Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det tillatt med vannflaske på fly nå?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-11, 22:35   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det tillatt med vannflaske på fly nå?

Er det?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:37   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det tillatt med vannflaske på fly nå?

nei

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:37   #3
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Man får vel fortsatt ikke ha med gjennom sikkerhetskontrollen. Så enten tar du med en tom flaske, som du får fylt p en kafe på innsiden av sikkerhetskontrollen, eller så kjøper du etter at du har passert.

Gammel 29-07-11, 22:37   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Altså tillatt på fly, men du må kjøpe den etter sikkerhetskontrollen

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:38   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det har aldri vært forbudt med vannflaske på fly, men du må kjøpe/fylle den innenfor sikkerhetskontrollen.

Gammel 29-07-11, 22:38   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har alltid vært lov, men du får den ikke med gjennom sikkerhetskontrollen fyllt av vann. Tom flaske er ok.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:38   #7
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det har vel aldri vært forbudt. Problemet er å få den med seg gjennom sikkerhetskontrollen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:38   #8
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spørs hva du skal bruke den som.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:39   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

På flyet er det jo lov. Men du kan ikke ta den med gjennom sikkerhetskontrollen. Vann kjøpt etter at du er kontrollert kan du ta med.

Gammel 29-07-11, 22:39   #10
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg har tatt med tomme drikkeflasker til barna og fylt med vann etter sikkerthetskontrollen. På veg hjem hadde jeg glemt å tømme ut vannet som var i fra før, men flaska gikk gjennom kontrollen i Miami. Så det etterpå at det var vann i flaska og ble overrasket over at bagen ikke var blitt stoppet.

Gammel 29-07-11, 22:40   #11
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ikke gjennom sikkerhetskontrollen. Eller, toåringen fikk med seg en liten imsdalflaske da. Den var muligens tom da. Noen måneder tidligere, på samme flyplass, ble de sure fordi nesesprayen min (som jeg ikke visste at lå i veska) ikke var i ziplockpose.

Gammel 29-07-11, 22:40   #12
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, ser jo at det kan misforstås Mente vannflaske med vann i, og såklart gjennom sikkerhetskontrollen.

Jeg er ikke så glad i det vannet som er på flaskene fra før og foretrekker derfor å fylle på hjemme, men da får jeg la flaska bli igjen (er så nøpen på vannet at jeg ikke vil be dem fylle på på en kafé eller noe ).

Takk for svar!

Gammel 29-07-11, 22:40   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkerhetskontroller liker ikke skyr heller, jeg forklarte uskyldig at jeg var usikker på om den ble regnet som flytende - og ærlig talt, skyr må jo spas ut. Men de tilbød meg å spise den der før jeg gikk videre. Fryseelementer var visst ikke lov heller, men jeg fikk dem med likevel. For denne gang. (Jeg reiste ut på morgenen 22/7, så de er kanskje i høyere beredskap igjen nå?)

Gammel 29-07-11, 22:42   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva betyr nøpen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 22:43   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kresen. Jeg sier nøben.

Gammel 29-07-11, 22:44   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Fryseelementer var visst ikke lov heller, men jeg fikk dem med likevel.

Mannen fikk med seg to, men han hadde lege-erklæring på det andre han hadde med, så det gikk sikkert på samme. (Hadde sprøyter som måtte holdes avkjølt.)

Gammel 29-07-11, 22:46   #17
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Tomme flasker er greit. Jeg fyller alltid etter sikkerhetskontrollen.

Gammel 29-07-11, 22:47   #18
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Hehe, tviler på at jeg hiver i meg 0,7 liter med vann på styrten for å slippe å sette igjen flaska like før en reise når jeg ikke liker offentlige toalett heller

De er kanskje litt strengere på sikkerheten nå, ja. Dessuten er det Oslo jeg skal til så det er kanskje ekstra strengt der? (Skal besøke min rykende ferske niese )

Øh, nøpen betyr ..eh.. (herregud, jeg datt helt ut av det her). Trodde det var et vanlig ord. Det betyr at man er litt selektiv på akkurat dét området. (Ikke noe god forklaring, men får ikke hodet til å virke nå.)

Gammel 29-07-11, 22:47   #19
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Kresen, ja!

Og jeg vurderte faktisk å lage til noe god mat og ha med meg i kjølebag, men regnet med at fryseelementene kunne blitt ansett som noe suspekt i disse tider.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.