|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å male parkettgulvI huset har stuen parkettgulv som tydelig viser hvor tepper har lagt og møbler har stått. Der er gulvet lyst mens resten er så gult som konsentrert urin nærmest. Egentlig har jeg ikke lyst på lyst parkettgulv, blir det fint hvis jeg maler det feks hvitt eller grålig? Jeg har sett bilder av malt tregulv og det er kjempefint, men dette er altså parkett. Brede staver, såvidt jeg vet.
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å male parkettgulvSjekk hvitstil.com, hun driver og maler alt hvitt, sikkert også parkettgulv.
![]() |
#4 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å male parkettgulvUten at jeg egentlig kan noe om det vil jeg tro at du kan slipe det ned, og lakke det på nytt i en ny farge, gjerne med hvitpigmenter i.
![]() |
#6 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å male parkettgulvDet finnes noe som heter Osmo Dekorvoks som brukes på ubehandlede parkettgulv.
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: Å male parkettgulvSjekk hvor mye slitelag du har på parketten før du eventuelt sliper. Noen parketter har for lite slitelag til å få bort lakken nok til å kunne hvitne. :nettopp spurt om det samme i malebutikken: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() Sv: Å male parkettgulvLeste et sted at noen hadde fått brukket om lakk, så dersom du sliper ned så kan du sikkert lakke med hvitpigmenter, som skrevet over her.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Å male parkettgulvDet går fint å male, sjekk www.hvitstil.com. Hun maler absolutt ALT hvitt.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() Sv: Å male parkettgulvTusen takk for mange gode råd og tips. Er uten nett for tiden så å få linker og gode tips her er gull verdt!
![]() |
#11 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å male parkettgulvEh. Jo. Å få maling til å sitte på laminat kan nok være ganske vanskelig. Sliper man ned parkett, slik at lakklaget er borte og man har treverk, kan maling eller ny lakk påføres.
![]() |
#12 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å male parkettgulv
Leste du innlegget i linken?
![]() |
#13 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å male parkettgulv
Joda, jeg leste det - samtidig sier jeg at de tkan være et spørsmål om slitasje på et belastet gulv og at det kan være variasjoner her mellom forskjellige typer laminatgulv.
![]() |
|
|