|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Noe er råttent i første etasjeTil glede for de som savner støvsugermysteriet kan jeg orientere om at jeg kom hjem til sterk råttenlukt i hele førsteetasjen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeEn gammel matpakke i en gymbag eller sekk?
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Noe er råttent i første etasje
Det var slik hver høst i barndomshjemmet mitt. Vi hadde skadedyrkontroll og rev opp gulvet en gang, men stort sett må man bare venter i noen uker, lenger dersom det er rotter.
![]() |
#7 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeGammel plastelina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeGamle pølser gjennglemt etter siste skoledagstur. :BTDT:!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeRotter og mus lukter død og fordervelse. Matpakker som er mugne lukter ikke like ille. Det lager sjeldent lukt i en hel etasje. Døde dyr derimot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vaklende
|
Alt sjekket nå, og nei.
Dobbelt-
Nei.
Uff, stakkars dere. Jeg gjorde noe liknende som barn en gang. Eh, to ganger egentlig. Den ene gangen var jeg på vei i kjelleren, med sko som skulle stå under trappen der. Moren min ba meg ta med fisk som skulle i frysen. Det hadde luktet mistenkelig i noen dager da vi fant skoene i frysen og innså at lukten nok ikke bare var gamle gymsko denne gangen. Den andre gangen var jeg 11 år og lot en gammel matpakke bli gjenglemt i sekken hele sommerferien. Jeg vet ikke hva det sier om rommet mitt når jeg ikke oppdaget det før...
Jeg er litt redd for at det er døde dyr-teorien som skal stemme. Jeg har to katter og bor rett ved store åkerområder. Først må imidlertid alle andre muligheter sjekkes, og fingre dobbeltkrysses. Hund var et godt tips om det ikke fører frem på andre måter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeDårlig utlufting fra toalettet (kloakken)/tett filter på luftedingsen som går ut over tak (den som er koblet på selve kloakken)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeHar du kjøleskap i etasjen. Vi opplevde vond lukt på kjøkkenet. Skikkelig råtten lukt. Det viste seg at vi hadde hatt melkelekasje i kjøleskapet som hadde rent gjennom ventilen og bak der hvor fukt fordamper bak på kjøleskapet. Klønete forklart, men du skjønner kanskjer?
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeStår støvsugeren i den etasjen? Har du byttet pose siden støvsugermysteriet? Kanskje det er en sequel på gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeSko med hundebæsj på? Det lukter vondt i hele etasjen.
![]() |
![]() |
#18 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeLukter det søppel så sjekk srikkontakter. Smeltet eller svidd plast stinker.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Noe er råttent i første etasjeVi har en to små boder ved entréen for skor (ettersom man stort sett ikke bruker yttertøy her så trenger man ikke plass til det. I dag stakk jeg inn nesen i det ene og det luktet ekkelt. Det var en død firfisle der inne. Dette var 5 minutter før det skulle være visning på huset så jeg fikk den ut, skikkelig raskt. Men det er kanskje ikke så mange firfisler i Norge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gal kattedame
|
Samme her,hus fra 1860. Det skjedde et par ganger i året, stort sett alltid på seinhøsten. Stinker ufattelig, men gav seg etter en stund.
![]() |
|
|