|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Julegavestrikking til voksneJeg har fått strikkedilla, og har lyst til å strikke litt gaver til blant annet mine kjære søstre. Jeg er fortsatt for nybegynner å regne, så det må være enkelt, og helst ikke ta altfor lang tid. (stor familie) Jeg har aldri strikket mønster, og liker selv helt enkle strikkeplagg. Planen er muligens å strikke noen par votter som skal toves etter Nøstebarns oppskrift. I tillegg har jeg sett en helt enkel singlet i Myk start boka som er strikket i tynn alpakka. Liker modellen der kjempegodt, men pinne 3,5 til voksenstørrelse høres litt ut som strikkeselvmord spør du meg. Kan jeg strikke med litt tykkere garn og gå opp litt på pinnestørrelsen? Jeg greier ikke selv tenke ut hvordan det fungerer, men skjønner såpass som at jeg bør gå ned i str om jeg velger tykkere pinner, men hvor mye utgjør en halv eller hel pinnestørrelse, tro?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneJeg er ingen strikker selv, men jeg hadde nå likt å fått skjerf, votter og sokker, gjerne en lue også.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneSe i det siste interør-heftet til Dale, der er det mange ideer, deriblant lue og votter med toving og hekledetaljer. Enkle og fine.
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneUllsokker! Jeg strikker ullsokker til alle venninner, og de elsker det.
![]() |
#6 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneDenne må jeg abonnere på tror jeg. Nå starter straks strikketreffsesongen og jeg får begynne på julegavene.
![]() |
#7 |
Grisejente
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneSitteunderlag var smart! Da kan jeg jo bruke et garn jeg har kjøpt som ble for tykt (og egentlig var i for grelle farger) til et annet prosjekt jeg hadde planer om, og heller strikke det. Da kan jeg jo strikke med kjempestore pinner.
![]() |
#8 |
wizzzard
|
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneEg må henge med her, brukar få strikkedilla kvar haust og treng inspirasjon. Har strikka kjærestevotter tidlegare, og sokkar. Sokkar er alltid poppis.
![]() |
#9 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Julegavestrikking til voksne
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneKluter er enkelt og kjapt å strikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
søt
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneLommetøfler!
![]() |
#13 |
søt
![]() Sv: Julegavestrikking til voksne
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneAbonnerer.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Grisejente
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneO lykke, en søster har ønsket seg leggvarmere! Jeg trenger garn. Og en enkel og god oppskrift! De skal ikke brukes til pent, men være varme.
![]() |
#18 |
Einsam
|
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneJeg hadde satt pris på Ninskjerf! (selv om jeg har 4 fra før |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Julegavestrikking til voksneStrikkeselvmord
![]() |
#20 |
WF: BNBE
![]() Sv: Julegavestrikking til voksnePå www.pickles.no finnes en fin oppskrift på leggvarmere, tror de heter Luksusleggings. Gratis oppskrift.
![]() |
|
|