Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Eww - ekkelt!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hva synes du om å drikke melk rett fra kartongen og sette den tilbake i kjøleskapet?
Det ville jeg aldri selv ha gjort! 65 40,12%
Det hender - men aldri når vi har gjester 25 15,43%
Det hender - selv når vi har gjester 1 0,62%
Det synes jeg er ekkelt at andre gjør! 27 16,67%
Jeg synes det er greit at andre gjør det - men ikke med gjester i huset 13 8,02%
Jeg synes det er greit at andre gjør det - selv når de har gjester i huset 0 0%
Melk er for kalver! 31 19,14%
Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 11:53   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eww - ekkelt!

Først skal det innrømmes at jeg er i overkant pinglete når det gjelder matgreier - jeg synes fort ting blir ekkelt.

Jeg har flere ganger forundret meg når jeg hører snakk om folk som drikker rett fra melkekartongen - men jeg har liksom ikke helt trodd på at det foregår i virkeligheten, jeg har sett på det som en Urban Myth eller noe.

Men - nå har vi vært på ferie hos utenlandske venner, og etter to dager hvor vi koste oss med kornblanding med melk til frokost, så vi på dag tre at vertinnen drakk melk rett fra melkeflasken og satte den tilbake i kjøleskapet igjen! Eww!

Da ble det brød til frokost den dagen.

Dette er ikke vanlig, nei? Ihvertfall ikke om man har gjester??

Poll følger!

Sist redigert av Pebbles : 10-08-11 kl 11:58.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:54   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eww - ekkelt!

Æsj, nei det er ikke vanlig, hvertfall ikke her i huset!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:54   #3
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne aldri falt meg inn å servere melk og drukket av flasken i tillegg. ÆSJ!

Ingen her drikker av flasken, nå drikker vi ikke melk heller da :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:55   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender jeg drikker rett fra kartongen hvis det er ca 0,2 dl igjen eller noe sånt Man drikker vel ikke rett fra kartongen hvis den skal deles med andre og stå i kjøleskapet?

Gammel 10-08-11, 11:56   #5
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Usj nei, sånn gjør man da ikke.

Gammel 10-08-11, 11:57   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj, nei, kunne aldri falt meg inn å drikke av kartongen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:57   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var jeg for rask på avtrekker'n - det skulle være flervalgspoll så man kunne mene noe om både seg selv og andre. Jaja - stem som best dere kan!

Gammel 10-08-11, 11:59   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det gjør vi ikke her i huset. (jeg drikker ikke melk, så for min del hadde det spilt liten rolle om noen hadde drukket fra kartongen)
Men jeg vet at mannen gjør det når han drikker en kartong tom. Da tenker jeg litt Eww.

Gammel 10-08-11, 12:00   #9
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte at det er ekkelt at andre gjør det, som Katta hender det at jeg drikker siste skvett rett fra kartongen i ren latskap, men jeg ville aldri ha satt tilbake en kartong i kjøleskapet. Og hvis andre drikker rett fra ting ligger jeg langt unna det etterpå ja.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:03   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det gjør man ikke dersom man ikke er den eneste i huset som skal drikke av denne melken. Bor man alene/er eneste melkedrikker, så ser jeg ikke det som så veldig problematisk, men har man gjester eller er flere i huset som drikker/bruker av melken, så gjør man selvsagt ikke dette. På lik linje mde brus, ei flaske som er MIN drikker jeg av, ei flaske som deles, slås i glass.

Gammel 10-08-11, 12:04   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker aldri rett av kartongen selv om det bare er en liten skvett igjen, uten at det er noe feil med det.

Men om det er melk som man skal drikke senere så er det ekkelt uansett om det er en selv eller andre, for man får jo munnbakterier tilbake i melken og melk er et ypperlig vekstmedium. Hadde den diskusjonen med en av eksene mine som drakk rett fra kartong og som ikke så noe feil i det så lenge det bare var han som drakk av den.

