Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nips

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 21:43   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nips

Sitat:

nips -en (fra fr, eg 'smykker') små pyntegjenstander i steintøy, glass e l et stykke n-

Hva mener du faller inn under begrepet nips?
Finnes det nipslignende gjenstander i ditt hus?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:46   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nips

Nips er sånt lite dilldall som man typisk får av perifere tanter til jul.

Jeg har sikkert et og annet, mye dill i hvert fall.

Jeg var med nipsete før.

Gammel 19-03-07, 21:48   #3
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Nips er all pynt som står rundt omkring, som ikke er fast i inventaret.
Jeg har både nips og naps i mitt hus.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:50   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som finns står i skap på vei til å bli kasta.

Gammel 21-03-07, 09:51   #5
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Soffers er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myggstukket, her.

Nips er all pynt som står rundt omkring, som ikke er fast i inventaret.

Det oppfatter jeg også. Det inkluderer ikke potteplanter da, men 'unyttige' ting som lysestaker, pynteting og alt mulig, selv om det er pent å se på.
Jeg har minimalt med nips. Tilsammen på stua tror jeg at jeg har 10 ting foruten potteplantene. Mindre som samler støv.

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 09:55   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Tror ikke jeg har noe nips.
Har en globus som liksom står til pynt, noen ganger blomster, oftest er det bare halvspiste knekkebrød og duplobrannbiler vi dekorerer med.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:24   #7
Soffers
Kontrollfreak

Soffers sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Soffers er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

oftest er det bare halvspiste knekkebrød og duplobrannbiler vi dekorerer med.

Kjekt til sitt bruk det!

Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:00   #8
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er nok bittelitt nips her i huset også, men det har blitt myyyyyyye mindre med årene.

Gammel 19-03-07, 21:51   #9
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid tenkt på nips nærmest som et hånord i interiørsammenheng; porselensdamer og fugler i stein som skifter farge etter værtype og sånn. Alt selvsagt stående på hver sin lille hekleduk.

Gammel 19-03-07, 21:58   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har noe nips. Pynteting som egentlig burde vært gitt til loppis.

Nips er for meg sånne små totalt unyttige ting som liksom står til pynt. Vær-ugler er nips selv om de liksom er nyttige (nei, vi har ikke det). Mini-morter i porselen likeså.

Gammel 19-03-07, 21:58   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Eneste "nipset" vi har er alle isbjørnene og vikingene til mann, som står 1 og 2 plass i nm og cup osv i judo... De fleste står hist og pist i vitrineskapet.
Så har jeg en porselensdukke opp på vitrineskapet, og en tom grønn happyCAt vinflaske. Regnes det som nips? hihi

Ting jeg samlet på før da jeg var mindre er vel nips, sånne små figurer for å ha i sånn "kork" settekasse hehe.

Gammel 19-03-07, 22:02   #12
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ting jeg samlet på før da jeg var mindre er vel nips, sånne små figurer for å ha i sånn "kork" settekasse hehe.

Settekassene ja, hvor tok de veien? Kanskje noen ble lei av å tørke støv av spetakkelet i lengden?

Gammel 19-03-07, 22:04   #13
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Settekassene ja, hvor tok de veien? Kanskje noen ble lei av å tørke støv av spetakkelet i lengden?

Vi har settekasse. Jeg ser ikke på den som nips, selv om andre helt sikkert gjør det. Den blir jo på en måte som et bilde (bare en del verre å tørke støv av ja).

Gammel 19-03-07, 22:14   #14
TBM
Passiv

Standard

Bare til jul.

Ellers i året har jeg tre unger som FAREN har latt få fri flyt i sofa mm...

Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:16   #15
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Så har jeg en porselensdukke opp på vitrineskapet, og en tom grønn happyCAt vinflaske. Regnes det som nips? hihi

Definitivt nips.

LilleRu, smådill kjem med barn trur eg. Kor mange hårspenner KAN det ligge i et hus?

Gammel 19-03-07, 22:02   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid tenkt på nips nærmest som et hånord i interiørsammenheng; porselensdamer og fugler i stein som skifter farge etter værtype og sånn. Alt selvsagt stående på hver sin lille hekleduk.

Det var i grunnen en fin beskrivelse. Sånnt nips har jeg ingenting av.
Men smådill derimot, det dukker faen meg opp over alt. Hvor kommer det fra?

Gammel 19-03-07, 22:19   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha ja, det er akkurat det jeg også ser for meg. Slikt som alle bestemødre og gamle tanter har huset fullt av. På Finn.no, i boligannonsene der, er det veldig mye morsomt å se.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:00   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nips er fælt, bortsett fra til jul.

Gammel 19-03-07, 22:03   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nips = alt av pynteting som står på utstillingen og som ikke har en funksjon. Vaser som ikke brukes og som står fremme kommer også inn under nipsdefinisjonen min.

Gammel 21-03-07, 10:51   #20
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Nips = alt av pynteting som står på utstillingen og som ikke har en funksjon. Vaser som ikke brukes og som står fremme kommer også inn under nipsdefinisjonen min.

Du definerer for meg også.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.