![]() |
#10 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Om filmen er god, og folket er lydløs så lar jeg meg ikke forstyrre. Min grense går når folk begynner å snakke i telefonen.
![]() |
#12 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Enig. Lyser fra moben er distraherende og tar vekk oppmerksomhet fra filmen. For ikke å snakke om lyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Nei, det syns jeg ikke. Klart man kan ha mobilen på på lydløs sånn i tilfelle barnevakt må ha fatt i en, men klokkesjekking og surfing/sms-ing bør unngås av hensyn til sidemann som sikkert blir forstyrret av det.
![]() |
#16 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg skrur alltid mobilen på lydløst, og tar den ikke frem i det hele tatt når jeg er på kino. Men jeg driter i hva andre gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Så lenge det er kun for barnevakten er det ok. Å surfe gjennom en barnefilm er respektløst mot kvalitetstiden med barna. Da skal man se filmen sammen. Jeg har LIDD meg gjennom mamma mø på kino.
![]() |
#18 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?Jeg syns det er ugreit. man ser jo lyset og det forstyrrer...
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Stille bruk av mobiltelefon på kino - er det greit?
Ser du ikke problemet for egen del, eller syns du andre burde synes det er greit også? For min del forstyrrer lyset fra telefonene, og jeg synd man skal ha like mye respekt for sitt medpublikum på en kjedelig barnefilm som på cinemateket. Kjeder man seg får man ta seg en blund i stedet.
Sist redigert av Tallulah : 25-04-11 kl 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|