Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 09:25   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Litt knotete overskrift men.

Jeg har noen problemområder når jeg handler klær.

1) jeg har lange armer.. og det fører til at langerma jakker, gensere, bluser, skjorter etc - ofte blir sånn akkurat 6-10 cm for korte i armene. Og det er hverken praktisk eller pent
2) jeg er 176 høy, og det gjør faktisk () at jeg sliter med en del kjoler. De blir akkurat for korte rett og slett.
3) jeg er smal i midja, men har rause lår og raus rompe. Det gjør at bukser som passer i midja, blir for trange i låra/rompa, og bukser som passer i låra/rompa, blir for store i midja.
4) jeg er lang i ryggen, så jeg kan fort få sånn "vaktmesterlook" om det er knyting i livet på diverse kjoler/tunikaer/jakker.

Så. Er det bare meg?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:28   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Hjernen. Jeg vet ikke hva som er fint på meg, hva som er in og hva som ikke er kjerringaktig.

Gammel 01-06-11, 09:29   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Problemområde: lår og rompe.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:31   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får også vaktmesterlooken av knyting i livet, spesielt på kåper. Jeg har sluttet å kjøpe kåper med belte.

Ellers er jeg omvendt av deg, jeg er to størrelser større over brystet enn over hoftene. Dermed går det best med todelte antrekk. Skal jeg ha kjoler bør de helst være i jersey, ellers ser de ut som melsekker nedenfor brystet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:31   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Rompe. Rompa er så stor at bukser som ikke har lavt liv får det likevel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:31   #6
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg har utstående rumpe, svai korsrygg og store skuldre.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:31   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

2) jeg er 176 høy, og det gjør faktisk () at jeg sliter med en del kjoler. De blir akkurat for korte rett og slett.
3) jeg er smal i midja, men har rause lår og raus rompe. Det gjør at bukser som passer i midja, blir for trange i låra/rompa, og bukser som passer i låra/rompa, blir for store i midja.
4) jeg er lang i ryggen, så jeg kan fort få sånn "vaktmesterlook" om det er knyting i livet på diverse kjoler/tunikaer/jakker.

Bytt ut med 173, trekk fra litt rompe, så har du meg. Det er mange kjoler som ser rare ut på meg, akkurat som om designeren har glemt å tenke på at kjolen skal ha stoff mellom ribbein og hoftebein.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:33   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Don't get me started.

1) Jeg er lav og har tilsvarende korte armer og bein, så klær har lett for å bli for lange i ermene og beina.

2) Jeg er flat og har ofte problemer med å fylle ut kjoler og enkelte BH-er. En del klær blir rett og slett for store. Kjoler kan fort bli for lange i overkroppen pga kombinasjonen høy midje, små pupper og begrenset høyde - og svai rygg (les: pose i ryggen).

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Og skjørt som passer i midjen, men ikke er riktig utskrådd nok, har en tendens til å gnage slik at jeg blir minnet på ridebukselåra for hvert skritt jeg tar. Dessuten dyttes skjørtene oppover.

4) Ettersom jeg er lav, blir en del topper nærmest for kjoler å regne.

5) Ettersom jeg har kraftige hofter og lår, ser jeg grusom ut i alle former for hipsters, og må ofte gå opp 2-3 størrelser for å finne truser som passer.

Gammel 01-06-11, 09:34   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den delen fra hårfeste og ned til tærne.

Jeg har deigmage som kun lar seg gjemme i klær med bredt liv. Det gjør utvalget begrenset hvis jeg ikke skal gi blaffen og la deigen henge.

Gammel 01-06-11, 09:34   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alt fra halsen og ned.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:36   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten, jeg glemte det som virkelig irriterer meg: Jeg har BMI innen normalvekts-området. Likevel kan størrelse XL bli for smått.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 09:36   #12
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hjernen. Jeg vet ikke hva som er fint på meg, hva som er in og hva som ikke er kjerringaktig.

Gammel 01-06-11, 09:37   #13
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg trekker veldig mye over ryggen, så bluser med knepping kan jeg bare glemme. Ihvertfall om jeg tenker å kneppe igjen knappene.

Gammel 01-06-11, 09:42   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

kroppen er grei nok, det er noe galt med veldig mye klær.

Gammel 01-06-11, 09:48   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er relativt høy og slank, så klær som passer i vidden er ofte alt for korte. Særlig jakker, bukser og kjoler kan være problematisk.

Gammel 01-06-11, 10:03   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjernen her også. Jeg utstår virkelig ikke å gå i butikker og lete etter klær. Jeg har seriøst vurdert personlig shopper...

Men: Jeg har god sprettrumpe som gjør at buksene får veldig lavt liv, og det kan være vanskelig å finne bukser som passer.

Når jeg er to kilo over matchvekt (90% av tiden. ) så ligger de to kiloene i en muffinstopp over bukselinningen, men det er ikke veldig vanskelig å kle bort.

Har ikke mye til pupper, men det går bra, syns jeg.

Gammel 01-06-11, 10:06   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mage/midje. Iallfall når jeg ligger noen kg over matcvekt. Hvis buksene er litt feil i fasongen, (eh. det er vel egentlig jeg som er det, men...) blir de veldig stramme i livet mens jeg kanskje ikke fyller ut rompe og lår. Ikke fint.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 10:10   #18
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Høyden er mitt problem. Finner nesten aldri bukser som er korte nok i beina.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 10:17   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Magen og ryggen. To størrelser større i overdeler enn i underdeler.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 10:18   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjernen her også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.