|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Nattlig besøkSe hvem som kom tuslende utenfor verandaen vår i natt. Har aldri sett grevling i levende live. Større enn jeg hadde forestilt meg og mer "bumsete" i ganglaget. Har hørt at grevlingen biter til det knuser i bein, er det noe hold i det? Håper dette var et vennligsinnet eksemplar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nattlig besøkIkke akkurat favorittgjesten å få på besøk, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() Sv: Nattlig besøkJa, de er ganske store. Jeg traff på en da jeg var liten. Gikk rundt et hjørne, og plutselig sto vi rett overfor hverandre. Vet ikke hvem som ble mest skremt, vi løp i hvert fall hver vår vei, og det var heldigvis ingen tegn til at den ville bite. Vi hadde grevlinghull på jordene våre, men de er vel normalt sett nattdyr (så vidt jeg husker), så vi så de så og si aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nattlig besøkDet har jeg og hørt. Har alltid vært redd grevling, men har aldri sett noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Nattlig besøkSå fin
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nattlig besøkDe er tøffe, men jeg vil ikke ha de her. De bruker halen til å slå ned søppelbøttene, så griser de i vei. Men nå tror jeg alle naboer har byttet til grevling sikker søppelbøtte. De bråker som bare det, alltid midt på natta.
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nattlig besøkSå kult- når den er hos deg og ikke hos meg.
![]() |
#9 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Nattlig besøkDe er ikke de morsomste dyrene jeg vet om. Jeg har alltid vært redd for å møte dem, for jeg har også hørt at de biter til det knaser. :grøss: Jeg har dessverre kjørt på en grevling en gang jeg da, på ferietur i Sverige, sent på kvelden. Jeg stoppet bilen, men turte ikke å gå ut for alt i verden, så jeg endte bare med å kjøre videre.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nattlig besøkGrevlinger er fine |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Nattlig besøkVi har stadig grevlinger som sloss i hagen på denne tiden av året, de bråker noe helt avsindig !
![]() |
#12 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nattlig besøkStilig, så eksotisk.
![]() |
#13 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Nattlig besøk
![]() |
#14 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nattlig besøkVi har grevlinghi rett utenfor tomta vår. Siste året har de også gravd en utgang fra hiet inn på tomta vår. Det er sjelden vi ser noe til dem. Jeg så en av dem en sen vårkveld jeg var ute på plena, ellers har jeg ikke sett dem i år, tror jeg. For noen år siden var de derimot plagsomme. Da var plena nyplanert og nysådd pga dreneringen, og der var det mye deilig mark å finne. Hver morgen så deler av plena ut som en potetåker. Den gang ble viltnemnda varslet av noen andre naboer, og grevlingene ble fjernet. Det er mulig det kullet var ekstra plagsomme. Vi prøvde alt mulig for å holde dem utenfor gjerdet vårt, men ingen ting hjalp. Nå hender det jeg oppdager et og annet sted i bedene der det kan se ut som noen så vidt har gravd, mulig det er grevlingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Nattlig besøkHadde mange grevlinghi i skogen i nærheten der jeg bodde før.
![]() |
#17 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
![]() Sv: Nattlig besøkjeg hadde ikke likt å møte på grevling..... Broren min skulle kjøre på jobb en natt på moped, og da kom det 6 grevlinger over veien så han kvakk litt ja.. Det var like nedenfor her jeg bor...
![]() |
|
|