Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Er den nye IE bedre enn Firefox nå

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 21:01   #1
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er den nye IE bedre enn Firefox nå

om dagen? Synst FF har blitt en smule treg og litt "tullete" om dagen...så vurderer å bytte men til hva?

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:10   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er den nye IE bedre enn Firefox nå

Jeg er Chrome-tilhenger. Beste nettleseren jeg har prøvd, uten tvil.

Gammel 29-08-11, 21:30   #3
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg sverger til Opera. IE er mye tregere og FF har nå i kveld oppført seg så dårlig at nå gidder jeg ikke bruke den på en stund.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:41   #4
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg gjekk frå IE til Opera, til Firefox og er no storfornøyd med Chrome. Har ikkje hatt noko tull siden eg bytta.

Gammel 29-08-11, 22:09   #5
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er jeg på chrome, veldig fornøyd men litt uvant men slipper å vente en halvtime når det skal lages nytt innlegg å slikt

Gammel 29-08-11, 22:32   #6
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brukt Firefox siden den het Mosaic, som var før den het Netscape, altså siden 1994! (Jø og fyse så gammel jeg begynner å bli!)
Men nå har jeg gått over til Google Chrome, veldig fornøyd.
Jeg bruker både FF og Opera, også, men IE blir brukt til kun EN ting: Å laste ned en av de andre på en nyinstallert windows-pc

Gammel 30-08-11, 05:27   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også problemer med Firefox om dagen. Men sist jeg prøvde Google Chrome (da den var ny) kunne jeg ikke få Google verktøylinjen med "innbygget" gmail, bokmerker osv. på den. Det er fikset nå? Ja?

Gammel 30-08-11, 09:47   #8
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Jeg fikk den ihvertfall opp automatisk så da gjør vel du det også tenker jeg

Gammel 30-08-11, 20:48   #9
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Har gått over til å bruke Chrome helt. IE har jeg ikke brukt på mange år. Ga 9-ern et forsøk, men raskt over på Chrome.

Eneste jeg bruker IE til er nedlasting av en annen og bedre nettleser på nye/nyinstallerte pc-er ;-)

Gammel 30-08-11, 22:22   #10
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg har brukt Firefox lenge, men har nå gått over til Chrome. Det er stor forskjell på oppstartshastighet. Firefox har blitt usedvanlig treg i oppstarten etterhvert, mens Chrome starter på et par blunk. Dessuten liker jeg at søkefunksjonen ligger i adressefeltet.

Gammel 30-08-11, 22:30   #11
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg har brukt Firefox lenge, men har nå gått over til Chrome. Det er stor forskjell på oppstartshastighet. Firefox har blitt usedvanlig treg i oppstarten etterhvert, mens Chrome starter på et par blunk. Dessuten liker jeg at søkefunksjonen ligger i adressefeltet.

Adressefeltet i Firefox fungerer også som søkefelt. Og slik har det vært i mange versjoner bakover...

Gammel 31-08-11, 05:32   #12
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvordan får man egentlig like enkel tilgang til google-bokmerkene sine som med google toolbar? Jeg har installert en tilleggsdings men jeg liker ikke utformingen på den, jeg må bla og bla gjennom alle kategoriene. Og nei, jeg vil ikke søke etter bokmerkene mine, jeg har dem jo fordi jeg ikke husker hva ting heter!

Gammel 31-08-11, 08:46   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den nye IE er om mulig enda verre enn tidligere versjoner.

Her er ikke den døyt som fungerer, og får vi lov å ha noe annet enn IE på jobb-pc-er?

Gammel 31-08-11, 10:42   #14
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det der har til stadighet forundret meg, at noen it-ansvarlige vil hindre folk i å bruke noe annet enn IE?
Mine brukere får stort sett beskjed om at de kan bruke hva de vil, så lenge det IKKE er IE.
Windows har da nok sikkerhetsproblemer uten..

Gammel 31-08-11, 10:45   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen steder kan man ikke ha noe av at hvem som helst får innstallere hva som helst på pc-ene. Og enkelte ting kan ødelegge mye for andre programmer, eller kanskje man har gamle systemer som ikke finnes kompatible ... Da får man slike policyer.

Jeg har forresten Chrome, men det virker bare hjemmefra.

Gammel 31-08-11, 11:06   #16
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Jeg åpner heller ikke for å installere hva som helst på brukernes pcer, og jeg er klar over at noen fortsatt sitter med intranettsider laget i frontpage, som ikke virker i noe annet enn IE (i noen tilfeller IE6, tro det eller ei), men det er IKKE en god unnskyldning for å tvinge brukerne til å bruke denne til alt.
Ingenting hindrer admin/ledelse i å ha minst en ekstra nettleser tilgjengelig for brukeren.
Jeg har aldri vært borti at hverken Chrome eller Firefox har ødelagt for andre programmer, har man programmer som er avhengige av en spesiell versjon av IE, og i tillegg er avhengig av at IE er default browser, bør man ringe leverandøren og kjefte, høyt og lenge.

Gammel 31-08-11, 11:09   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Den nye IE er om mulig enda verre enn tidligere versjoner.

Jeg var dum nok til å laste ned IE 9 på den gamle pc'en. Det skjer ikke igjen hvis jeg kan unngå det. Den henger seg flere ganger i timen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 11:12   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Intranettsidene vår er så flotte atte!

Men det er fryktelig dumt om noen dør fordi røntgenbildene bare ble vist delvis i nettleseren. For å ta et helt tilfeldig eksempel, som jeg ikke en gang vet om er reellt.
Men at vi har gamle systemer (som ikke kan byttes ut i en fei) som krever både det ene og det andre, det er et faktum. Det er ikke alt som kan byttes ut over natten.

Vi har i det minste IE 8.0, da. Så passe henger vi med.

Gammel 31-08-11, 11:53   #19
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Hahaha, ja, det ville vært trist Ru
Men igjen, har man et system som er så knyttet til IE, og da gjelder det som regel en gammel versjon, bør man sparke leverandøren bak.
Man kan sikkert finne spesielle scenarier hvor det er mest praktisk å standardisere på en browser, kanskje man tilogmed kan klare å finne en god grunn til å standardisere på IE, men det er som regel fordi man har systemer som ikke følger standarder og derfor er avhengige av IE.
Men det er mange firmaer som har standardisert på IE uten å ha noen sånne grunner for det, og det er et sikkerhetsproblem, både fordi IE har den verste sikkerhetshistorikken til noe program jeg kjenner, og fordi det da er så mange pcer som kjører IE at et virus som utnytter en svakhet i IE får enorme konsekvenser.

Gammel 31-08-11, 12:47   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg byttet firefox med safari her på grunn av denne tråden. Og ja, firefox har blitt tregere. IE9 vil jeg ikke ha på noen maskin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.