Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Har ernæringsfysiologer kunnskap om irritabel tarm?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 10:16   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ernæringsfysiologer kunnskap om irritabel tarm?

Noen som vet om det er noe vits i å gå til ernæringsfysiolog når temaet er irritabel tarm?

Samboeren min snakker stadig om dette, men kommer seg ikke til det skrittet å bestille time.

Jeg mener å tro at ernæringsfysiologer ikke nødvendigvis kan mye om dette, men er lært opp til å vite hva som funker for friske.

Irritabel tarm er vel veldig individuelt, og man må finne ut hvilke matvarer man tåler selv..? Jeg har ikke helt fått med meg hva han tror han kan få hjelp til der, da blir han kanskje enda mer oppgitt av at han ikke får i seg nok grønt og fiber..(?)

Gammel 21-08-11, 11:39   #2
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har ernæringsfysiologer kunnskap om irritabel tarm?

Det er sikkert (i hvert fall én ) som kan svare på dette etterhvert. Jeg lurte i første omgang på om han har den boka som apoteket selger, om irritabel tarm? Har sett den i hyllene, og synes den ser bra ut.

(jeg har bladd litt i alle - hva gjør man ikke for å få tiden til å gå når man står i reseptkø )

Gammel 21-08-11, 12:01   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det er sikkert (i hvert fall én ) som kan svare på dette etterhvert. Jeg lurte i første omgang på om han har den boka som apoteket selger, om irritabel tarm? Har sett den i hyllene, og synes den ser bra ut.

(jeg har bladd litt i alle - hva gjør man ikke for å få tiden til å gå når man står i reseptkø )

Ja, Urt har svart i en annen tråd.

Spørsmålet er relevant for meg også, nå i det siste har jeg begynt å reagere på grovt brød og grønnsaker..

Har sett den boka på apoteket ja. Kanskje den er noe for meg også.

Gammel 21-08-11, 12:14   #4
M&M
Superduper

M&M sin avatar

M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en slekting som har blitt helt bra av lavkarbo. Vet ikke om det er forsøkt?
Står litt i denne artikkelen også;
http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.7754634

Gammel 21-08-11, 12:28   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Jeg har en slekting som har blitt helt bra av lavkarbo. Vet ikke om det er forsøkt?
Står litt i denne artikkelen også;
http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.7754634

Takk for link M&M, lavkarbo er ikke helt prøvd nei, men sånn i utgangspunktet er vel det feks bønner, linser osv, og grønnsaker og vet ikke om det er slikt han ikke tåler så bra.

Man får vel bare prøve seg fram og se hva som man reagerer på. Var mange linker til andre artikler og i denne linken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:14.