Om man drikker juice rett fra kartong (jeg gjør ikke det heller da) og ingen andre skal drikke av den så er ikke det så ille, sånn pragmatisk sett, juicen er så sur at man får lite oppvekst av bakterier.

Gammel 10-08-11, 12:04   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekkelt, i alle sammenhenger. Her i huset er det bare høvdingen som drikker melk, så egentlig kan kan gjøre som han vil, men han er heldivvis sivilisert nok til å drikke av glass. Hvertfall foran meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:07   #13
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det synes jeg er ekelt at andre gjør, jeg gjør det heller ikke selv.

Gammel 10-08-11, 12:11   #14
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

I gamle, gamle dager da vi hadde skolemelk, drakk jeg rett fra kartongen, for da fikk vi hver vår lille 2,5 dl-kartong og ingen hadde med seg glass så vidt jeg vet. Men å drikke fra felleskartong er uaktuelt. Og dessuten smaker melken mye bedre fra glass, så jeg foretrekker det uansett om det bare er en liten skvett igjen.

Gammel 10-08-11, 12:13   #15
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg prøvde å drikke bånnsket rett fra kartongen en gang, sånn i gravid-og-gidder-ikke-ta-et-glass-modus. Det smakte som flytende papp, og jeg drakk ikke melk på flere uker

Hva andre gjør hos seg og sine bryr jeg meg ikke om. Men en gang fikk jeg brus fra halvannenlitersflaske når jeg var på besøk, og oppi der var det ubåter viste seg at mannen i huset drakk rett fra flaska jaah. Ew!

Gammel 10-08-11, 12:19   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg drikker ikke melk rett fra kartongen, for det smaker papp ja. (dertil er jeg ikke glad i melk heller, egentlig) men tenker at selv om jeg synes det er ekkelt, ubåter og bakterier, så får det være opp til den enkelte om de synes det er greit, så lenge det bare er de selv som skal drikke av den. Ansvar for egen helse, eller noe sånn.

Men når melka skal deles med andre, så synes jeg det er en selvfølge at man ikke bedriver slikt.

(sikkert unødvendig ytdyping på hvorfor jeg altså skrev at det får være ok om man er den eneste som drikker av den, selv om bakterievekstgrunnlaget er beskrevet. JEG ville ikke gjort det, og synes det er ekkelt, men skal ikke legge meg opp i andres vurderinger, tenker jeg.)

Gammel 10-08-11, 12:21   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen gjør det av og til for å ta siste skvetten, og selv det ekles jeg av, selv om det jo ikke er rasjonelt.

Og jeg er ikke så pirkete av meg ellers.

Gammel 10-08-11, 12:22   #18
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke spesielt pinglete når det gjelder mat og slikt, men det drikkes ikke rett av melkekartongen her heller. Det er av hygieniske årsaker, når vi tross alt er 4 personer som drikker melk daglig. Hadde minstemann gjort det så hadde det vært ubåter i alt. Han sjøsetter ubåter så snart han spiser og drikker noe samtidig. DET er ekkelt!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:23   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Det kunne ikke falt meg inn og gjort det. ÆSJ! Er nesten på stadiet å ikke vaske seg på hendene etter man har vært på toalettet.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:29   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Det kunne ikke falt meg inn og gjort det. ÆSJ! Er nesten på stadiet å ikke vaske seg på hendene etter man har vært på toalettet.

Helt objektivt så er det vel mye verre å drikke rett av en felles melkekartong enn å ikke vaske hendene etter toalettbesøk. Jeg tror de fleste av mine dobesøk foregår uten at jeg får noe avføringsbakterier på hendene, men håndvask er jo en god vane for det. Men drikker du rett av kartongen og setter den tilbake, så har du GARANTERT lagt igjen en masse bakterier, ned i et fantastisk bakterievekstmedium, og gir dermed GARANTERT den neste som drikker et godt og rikelig bakterietilskudd. Ikke tarmbakterier, riktignok, men det meste annet av det du kan ha i munnen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.