Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan noen ta en titt på dette huset?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-11, 20:50   #1
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Kan noen ta en titt på dette huset?

Så det jeg lurer på er strømledningen over huset? Er dette høyspent ledning? Er det farlig noen som vet? Hva er deres betenkeligheter med hus i nærheten av denne ledningen eller andre høyspentledninger?

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30573450

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 20:55   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen ta en titt på dette huset?

Det ser ut som en høyspent ledning ja og disse suser veldig.
Jeg ser de 6 som går på baksiden av huset, ledningen som går over hagen er vanlig tele eller tv-kabel ser det ut til.

Gammel 10-09-11, 20:57   #3
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser ut som en høyspentleding, hvor langt unna den egentlig er, og om dette eventuelt er farlig, skal jeg ikke uttale meg om

Gammel 10-09-11, 20:58   #4
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det bare så ut som strøm eller telefon?

Gammel 10-09-11, 20:59   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Se kablene bak huset:

Gammel 10-09-11, 21:00   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ser da veldig ut som strømforsyningen inn til huset.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:02   #7
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ja det er de bak huset jeg tenker på. Om man ser på flyfoto ser man det bedre. Ellers hadde dette vert midt i blinken for oss men noe som er farlig med tanke på helse vill jeg ikke utsette barna mine for.

Gammel 10-09-11, 21:02   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Det var noe på venstresiden også, ja. Den er jeg mer usikker på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:03   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett på bilder herfra: norgeibilder.no

Gammel 10-09-11, 21:05   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ser ut som høyspent ja, siden det er tre av de.
Og så ser man det på kartet

Gammel 10-09-11, 21:06   #11
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, zoomer du inn på flyfotoet ser du ihvertfall at de går rett over hagen.
Så nærme er de ihvertfall.
http://kart.finn.no/?finnkode=305734...6652099&geoa=9

Gammel 10-09-11, 21:09   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det er høyspentledninger som går bak/over huset ja, den andre som går over taket er nok lavspent, evt. telefonledning.

Jeg kjenner mange el.ingeniører, og de sier de aldri ville bosatt seg veldig nær høystpentanlegg (i luft). Har spurt hvorfor også, men det eneste svaret jeg husker handlet om helse. (Lenge siden jeg spurte)

Sist redigert av Señora : 10-09-11 kl 21:12. Årsak: Mer bastant ang. høyspentledninger, sjekket kartet.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 21:17   #13
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bra romløsning. Fasinert over strien på veggene. Mener mine besteforeldre hadde sånn på 70 tallet, og jeg husker den som utdatert allerede da

Personlig ville jeg ikke ha kjøpt noe som ligger så nært et høyspent spenn

Gammel 10-09-11, 21:23   #14
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette området er visst kjempepopulært i følge budstikka
http://www.finn.no/finn/realestate/h...1163149425.jpg

Vet ikke hva slags budsjett dere har da...

Gammel 10-09-11, 21:25   #15
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Men hva er grunnen til at dere ikke ville ha kjøpt i nærheten kjenner jeg må overbevises for vi har nå som dere vet lett etter hus lenge, og jeg kjenner jeg er møkk lei. Og ett spørsmål til er det forskjeller på høyspent ledning vs høyspent ledning?

Gammel 10-09-11, 21:28   #16
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Budsjett det var det da det er desverre maks 4.

Gammel 10-09-11, 21:28   #17
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bvet ikke om det er vitenskapelig bevist, men det er jo områder som har fått høyspentledning over seg som man mener har fått en overopphopning av krefttilfeller blant de som bor like i nærheten.

Gammel 10-09-11, 21:30   #18
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Forhøyet felt rundt ledningene er min grunn.

Gammel 10-09-11, 21:31   #19
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Høyspentledning, da tenker jeg på disse svære beistene som på en måte er motorveien i strømnettet.

HVa disse heter vet jeg ikke, men det jeg vet er at der hvor man ikke har gravd strømnettet ned i bakken, så er det sånne ledninger i kryss og tvers, det kan være strøm, telefon, internettkabler osv som går mellom stolper og inn i husene. Man vil jo ikke bo i et hus uten strøm tenker jeg.

Gammel 10-09-11, 21:35   #20
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Høyspentledning, da tenker jeg på disse svære beistene som på en måte er motorveien i strømnettet.

HVa disse heter vet jeg ikke, men det jeg vet er at der hvor man ikke har gravd strømnettet ned i bakken, så er det sånne ledninger i kryss og tvers, det kan være strøm, telefon, internettkabler osv som går mellom stolper og inn i husene. Man vil jo ikke bo i et hus uten strøm tenker jeg.

Ja jeg er helt enig med deg. Det var akkurat slike jeg også tenker de som lyner og lyser når det regner. Men mener du med dette da at det kan være fra gammelt av hvor kablene rett og slett ikke ble gravd ned?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.