|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Hvilken farge er fin i trappetrinn?Vi skal shine hovedetasjen litt. Ny parkett (hvitlasert eik, den er litt grå-ish og lys), lysere vegger enn vi har idag og så må vi male trappetrinna som idag er mørkebrune.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Sisal lagt i trinnene er lekkert til hvitlasert eik.
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Sisal er teppe.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Vi har grått og er veldig fornøyd med det. Jeg tror det er litt blått i fargen, muligens ikke. Det er i alle fall ikke noe rødt i den. Det er ofte litt blått eller rødt i det grå, de med blått blir rene og kalde og de med rødt blir varmere.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?
Ja. Vi tenkte som dere, og har det som dere. HAr en lys grågarge som fungerer godt, men jeg aner dessverre ikke hva den heter, og ikke har jeg koden i farten heller. :hjelpsom: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Vi har ikke grå trapp, men har videreført fargen fra flisene i gangen til trappen. En type lys sandbrun farge. Veldig lekkert med en slik sammenheng mellom gulv og trapp.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Hm vi har også lys sandbrune fliser i gangen.
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Vi har sisalteppe under stuebordet og det er dessverre blitt ganske så flekkete. Dessuten er jeg litt bekymret for fall i trappen. Sisalteppe ser jeg for meg kan gi brannsår av friksjonen?
![]() |
#11 |
Erfaren
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Vi har forresten montert diodelys under trappetrinnene. Det har vi fått masse komplimenter for. Stilig og praktisk når det er mørkt.
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Vi hadde hvit trapp i forrige leilighet, det fungerte greit, men det krever litt aktiv støvsuging ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg har i dag ubehandlet trapp og jeg ser for meg at det må være mye lettere å skli i den om den er malt enn om det er teppe.
![]() |
#14 |
Erfaren
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Vår malte trapp er ikke glatt, men barna har falt hver sin gang etter å ha snublet i et trinn. Nå outsourcet vi den malejobben, men mener det ble brukt en egen gulvmaling som er ekstra slitesterk og tydeligvis gir lite glatt overflate.
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Pusset opp trappa der vi bodde før. Brukte gulmaling(oxan tror jeg... husker ikkje helt) i fargen sand fra Jotun. Den fargen var veldig praktisk med tanke på støv og skitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Vår malte trapp er heller ikke glatt.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Ta den fargen du tenker på og legg litt hår og støv på en prøve av den. Den fargen som ikke viser det er den du skal ha. |
![]() |
![]() |
#18 |
maler
|
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilken farge er fin i trappetrinn?Butinox har kommet med en ny helt rå gulvmaling. Den har jeg shoppet noen liter av idag, furuh.... skal bort! Vår trapp blir hvit. (Nei, jeg er ikke spes glad i å vaske....)
![]() |
|
|