|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Hva synes du om å drikke melk rett fra kartongen og sette den tilbake i kjøleskapet? | |||
Det ville jeg aldri selv ha gjort! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
65 | 40,12% |
Det hender - men aldri når vi har gjester |
25 | 15,43% |
Det hender - selv når vi har gjester |
1 | 0,62% |
Det synes jeg er ekkelt at andre gjør! |
27 | 16,67% |
Jeg synes det er greit at andre gjør det - men ikke med gjester i huset |
13 | 8,02% |
Jeg synes det er greit at andre gjør det - selv når de har gjester i huset |
0 | 0% |
Melk er for kalver! |
31 | 19,14% |
Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Eww - ekkelt!Først skal det innrømmes at jeg er i overkant pinglete når det gjelder matgreier - jeg synes fort ting blir ekkelt.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 10-08-11 kl 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Æsj, nei det er ikke vanlig, hvertfall ikke her i huset!
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eww - ekkelt!Kunne aldri falt meg inn å servere melk og drukket av flasken i tillegg. ÆSJ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Det hender jeg drikker rett fra kartongen hvis det er ca 0,2 dl igjen eller noe sånt
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Æsj, nei, kunne aldri falt meg inn å drikke av kartongen.
![]() |
#7 |
By the Sea
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Her var jeg for rask på avtrekker'n - det skulle være flervalgspoll så man kunne mene noe om både seg selv og andre. Jaja - stem som best dere kan!
![]() |
#8 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Det gjør vi ikke her i huset. (jeg drikker ikke melk, så for min del hadde det spilt liten rolle om noen hadde drukket fra kartongen)
![]() |
#9 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Jeg stemte at det er ekkelt at andre gjør det, som Katta hender det at jeg drikker siste skvett rett fra kartongen i ren latskap, men jeg ville aldri ha satt tilbake en kartong i kjøleskapet. Og hvis andre drikker rett fra ting ligger jeg langt unna det etterpå ja.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eww - ekkelt!Det gjør man ikke dersom man ikke er den eneste i huset som skal drikke av denne melken. Bor man alene/er eneste melkedrikker, så ser jeg ikke det som så veldig problematisk, men har man gjester eller er flere i huset som drikker/bruker av melken, så gjør man selvsagt ikke dette. På lik linje mde brus, ei flaske som er MIN drikker jeg av, ei flaske som deles, slås i glass.
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Jeg drikker aldri rett av kartongen selv om det bare er en liten skvett igjen, uten at det er noe feil med det.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Ekkelt, i alle sammenhenger. Her i huset er det bare høvdingen som drikker melk, så egentlig kan kan gjøre som han vil, men han er heldivvis sivilisert nok til å drikke av glass. Hvertfall foran meg.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eww - ekkelt!Det synes jeg er ekelt at andre gjør, jeg gjør det heller ikke selv.
![]() |
#14 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Eww - ekkelt!I gamle, gamle dager da vi hadde skolemelk, drakk jeg rett fra kartongen, for da fikk vi hver vår lille 2,5 dl-kartong og ingen hadde med seg glass så vidt jeg vet. Men å drikke fra felleskartong er uaktuelt.
![]() |
#15 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Jeg prøvde å drikke bånnsket rett fra kartongen en gang, sånn i gravid-og-gidder-ikke-ta-et-glass-modus. Det smakte som flytende papp, og jeg drakk ikke melk på flere uker
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Eww - ekkelt!Jeg drikker ikke melk rett fra kartongen, for det smaker papp ja. (dertil er jeg ikke glad i melk heller, egentlig) men tenker at selv om jeg synes det er ekkelt, ubåter og bakterier, så får det være opp til den enkelte om de synes det er greit, så lenge det bare er de selv som skal drikke av den. Ansvar for egen helse, eller noe sånn.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!Mannen gjør det av og til for å ta siste skvetten, og selv det ekles jeg av, selv om det jo ikke er rasjonelt.
![]() |
#18 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eww - ekkelt!Jeg er ikke spesielt pinglete når det gjelder mat og slikt, men det drikkes ikke rett av melkekartongen her heller. Det er av hygieniske årsaker, når vi tross alt er 4 personer som drikker melk daglig. Hadde minstemann gjort det så hadde det vært ubåter i alt. Han sjøsetter ubåter så snart han spiser og drikker noe samtidig. DET er ekkelt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Eww - ekkelt!
Helt objektivt så er det vel mye verre å drikke rett av en felles melkekartong enn å ikke vaske hendene etter toalettbesøk. Jeg tror de fleste av mine dobesøk foregår uten at jeg får noe avføringsbakterier på hendene, men håndvask er jo en god vane for det. Men drikker du rett av kartongen og setter den tilbake, så har du GARANTERT lagt igjen en masse bakterier, ned i et fantastisk bakterievekstmedium, og gir dermed GARANTERT den neste som drikker et godt og rikelig bakterietilskudd. Ikke tarmbakterier, riktignok, men det meste annet av det du kan ha i munnen.
![]() |
|
|